Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ideell barnehagestart? Finnes det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-09, 14:46   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Idéell barnehagestart? Finnes det?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Folk er jo forskjellige, og tenker noen helt forskjellig fra det du gjør, er det vanskelig å sette seg inn i hvordan det er for andre. Så selv om jeg ikke forstår at enkelte kan mistrives hjemme med barna sine, respekterer jeg det absolutt. Disse som snakker om å gå på veggene og dø av kjedsomhet må være veldig lite oppfinnsomme, tenker jeg.

Det tenker jeg også. Jeg syns det høres nesten trist ut at folk vantrives med å ha ferie (?) fordi de da må omgås sine egne barn flere uker i strekk. Jeg er av den typen som gjerne skulle omgåttes barna hele tiden, hvis det hadde latt seg gjøre. Jobb har jeg fordi jeg trives med å jobbe, men mest av alt fordi jeg tjener penger. Det er ikke jobben som definerer meg som person. Personen jeg er så mye mer enn det. Og en svært viktig del av personen meg er at jeg er mor til to barn. Og at jeg er en del av et ekteskap. Jeg skifter jobb før jeg skifter familie...

Når det gjelder den generelle problemstillingen, så tror jeg ikke det finnes en ideell barnehagestart-alder. Jeg tror dette er så situasjonsavhengig og individuelt at det ikke lar seg generalisere. Jeg er forresten enig med Niobe (tror jeg..) i at hvis foreldrepermisjonen hadde vært 2 år med full lønn, så hadde det ikke vært mange 1-åringer i barnehage. Nå er vi vant til 1-åringer i barnehage, for det er så lang permisjon vi har. Og de fleste her til lands syns at 3 mnd gamle babyer ikke burde gå i barnehage, selv om dette er virkeligheten for mange andre rundt omkring.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.