Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En tråd om Venstre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-09, 16:32   #41
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om Venstre

mkj: Det er derfor alle må stemme AP, så de kan få flertall alene.

:full av håp og drømmer:

Gammel 04-09-09, 16:34   #42
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Individuell frihet er en mye mer 'altomgripende' ting enn å stemme Krf pga kontantstøtte spør du meg.

Det handler om verdier, hvordan en vil at samfunnet skal styres. Det tror jeg vi er helt enige om at det er på det grunnlaget en stemmer, det er nok bare hva vi kommer fram til som er forskjellig. Og det synes jeg er helt OK.

Nå er jo individuell frihet en kjerneverdi for FrP også, så det vil nok være klokt å lese partiprogrammer, handlingsplaner og hva det nå heter alt sammen + se på hvordan partiene har stemt i ulike saker de siste årene før man bestemmer seg. Man må se hva de konkret vil gjøre. Det var mitt poeng.

Gammel 04-09-09, 16:47   #43
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg stemmer ikke Venstre fordi de driver og hopper i høyet med KrF og H.

(Nå er uansett Venstre helt uaktuelt for meg da, siden jeg ikke deler deres syn på hva velferdsstaten skal være, økonomisk politikk og privatisering.)

Gammel 04-09-09, 17:01   #44
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Denne er fin å lese seg litt opp på:

http://nrk.no/valg09/sammenlignpartiene/

Gammel 04-09-09, 17:02   #45
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har selvfølgelig oppsøkt partiets hjemmeside, som for øvrig var av den ekstremt rotete og uoversiktlige sorten, og finner bare svada, ingenting om hvordan de skal oppnå det de vil. Jeg vil ha detaljer.

Opprinnelig lagt inn av Venstre

Kultur

01.06.2009 I et liberalt samfunn er en større kultursektor og et kreativt Norge et mål i seg selv. Kultur er viktig for demokrati, samhold og glede. Kultur kan ha en sterk samfunnsendrende kraft. En offensiv kulturpolitikk henger derfor også sammen med et vern av ytringsfriheten.

Venstre valgprogram 2009-2013.
Teksten er hentet fra Venstres stortingsvalgprogram (pdf).

Venstre er kritisk til dagens sterke sentralstyring av norsk kulturliv. Venstre vil ha en samlet gjennomgang av kulturpolitikken med sikte på å erstatte dagens statlige detaljstyring med desentralisering av makt ned på regionalt og lokalt nivå. Desentralisering vil gi grunnlag for mer mangfold og mer frihet i kunst- og kulturlivet.

Den offentlige støtten til kultur må kanaliseres på en måte som bidrar til kvalitet, bredde og mangfold, og som gjør kulturaktørene uavhengig av politiske meninger eller føringer. Venstre vil se på alternative måter for hvordan man kan øke privat finansiering av norsk kultur, blant annet gjennom skattesystemet.

Venstre vil utvikle norsk kulturliv, både det frivillige og det profesjonelle. Det frivillige foreningslivet er kunnskapsformidler og kulturbærer, samfunnsbygger og skole i demokrati. Venstre ønsker å gi den frivillige sektoren vekstmuligheter ut fra frivillighetens egne vilkår. Det er spesielt viktig å legge til rette for barn og unges muligheter til å engasjere seg i kultur og idrett. Et liberalt samfunn forutsetter en større desentralisert kultursektor.

www.venstre.no

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 17:19   #46
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvor finner jeg detaljert info om kulturpolitikken til Venstre?

http://www.venstre.no/artikkel/22563

Gammel 04-09-09, 17:51   #47
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemte Venstre sist pga. en test jeg tok på internett.
Jeg sliter skikkelig i disse valgtidene, det er fryktelig uintresangt og jeg detter helt ut når jeg prøver å sette meg inn i ulike partier for å finne ut hva jeg vil. Jeg leter enda etter "mitt" parti, det eneste jeg vet er at Frp og Høyre ikke skal få min stemme.

Gammel 04-09-09, 17:53   #48
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg stemmer ikke Venstre fordi de driver og hopper i høyet med KrF og H.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 17:55   #49
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne nok stemt Venstre, men årets valg er så viktig at jeg ikke gidder å kaste bort min stemme.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 18:09   #50
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett hvordan man vrir og vender på det så ser det ut til at et borgerlig alternativt er lite sannsynlig. Så om man vingler litt politisk rundt sentrum/venstre, så kan det se ut som om en stemme for å avgjøre hvor tyngdepunktet i dagens regjering skal ligge gir størst påvirkningsgrad. (Jeg stemmer ikke på den måten selv, men jeg kan godt forstå at man gjør det hvis man vingler.)

