Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-09, 21:05   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg leser mellom linjene og antar derfor at det er mer til historien enn det som kommer frem i artikkelen. Noe det som regel alltid er.

Agurktid? Du har hørt om det?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 21:05   #42
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser mellom linjene og antar derfor at det er mer til historien enn det som kommer frem i artikkelen. Noe det som regel alltid er.

Selvsagt, men det gidder jeg ikke. Det blir bare ren spekulering.

Gammel 04-07-09, 21:09   #43
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Selvsagt, men det gidder jeg ikke. Det blir bare ren spekulering.

Nei, ikke nødvendigvis. Jeg slår fast at alt kommer nok ikke frem i denne artikkelen, men aner absolutt ingenting om hva politiet legger til grunn for sin bekymring. Jeg tror politiet var oppriktig bekymret og ikke ute etter å sverte noen eller misbruke ressursene.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 21:11   #44
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

De brukte den etniske bakgrunnen for å forklare at det var kommunikasjonsproblemer. Noe som sikkert vanskeliggjorde situasjonen ytterligere.

Slik leste jeg det også. Synes det virker som de hadde et veldig sterkt engasjement for å hjelpe guttungen selv om jeg synes det å kjøre på leting etter dem blir uklokt, samtidig forstår jeg det om du ikke finner annen måte å hjelpe på.

Jeg ser heller ikke hva som er så fryktelig med en bekymringsmelding til barnevernet, om det ikke er noe annet galt så får det jo ingen konsekvenser. Jeg synes det er trist at en 6 åring som skal begynne på skole til høsten ikke snakker norsk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 21:13   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes det er trist at en 6 åring som skal begynne på skole til høsten ikke snakker norsk.

Akkurat dét reagerer jeg også på, og ja det er trist. Ekskluderende, rett og slett.

Gammel 04-07-09, 21:37   #46
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Dumt å spekulere for mye utifra denne artikkelen.

Leser man den samme artikkelen i Aftenposten, står det at moren er norsk og at gutten var på tur med familien som er pakistansk. Dvs moren var ikke med på turen. Politiet ringte moren, og hun fikk tak i familien.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 21:42   #47
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Mon tro om den hysterisk redde etnisk norske moren ville blitt anmeldt til barnevernet?

Ah...enda en med rasismekonspiranoia.

Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 22:04   #48
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg sto igjen på ein bensinstasjon på fjellet i mine yngre år. Rett nok snudde min far og henta meg etter å ha køyrt nokre km. Eg er ikkje nemneverdig traumatisert av dette.

Gammel 04-07-09, 22:44   #49
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 22:56   #50
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det tenkte jeg da jeg leste saken og. Mon tro om den hysterisk redde etnisk norske moren ville blitt anmeldt til barnevernet?

Jeg tror faktisk at det for mange ville være enklere å melde henne jeg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 23:27   #51
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg tror faktisk at det for mange ville være enklere å melde henne jeg.

Kanskje hvis hun fikk fullstendig panikk og ble helt handlingslammet, men jeg ser for meg at det kan ha stilt seg annerledes hvis en etnisk norsk mor hadde framstått som svært engestelig, men samtidig greide å organisere og ta de nødvendige telefoner.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 23:36   #52
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

På ingen måte. Veldig sjelden jeg tenker over det.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 23:39   #53
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Kanskje hvis hun fikk fullstendig panikk og ble helt handlingslammet, men jeg ser for meg at det kan ha stilt seg annerledes hvis en etnisk norsk mor hadde framstått som svært engestelig, men samtidig greide å organisere og ta de nødvendige telefoner.

Neimen, om jeg hadde sendt sønnen min på tur med slektninger og fått en telefon om at de hadde funnet ham og om jeg kunne varsle slektningene, så hadde jeg jo ikke blitt stressa, han var jo funnet. Jeg hadde blitt pissesur på slektningene, og hadde nok hørtes temmelig avmålt ut i telefonen mens jeg tenkte ut tidenes Alvorsprat.

Gammel 04-07-09, 23:46   #54
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Neimen, om jeg hadde sendt sønnen min på tur med slektninger og fått en telefon om at de hadde funnet ham og om jeg kunne varsle slektningene, så hadde jeg jo ikke blitt stressa, han var jo funnet. Jeg hadde blitt pissesur på slektningene, og hadde nok hørtes temmelig avmålt ut i telefonen mens jeg tenkte ut tidenes Alvorsprat.

