Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aleneforeldre og foreldremøter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-09, 19:43   #201
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aleneforeldre og foreldremøter

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, på det aller sterkeste. : oppriktig:

Nå hadde jeg faktisk satt pris på at du, eller andre, forklarer hva dere mener. Jeg aner ikke hva det er snakk om her. (Og nei, jeg prøver ikke å leke uskyldig- det er ikke helt min stil.) Så kom igjen; Har dere sagt A, synes jeg også dere kan si B.

Du påstår jo at jeg omtrent er ute etter å ta deg konstant. Hvordan er det å holde denne trådens innhold her og ikke andres?

Gammel 08-09-09, 19:44   #202
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sorry, sitron Jeg hadde glemt det.

Jeg er enig i at sitron er gruffet her ja.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 20:10   #203
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Men så var det hvem som gruffet hvem først?
Sitronen sa: "rine: dette var lavmål, selv fra deg!" i et tidlig innlegg.
Er ikke det gruffing?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 20:12   #204
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Er ikke det gruffing?

Nei.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 20:12   #205
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke påstått noe annet, har jeg? Rine, derimot, leker prektig.

Gammel 08-09-09, 20:14   #206
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Er ikke det gruffing?

Jeg synes ikke det var over streken. Hyggelig var det ikke, men det sto i forhold.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 20:23   #207
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt uenig i at Rine formulerer seg dårlig. Jeg synes tvert imot at hun formulerer seg morsomt og treffende. Men ofte så bommer hun på konteksten som HI ønsker seg, tenker jeg. Hvis jeg satt og gråt og gråt over at mannen min hadde vært utro med en 20 åring så hadde jeg ikke satt pris på kommentarer av typen: "Godt du er kvitt drittsekken! " Selv om det hadde vært sant. Jeg hadde satt mer pris på kommentarer av typen: "Spis 5 kg sjokolade, stakkars deg! Da blir det bedre!" (selv om det definitivt ikke hadde vært sant)

Nå er det ingen fasit på hvordan man skal bruke forum. Skal et forum være personlig? En plass hvor man kan lette sitt hjerte? (Det var da en herlig formulering! ) Hvor man kan gruffe over hvor teite x, y og z er? Eller skal det være en plass hvor man diskuterer generelle problemstillinger? En plass hvor man ikke nødvendigvis "kjenner" de man diskuterer med?

Jeg vil tro at grunnen til at man får slike diskusjoner som i denne tråden skyldes at man er uenige om hvilken funksjon trådene dekker. Selv er jeg litt midt mellom. Jeg kommer neppe, noensinne, til å bli så personlig at jeg lager slike tråder. (Hvordan man gjør leksene er sikkert min grense. ), men jeg skjønner at andre ønsker seg slike tråder. (Og jeg synes det er mer fruktbart å si det; at man ikke ønsker seg generelle betraktninger, enn at folk formulerer seg dårlig, er teite etc. For å si det slik: Jeg synes ikke det er rine som kommer dårligst ut på slutten her.)

Sist redigert av him : 08-09-09 kl 20:31. Årsak: La til: Da blir det bedre
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:07   #208
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg synes ikke det var over streken. Hyggelig var det ikke, men det sto i forhold.

Tja... jeg er uenig. Ihvertfall når vi nå skjønner hva rine mente.
Eller jeg skjønner det da, noen skjønner visst tydeligvis ikke.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:32   #209
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvorfor rart? Disrespect, eller noe? Jeg ser ikke noe større problem i å bruke "kosher" enn for eksempel "herregud" eller "dsjiiiiis".

Vi må skynde oss å bruke det før det blir politisk ukorrekt ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:36   #210
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler ikke at du gruffer meg spes her.
Jeg føler mer at du gruffer flere på en gang jeg.

Ser du ikke at baksiden av at "dette bør de fleste klare med litt innsats" er at de som ikke klarer det som regel ikke har levert nok innsats?

.

Nei, egentlig ikke. Jeg synes f.eks ditt eksempel var et godt bilde på en situasjon der det faktisk virker ganske umulig å få et nettverk. Det sa jeg også til deg, ikke sant?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du påstår jo at jeg omtrent er ute etter å ta deg konstant. Hvordan er det å holde denne trådens innhold her og ikke andres?