Gammel 04-09-09, 18:11   #51
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Uansett hvordan man vrir og vender på det så ser det ut til at et borgerlig alternativt er lite sannsynlig. Så om man vingler litt politisk rundt sentrum/venstre, så kan det se ut som om en stemme for å avgjøre hvor tyngdepunktet for med dagens regjering skal ligge gir størst påvirkningsgrad. (Jeg stemmer ikke på den måten selv, men jeg kan godt forstå at man gjør det hvis man vingler.)

Jeg tenker slik.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:55   #52
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hvor store Venstre egentlig hadde vært om folk ikke hadde latt være å "kast bort stemmen sin på et lite parti". Det er ikke få slike uttalelser jeg har hørt.

Gammel 04-09-09, 20:31   #53
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg lurer på hvor store Venstre egentlig hadde vært om folk ikke hadde latt være å "kast bort stemmen sin på et lite parti". Det er ikke få slike uttalelser jeg har hørt.

Lurer på det samme.
Det er surt!

Jeg stemmer på det partiet jeg er mest enig med, og der vinner Venstre soleklart.

Gammel 04-09-09, 20:36   #54
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kan huske å ha hørt om noen som ikke stemmer på et lite parti på tross av at det er dette partiet de deler flest standpunkter med. Er det så vanlig altså?

Gammel 04-09-09, 20:40   #55
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet om en god håndfull Irma, og siden jeg vet om endel i min lille omgangskrets så er det nok endel flere som surrer rundt.
Vi venstevelgere biter oss kanskje ekstra mekre i slike kommentarer rundtom også.

Gammel 04-09-09, 21:19   #56
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kan huske å ha hørt om noen som ikke stemmer på et lite parti på tross av at det er dette partiet de deler flest standpunkter med. Er det så vanlig altså?

Jeg vil tro Venstre er spesielt utsatt for akkurat dette nettopp fordi de ligger plassert midt i det politiske landskapet. Det er nok mange som kunne tenke seg å stemme Venstre, men som ikke ønsker en borgerlig regjering, som kan komme med sånne uttalelser. Det blir liksom noe annet med f.eks. Rødt eller andre småpartier som klart hører til den ene eller andre siden.

Gammel 04-09-09, 21:52   #57
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg skulle ønske politikk generelt og valgkamp spesielt, dreide seg om mer enn regjeringsalternativer. Og hvem som har gjort hvilke feil i tidligere regjeringer, eller ikke har levet opp til valgløftene.
Jeg skulle ønske at flere politikere våget å løfte blikket fremover og beskrive drømmesamfunnet sitt, samtidig som de har realistiske tanker om hva vi må gjøre for å komme dit. Selv om dette skulle innebære at de mister velgere.

Jeg synes faktisk Venstre har et snev av dette. Men det er kanskje fordi det er så lenge siden de satt med makten selv?

Gammel 04-09-09, 22:38   #58
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvordan "forsvarer" dere som stemmer Venstre flørtingen med Krf? Jeg blir helt av bare tanken på Krf.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 22:46   #59
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men hvordan "forsvarer" dere som stemmer Venstre flørtingen med Krf? Jeg blir helt av bare tanken på Krf.

Jeg også. Jeg vurderer faktisk Venstre sterkt, men denne leflingen med KrF er skremmende.

Gammel 04-09-09, 22:58   #60
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg forsvarer det ikke da. Jeg er jo mot det. Jeg kunne aldri stemt på Krf, og jeg skulle ønske vi ikke hadde et slikt parti. Samtidig må jeg innrømme at pragmatismen gjør at jeg kan leve med at noen jeg stemmer på samarbeider med Krf; jeg er jo faktisk enig i en del av de tingene Krf konkret ønsker å gjøre, selv om jeg er jevnt over er hylende uenige i deres begrunnelser for å ville gjøre dem. Men det er klart, dere har et poeng; det er under 30 år siden utdanningsminster Kjell Magne Bondevik prøvde å ødelegge naturfagundervisningen i norsk skole og dermed å undergrave alt samfunnet vårt trenger for å overleve, og på egen hånd ville de vel vært like ille for land og folk som Frp. Men jeg stoler faktisk på at Høyre, Venstre og opposisjonen på venstresiden greier å demme opp for de virkelig skadelige tingene Krf ønsker for samfunnet selv om vi skulle være så uheldige at de kommer i regjering igjen. Og jeg vil heller ha en regjering av Høyre, Venstre og Krf igjen enn den vi har nå, og sannsynligvis heller enn en ren Arbeiderpartiregjering også, men det er naturligvis forutsatt at Krf ikke får noe gjennomslag for de virkelig fæle tingene de ønsker seg.

Ben "always takes a shower after voting" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.