Men i artikkelen det vises til kan det virke som at morens rekasjon - altså at hun var rolig - brukes mot foreldrene. I alle fall slik jeg leste det.

Gammel 04-07-09, 23:46   #55
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært med i et etnisk norsk reisefølge i en minibuss som glemte en liten 5 åring i en nasjonalpark i Afrika etter at vi hadde sett på flodhestene... Vi oppdaget det etter ca. 15 min men satte oss fast da vi skulle snu.

Det er ikke så lenge siden det var snakk om en gutt som ikke ble med flyet i Cannada og hvor dette ikke ble oppdaget før etter en god stund. Reisefølget var splittet da de gikk ombord i flyet og satt spredt på flyet. Alle trodde at en av de andre hadde gutten.

Jeg mener at det er ganske sløvt å glemme et barn, men det kan faktisk skje i en hektisk eller uoversiktlig situasjon. Det at det var flere biler i følget kan gjøre at man misforstår og tror at barnet er med i en av de andre bilene. Og kanskje denne moren var helt skjelvende av skrekk, men ikke ville tape ansikt.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 00:14   #56
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Men i artikkelen det vises til kan det virke som at morens rekasjon - altså at hun var rolig - brukes mot foreldrene. I alle fall slik jeg leste det.

Ja nettopp. Hva er det for en tanke, om politiet tror at kjærlighet og omsorgsevne til barnet er korrelert med hysteriske utrop fra mor etter at hun har fått vite at ungen er i god behold, så er de jo totalt idioter, og det pleier ikke politiet å være altså, de er ofte ganske gode menneskekjennere (etter min personlige erfaring). Jeg tror det er journalisten som prøver å lage en sak.

Gammel 05-07-09, 00:23   #57
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja nettopp. Hva er det for en tanke, om politiet tror at kjærlighet og omsorgsevne til barnet er korrelert med hysteriske utrop fra mor etter at hun har fått vite at ungen er i god behold, så er de jo totalt idioter, og det pleier ikke politiet å være altså, de er ofte ganske gode menneskekjennere (etter min personlige erfaring). Jeg tror det er journalisten som prøver å lage en sak.

Ah, sånn å forstå.

Gammel 05-07-09, 00:27   #58
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Det tenkte jeg da jeg leste saken og. Mon tro om den hysterisk redde etnisk norske moren ville blitt anmeldt til barnevernet?

Helt enig i mye som er skrevet her, men jeg tror faktisk en etnisk norsk mor også ville blitt anmeldt. rett og slett fordi politiet (meg bekjent9 ofte har lav terskel for å melde saker videre til bv. Hvilket jeg synes er fint, så får bv - ekspertene- sile ut de sakene der omsorgssvikt foreligger.

Gammel 05-07-09, 01:34   #59
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Dumt å spekulere for mye utifra denne artikkelen.

Leser man den samme artikkelen i Aftenposten, står det at moren er norsk og at gutten var på tur med familien som er pakistansk. Dvs moren var ikke med på turen. Politiet ringte moren, og hun fikk tak i familien.

Norsk mor og 6-åring som ikke kunne mye norsk? Høres snodig ut!

Her i USA var det forresten en relativt stor mediesak om en mor som hadde satt av 12 og 14-åringen 5 km fra hjemmet fordi de ikke sluttet å krangle i bilen. Hun ble meldt til barnevernet & satt i varetekt. Tror dama satt et par-tre dager før hun ble satt fri. Og i mellomtiden hadde navn og bilde vært i alle aviser... .

Det var også en sak om en mor som lot 8-åringen være alene hjemme mens hun dro for å kjøre melk. Så kom det en håndtverker på døren. Da sønnen lukket opp og sa mora var på butikken, ringte han til politiet. Som satt og ventet på mora de hun kom hjem etter 15 minutt. Barnevernet ble også kontaktet. Jadda. Her er de kanskje vel hysteriske....

Gammel 05-07-09, 01:36   #60
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men der borte er de jo hysteriske på sånt. Enkelte jeg har snakket med mener at man ikke engang kan la ungene være inne i huset mens man er hos naboen eller i hagen e.l. For det kan jo begynne å brenne. Eller noe.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.