Jeg sa ikke at du var "ute etter å ta meg konstant." Jeg skrev- fritt etter hukommelsen- at du som oftest var ubehagelig og at jeg derfor tok igjen. Jeg innrømmer glatt at jeg ble provosert av "Dette var lavmåls, selv for deg, rine," og at jeg derfor ikke gadd å legge fingrene så veldig imellom, spesielt ikke når du fortsatte i samme dur; Var det hurpe du kalte meg? Men: hvis dette var gruff, så var det iallfall ikke gammelt gruff - jeg gikk ikke inn i diskusjonen for å "angripe" deg. Jeg synes du gruffet først her, Sitron- helt klart. Jeg synes for øvrig det er helt utrolig at du kan sutre over kjipe tilbakemeldinger når du er så til de grader krass selv.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har heller ikke påstått noe annet, har jeg? Rine, derimot, leker prektig.

Ingenting prektig med meg. Jeg skjønte faktisk ikke at du snakket om deg selv. Jeg innrømmer forresten at jeg gikk litt over streken i det ene innlegget mitt, siden det var myntet direkte på deg. Hvis jeg skal be om unnskyldning for noe her i tråden, så må det vel bli for det utsagnet der.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:41   #211
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at Kif prøver å vise hvor dum jeg har vært ved å bytte ut ett ord med et annet i innlegget mitt. Jeg ser mange synes det var veldig festlig, men jeg personlig ser ikke sammenhengen mellom å skaffe seg en mann (forfeldelig lite PK, da, burde hun ikke sagt partner? ) og det å prøve å skaffe seg et nettverk.(...)

Jeg er først og frems ute etter å fjase og ville gjerne servere den minst pk slash mest innlysende løsningen(=skaff deg en mann) på en slik måte at aC ikke ville bli fornærmet. Etter min mening presenterte du en litt annen men enkel løsning på problemet, og da kunne jeg ikke la være å falle for fristelsen å parodiere deg ...

Men som MN var inne på (I en RL diskusjon, no less) så finnes det mennesker som ikke løfter en finger for å få seg et nettverk OG klager over at de aldri har barnevakt. Og det er, vel, det er IKKE kosher. Så der støtter jeg deg.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:45   #212
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det tror jeg var en mer lokal regel, fordi hestekjøtt inngikk i en del religiøse ritualer i norrøn tid, og for å være sikker på å bli kvitt slik hedenskap, ble det gjort forbudt å spise hestekjøtt også i ikke-rituelle sammenhenger. (Dette er typisk en sånn "jeg har hørt"-ting, så om noen har Faktiske Kilder som be- eller avkrefter det, blir jeg glad. )

På Island var det faktisk lovfestet forbud mot å spise hestekjøtt inntil nyere tid (sovende lov den siste tiden). Her i landet forsvant nok forbudet fra loven noe tidligere.
Kilde, ja - eh, dette er en ting jeg er helt sikker på at jeg har fra en sikker kilde fra da jeg bodde på Island for omkring 15 år siden, men jeg klarer ikke å komme opp med noen beviser akkurat nå

Gammel 08-09-09, 21:49   #213
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg er først og frems ute etter å fjase og ville gjerne servere den minst pk slash mest innlysende løsningen(=skaff deg en mann) på en slik måte at aC ikke ville bli fornærmet. Etter min mening presenterte du en litt annen men enkel løsning på problemet, og da kunne jeg ikke la være å falle for fristelsen å parodiere deg ...

Men som MN var inne på (I en RL diskusjon, no less) så finnes det mennesker som ikke løfter en finger for å få seg et nettverk OG klager over at de aldri har barnevakt. Og det er, vel, det er IKKE kosher. Så der støtter jeg deg.

Akk, så var det tid for unnskyldningene, dere.
Først jeg, så Kif. (Men ikke pokker om jeg vifter med blomster til Sitron altså.)

Takk for støtten iallfall. Nå aner jeg forresten ikke hvem som er MN. Er det rart jeg ikke henger med da? Dere diskuterer med hverandre RL og i blogger, jeg henger bare rundt her inne og får ikke med meg mer enn en brøkdel av "ka det går i." (Jeg har fått det uttrykket på hjernen- sorry- yrkesskade.) Jeg tror forresten ikke at jeg har fornærmet aC, tvert imot skrev jeg i det første innlegget mitt at jeg støttet hennes syn på saken.

