|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Absolut ateist
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)
Selvsagt, men det gidder jeg ikke. Det blir bare ren spekulering.
|
|
|
#43 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik leste jeg det også. Synes det virker som de hadde et veldig sterkt engasjement for å hjelpe guttungen selv om jeg synes det å kjøre på leting etter dem blir uklokt, samtidig forstår jeg det om du ikke finner annen måte å hjelpe på. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Akkurat dét reagerer jeg også på, og ja det er trist. Ekskluderende, rett og slett.
|
|
|
#46 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Dumt å spekulere for mye utifra denne artikkelen. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Eg sto igjen på ein bensinstasjon på fjellet i mine yngre år. Rett nok snudde min far og henta meg etter å ha køyrt nokre km. Eg er ikkje nemneverdig traumatisert av dette.
|
|
|
#50 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg tror faktisk at det for mange ville være enklere å melde henne jeg. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Originala
|
Kanskje hvis hun fikk fullstendig panikk og ble helt handlingslammet, men jeg ser for meg at det kan ha stilt seg annerledes hvis en etnisk norsk mor hadde framstått som svært engestelig, men samtidig greide å organisere og ta de nødvendige telefoner. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Mother of Dragons
|
Neimen, om jeg hadde sendt sønnen min på tur med slektninger og fått en telefon om at de hadde funnet ham og om jeg kunne varsle slektningene, så hadde jeg jo ikke blitt stressa, han var jo funnet. Jeg hadde blitt pissesur på slektningene, og hadde nok hørtes temmelig avmålt ut i telefonen mens jeg tenkte ut tidenes Alvorsprat.
|
|
|
#54 |
|
Originala
|
Men i artikkelen det vises til kan det virke som at morens rekasjon - altså at hun var rolig - brukes mot foreldrene. I alle fall slik jeg leste det. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Jeg har vært med i et etnisk norsk reisefølge i en minibuss som glemte en liten 5 åring i en nasjonalpark i Afrika etter at vi hadde sett på flodhestene... Vi oppdaget det etter ca. 15 min men satte oss fast da vi skulle snu.
|
|
|
#56 |
|
Mother of Dragons
|
Ja nettopp. Hva er det for en tanke, om politiet tror at kjærlighet og omsorgsevne til barnet er korrelert med hysteriske utrop fra mor etter at hun har fått vite at ungen er i god behold, så er de jo totalt idioter, og det pleier ikke politiet å være altså, de er ofte ganske gode menneskekjennere (etter min personlige erfaring). Jeg tror det er journalisten som prøver å lage en sak.
|
|
|
#57 |
|
Originala
|
Ah, sånn å forstå. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Helt enig i mye som er skrevet her, men jeg tror faktisk en etnisk norsk mor også ville blitt anmeldt. rett og slett fordi politiet (meg bekjent9 ofte har lav terskel for å melde saker videre til bv. Hvilket jeg synes er fint, så får bv - ekspertene- sile ut de sakene der omsorgssvikt foreligger.
|
|
|
#59 |
|
Shake it out!
|
Norsk mor og 6-åring som ikke kunne mye norsk? Høres snodig ut!
|
|
|
#60 |
|
Absolut ateist
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Ja, men der borte er de jo hysteriske på sånt. Enkelte jeg har snakket med mener at man ikke engang kan la ungene være inne i huset mens man er hos naboen eller i hagen e.l. For det kan jo begynne å brenne. Eller noe.
|
![]() |
|
|