Sv: Hvis du hadde vært singel ...
Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.
SpetakkelRandi: Jeg skjønner godt at du reagerer som du gjør. Likevel kan det nok hende du vil tjene mer på å ofre dusten så lite energi som mulig.
Kanskje kunne jeg blitt betatt av en sånn mann, men for meg henger forelskelse så til de grader sammen med mannens personlige moral, at enhver forelskelse ville dødd på flekken. :idealist på sin hals:
I denne saken er jeg helt på linje med Sitron, og ellers er jeg såpass økonomisk anlagt at jeg aldri i livet ville giftet meg til femsifret unødvendig gjeld. 
Men jeg tror det handler veldig om HVA som blir sagt her, (altså hva han sier) og hva (unnskyld) som befinner seg mellom øra til kjæresten. Tro meg (har hatt slike klienter) som faktisk har i god tro signert særavtale (for det virker så trygt og ryddig) og faktisk ikke visst om gjelda til sin kommende ektefelle. Om ting er betent mellom to foreldre, er det faktisk veldig sjeldent at den nye partneren tar kontakt bak ryggen på sin kommende make for å finne "fakta". For de tror de faktisk at dem allerde har ! Forelska eller ikke, jeg tipper at hans nye kjæreste er "skånt" av barnefar for de reelle fakta - og historien kan være så pyntet på, at hun rett og slett ikke vil ha noe med barnemor å gjøre. For alt man vet, kan det være at historien er så drøy, men likevel sannaktig at hun er enig i at man ikke skal betale noe for en unge man ikke får se.
Jeg sier ikke at dette er riktig eller at det rettferdiggjør noe. Men det finnes faktisk mange slike tilfeller. Både oppegående mennsker og ikke fullt så oppegående, om man sier det pent
Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
Hvis han ikke har noe med barnet ditt å gjøre uansett, så trenger du jo ikke bekymre deg heller.
Denne er jeg veldig enig i !
|