Sv: Norwegian
Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.
Jeg tror ikke det er så relevant her. Slik jeg forstår dette må økningen i kabinbagasje bare gjelde vekt, og ikke volum. Volum vil fortsatt være begrenset til 56 cm x 45 cm x 25 cm, og det er en EU-regel som flyselskapet i utgangspunktet ikke kan overstyre. De nye reglene tillater derfor akkurat like dårlig plass i kabinen som før, men Kjos kan få det til å høres ut som du får ha med mer inn i kabinen.
Eller er det noe jeg har misforstått her?
Ben "infreqent flyer" Murphy
Jeg forklarte det over her, men tar det gjerne igjen....
Hver hattehylle tåler/er godkjent for maks 80 kg. Er vekten over 80 kg, noe som det veldig kjapt vil bli med Norwegians nye påfunn, så må håndbagasjen allikevel sendes ned i cargo på flyet. I dag er reglene stort sett 25x40x55 cm og 8kg begrenset til 1 kolli turistklasse, og 2 kolli á 8 kg i businesklasse (pluss/minus noen få cm/kg avhengig av flyselskap, samt at andre regler gjelder for flyvninger bl.a. til USA og Storbritannia)
Er det fullt/for tungt så er det.... det hjelper ikke at det er regler aldri så mye eller Norwegian-sprell aldri så mye.