Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En tråd om Venstre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-09, 23:12   #61
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om Venstre

Jeg kan egentlig bare signere BM.

Gammel 04-09-09, 23:25   #62
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes DM gir en meget god forklaring på hvorfor man skal stemme Venstre. Så dermed er jeg lat og slutter meg til henne.

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg lurer på hvor store Venstre egentlig hadde vært om folk ikke hadde latt være å "kast bort stemmen sin på et lite parti". Det er ikke få slike uttalelser jeg har hørt.

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Lurer på det samme.
Det er surt!

Jeg stemmer på det partiet jeg er mest enig med, og der vinner Venstre soleklart.

Når man lar være å stemme på det partiet en har mest til overs for pga partiets størrelse synes jeg at man er litt teit. Da kan man jo egentlig aldri få vist hva en står for rent politisk da. Om noen skjønner hva jeg mener.

Om Krf-leflingen

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg kan egentlig bare signere BM.

Jeg også.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 23:46   #63
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For hadde V samarbeidet med Krf ville Krf likevel aldri fått gjennomslag for deres horrible menneskesyn, hadde de vel? Krf er jo blant annet imot den nye ekteskapsloven og at homofile skal få atoptere osv. Holdninger som generelt skremmer meg og som Frp også deler.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 00:36   #64
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Signerer hvert eneste ord skrevet av BM over her.

Jeg har tenkt mye over dette, og til syvende og sist vil jeg ikke føle meg komfertabel med å stemme på ett annet parti enn det jeg er mest enig med. Jeg liker virkelig ikke Sponheim, og jeg liker ikke mye av det KRF står for bla med ekteskapsloven, men jeg velger å stemmme Venstre. Det er det partiet jeg føler meg mest hjemme i, og jeg vil bidra med min stemme for at de skal få mer innflytelse.

Sist redigert av Blåbær : 05-09-09 kl 00:53. Årsak: komma komma komma
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 04:40   #65
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg stemmer Venstre selv om jeg misliker Krf sterkt. Venstre er det eneste riktige partiet for meg, så jeg kan ikke stemme annet.

Gammel 05-09-09, 05:21   #66
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, men hva er argumentene for å IKKE stemme Venstre?

Jeg syns at lederen er ukarismatisk og jeg henger meg mer opp i hans stakatostemme enn hva han egentlig sier. Jeg vet ikke om jeg syns at han er en bra leder.

Men jeg får ikke stemme, så jeg har ikke så mye som jeg får sagt om saken.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 08:45   #67
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg burde sikkert vært mer oppdatert, men følger ikke så nøye med på Krf fordi jeg vet at jeg ikke kommer til å stemme på dem. Lurer altså litt på hvilke "fæle" ting det er de har planer om?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 10:46   #68
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvor finner jeg detaljert info om kulturpolitikken til Venstre?

Det jeg har fått med meg i så måte er:
Venstre ønsker en større kultursektor - offentlig og privat finansiert - de mener det er et mål i seg selv.
Videre mener de stipendordningen til kunstnere bør oppjusteres, og at skjemaveldet for kunstnere med enkeltmannsforetak forenkles.
De mener Norsk kulturråd må få større frihet til å forvalte sine offentlige tilskuddsordninger.
De vil at NRK skal bevares som sterk, reklamefri almennkringkaster, og at
pressestøtten vris mer til lokalaviser/nye medier.

Dette står i Aftenposten Innsikt, som forøvrig har en oversikt over hva alle de ulike partiene står for.

Jeg har aldri stemt Venstre tidligere, men vurderer sterkt å gjøre det i år.

Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 11:01   #69
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Venstre er en god motvekt mot vrangsidene av KrF, og i de andre sakene samarbeider de jo fint. KrF + FrP, derimot.

For øvrig enig med BM i så mye.

For meg er Venstre veldig et verdiparti (mer enn for eksempel SP, som jeg ser på mer som et særinteresseparti, eller i grunnen AP, som er pragmatikerne over alle pragmatikere). De har et veldig tydelig verdisyn i bunnen, som tyter ut i sakene de står for. Det er ikke en sum av enkeltsaker. Derfor føler jeg en veldig trygghet for at Venstre vil være sånn noenlunde tunet inn med meg også i saker som ikke har kommet opp enda.

Det tyter ut i for eksempel at de er mot statskirke og mot monarki. Det skiller seg ekstra godt ut i hvordan de kjemper for blant annet personver - en sak som blir ekstremt viktig fremover, etter hvert som det ene gode formål etter det andre gjøre at kontrollkåte politikere vil ønske å få mer oversikt og presse oss mer mot "1984".

De er ryggrake og forstandige i miljøpolitikken.

