Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å ikke bruke barnets fornavn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-09, 16:08   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ikke bruke barnets fornavn

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Tja, mulig. Jeg skjønner ikke visten med å gi noen to navn hvis det ikke skal brukes. (Altså, jeg blåser i hva andre gjør) Dette med navn er egentlig et litt ømt punkt hos meg. Jeg hater å ha to navn, ingen husker det og jeg må alltid stave navnet. Men nå heter jeg jo engang det, og jeg har aldri kommet på å bare bruke ett av navnene.

Gutta mine skulle ikke under noen omstendigheter hatt to navn.

Dette skjønte jeg ikke helt. Du skjønner ikke vitsen, men bryr deg ikke om hva andre mener? Skjønner du fortsatt ikke vitsen selv om vi er mange som har kommet med eksempler på hvorfor man velger flere fornavn selv om de ikke skal brukes? At det er oppkalling, tradisjon, et navn som betyr noe for helheten, selv om det bare er på papiret? At man har kommet til enighet, foreldrene i mellom, altså. At man har gjort grandtante Ditt-og-datt glad og styrket tilhørighet til den delen av familien.
For meg er Kløver begge navnene sine, selv om vi bare sier "Kløver". Hun er også fullt klar over begge navnene, og identifiserer seg med begge. Det har med betydningen av dem å gjøre også. For meg er betydning og opphav viktig, og et navn er en gave som er en del av identiteten selv om det ikke nødvendigvis er i bruk muntlig.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.