Gammel 08-09-09, 21:53   #214
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er helt uenig i at Rine formulerer seg dårlig. Jeg synes tvert imot at hun formulerer seg morsomt og treffende. Men ofte så bommer hun på konteksten som HI ønsker seg, tenker jeg. Hvis jeg satt og gråt og gråt over at mannen min hadde vært utro med en 20 åring så hadde jeg ikke satt pris på kommentarer av typen: "Godt du er kvitt drittsekken! " Selv om det hadde vært sant. Jeg hadde satt mer pris på kommentarer av typen: "Spis 5 kg sjokolade, stakkars deg! Da blir det bedre!" (selv om det definitivt ikke hadde vært sant)

Nå er det ingen fasit på hvordan man skal bruke forum. Skal et forum være personlig? En plass hvor man kan lette sitt hjerte? (Det var da en herlig formulering! ) Hvor man kan gruffe over hvor teite x, y og z er? Eller skal det være en plass hvor man diskuterer generelle problemstillinger? En plass hvor man ikke nødvendigvis "kjenner" de man diskuterer med?

Jeg vil tro at grunnen til at man får slike diskusjoner som i denne tråden skyldes at man er uenige om hvilken funksjon trådene dekker. Selv er jeg litt midt mellom. Jeg kommer neppe, noensinne, til å bli så personlig at jeg lager slike tråder. (Hvordan man gjør leksene er sikkert min grense. ), men jeg skjønner at andre ønsker seg slike tråder. (Og jeg synes det er mer fruktbart å si det; at man ikke ønsker seg generelle betraktninger, enn at folk formulerer seg dårlig, er teite etc. For å si det slik: Jeg synes ikke det er rine som kommer dårligst ut på slutten her.)

Du kødder nå, ikke sant? Det bør være rimelig opplagt for enhver at HIs (hey, det er jo meg!) poeng med denne tråden var å fruste litt over en telefonsamtale som ikke ga et veldig positivt inntrykk av skolens representant i denne sammenhengen.

At en tråd sporer av og det ble et spørsmål om aleneforeldre og nettverksbygging, og at rine kommer med en del meninger om dette som jeg synes tydeliggjør at hun ikke har tenkt så veldig over hvordan virkeligheten er for andre, og at det blir reagert på, det kan du pokkern ikke skylde på at "det ikke var dette HI ville med tråden, og at det var personlig".

Jeg er ikke det pøkk fornærmet over rines holdninger, (det er slett ikke umulig at jeg er den aleneforelderen med aller best nettverk ever, mye pga. flaks), derimot irriterer jeg meg over generell sneversynthet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 22:05   #215
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg synes hims innlegg oppsummerte bra, (bombe! ) men jeg skjønner aCs frustrasjon. Hun har faktisk ikke klaget spesielt over at tråden sporet av og ikke ble som hun hadde tenkt. (Vi vet vel heller ikke hva hun hadde tenkt, men hun har vel såpass lang fartstid her inne at hun ikke blir kjempesjokkert over at en tråd plutselig handler om noe ganske annet enn det den startet med.) Nå bidro jeg i aller høyeste grad sterkt til den avsporingen, men jeg fikk i det minste gitt ett rimelig saklig svar på HI før hele tråden tok en helt annen vending.

Gammel 08-09-09, 22:08   #216
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nå blir det vel mye feelgood og gruppeklemz her for min del kjenner jeg. :hvor er pms-smileyen?:

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 22:15   #217
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Nå blir det vel mye feelgood og gruppeklemz her for min del kjenner jeg. :hvor er pms-smileyen?:

Jeg har alle. Har dere virkelig aldri lurt på hvorfor jeg kan være såååå snill og medgjørlig i lange perioder, for så plutselig å hogge løs på alt fra ulykksalige alenemødre til høyrefolk.

Gammel 08-09-09, 22:16   #218
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har alle. Har dere virkelig aldri lurt på hvorfor jeg kan være såååå snill og medgjørlig i lange perioder, for så plutselig å hogge løs på alt fra ulykksalige alenemødre til høyrefolk.

Njæh, jeg har aldri liksom tenkt over det der med deg som sånn rund-i-kantene kjenner jeg.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 22:17   #219
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mulig jeg ikke ser det som ufin kritikk når det går på frp. Der har du jo rett - det blir noe helt annet når vi er enige.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 22:19   #220
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fant du ut hvem det var som ringte, a.C?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.