De har et liberalt grunnsyn som jeg står 100 % inne for. For meg er "fellesskapet" også en positiv verdi, men altfor ofte blir "fellesskap" byttet ut med virkemiddelet for å få det til, nemlig sterk kontroll og styring av enkeltmennesker. Sosialisme er, som Christian Ringnes så arrogant, men treffende uttrykte det "i og for seg en hyggelig ide". Men følgene er ikke like hyggelige.

Gammel 05-09-09, 19:23   #70
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

For hadde V samarbeidet med Krf ville Krf likevel aldri fått gjennomslag for deres horrible menneskesyn, hadde de vel? Krf er jo blant annet imot den nye ekteskapsloven og at homofile skal få atoptere osv. Holdninger som generelt skremmer meg og som Frp også deler.

At partiene søker til hverandre er jo naturlig, for ellers vil de jo ikke ha en sjanse til en samarbeidsregjering som er det som mål til, skal de borgerlige i det hele tatt ha en sjanse. I en slik regjering blir det jo kompromisser. Krf har samarbeidet og kan samarbeide med Høyre, som ofte har homofile politikere i front, er mot statskirken, og som har respekt for individet og mangfold som kampsaker. Det blir på en måte stat og økonomi som blir basissakene for skillet mellom borgerlig og sosialistisk, og som gir grunnlag for samarbeid. Så blir det andre saker som igjen definerer avstanden mellom dem ellers i landskapet.

(jeg ser forresten at Venstre kanskje er enda mer på linje med meg i forhold til religion enn høyre)

Partier om kirken

Og så en liten digresjon om barnehager

Sist redigert av Dronningen : 05-09-09 kl 19:34.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 19:30   #71
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er på vei over.

Gammel 05-09-09, 21:10   #72
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Til de som ikke liker Sponheim (og Thommesen for min del, men han er vel ikke i rampelyset lenger) så vil jeg si at man stemmer på parti/verdier, ikke person. Jeg er sikker på at det er minst en fornuftig Venstrepolitiker i alle fylker, og om min stemme går til Venstre i år er det større sjanse for å få en ung, kvinnelig Sør-Trønder inn på tinget. http://liberal.no/?profile=guri

For min del er spesielt religionspolitikken til Venstre viktig. Se link fra Dronningen.

Gammel 05-09-09, 23:25   #73
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Flere fine Venstrelenker:

Venstres prinsipprogram som tydelig viser verdisynet deres (tekstformat og brosjyrelenke): Ren tekst Brosjyre

Venstres kulturpolitiske plattform 2009 - 2013

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:07   #74
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Jeg stemmer Venstre selv om jeg misliker Krf sterkt. Venstre er det eneste riktige partiet for meg, så jeg kan ikke stemme annet.

Slik er det for meg også. For øvrig sier DM og BM de argumentene som er vitkigst for meg.

Hilsen Susse med langt og trofast Venstremedlemskap, de siste 3 årene også i styret lokalt.

Gammel 06-09-09, 22:15   #75
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en Venstrestemmer, selv om jeg stemte strategisk forrige valg da jeg ikke orket tanken på en til " I skal vere staaatsminister" periode.

Nå kan jeg si at jeg ikke plages av dagens regjering, er egentlig ganske fornøyd med den, men jeg stemmer Venstre igjen nå for det er det partiet jeg føler meg hjemme i, som flere skriver her.

Kjekt å se oppmerksomhet rundt Venstre her inne!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:37   #76
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også rett og slett ideologisk helt hjemme i Venstre. Det er det eneste partiet som for meg balanserer individets frihet med samfunnets interesser. I tillegg er de veldig klare på å legge forholdene tilrette for småbedrifter og næringslivet som sådan. Vi må få hjulene til å gå fortere rundt hvis vi skal ha Et Liv Etter Oljen.

Min kjære mann kom i intens diskusjon med Dørum på Venstre-stand om oljeleting i Lofoten her forleden. Det var et fornøyelig syn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:51   #77
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er det eneste partiet som for meg balanserer individets frihet med samfunnets interesser.

Nemlig; og det er derfor det eneste partiet du kan stemme på hvis du vil være snill uten å være dum.

Ben "just try it" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:59   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Og jeg vil heller ha en regjering av Høyre, Venstre og Krf igjen enn den vi har nå, og sannsynligvis heller enn en ren Arbeiderpartiregjering også, men det er naturligvis forutsatt at Krf ikke får noe gjennomslag for de virkelig fæle tingene de ønsker seg.

Samme her. Jeg skal stemme Venstre jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 23:08   #79
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Nemlig; og det er derfor det eneste partiet du kan stemme på hvis du vil være snill uten å være dum.

Ben "just try it" Murphy

Men hva med Krf-flørtingen, da? Jeg har så utrolig mye imot Krf, derfor jeg spør.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 23:30   #80
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men hva med Krf-flørtingen, da? Jeg har så utrolig mye imot Krf, derfor jeg spør.

KrF vil ikke klare å gjøre skade i en Venstre-regjering. Pragmatisk og enkelt-penkelt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.