|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Passiv
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...
Gud, rine - nå fikk jeg bilder i hodet av deg!
Det er et veldig vesentlig poeng, Sitron. Det er ikke til å stikke under en stol at unge homofile har en svært høy andel av vond statistikk. Ikke fordi legningen i seg selv skaper problemer for dem, men samfunnet rundt. |
|
|
|
#122 |
|
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Passe på så han ikke blir Homo...
Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Mener du ganske enkelt at du ikke vil at ungene skal havne i sånne trange "slik er jenter, og slik kan ikke jenter være"-båser? I så fall er vi på linje. Eller mener du noe mer fancy som jeg ikke skjønner? |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Ringskrømt
|
Og det er ikke nødvendigvis de som kommer med sjikanerende utrop eller som banker en opp, som er verstingene. Det er kanskje holdninger som dine, som ikke på noen måte er ondsinnet ment, men som likevel skiller seg ut ved at de bidrar med å opprettholde "de" og "oss". Ønsker vi å viske ut forskjellene og leve i et samfunn uten frykt for forskjeller, må vi nesten begynne med oss selv. Jeg ser virkelig ikke poenget med å frykte homofili, og med mindre man kan se inn i fremtiden, er statistikker og tall uvesentlige i denne sammenhengen.
|
|
|
#124 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Holdninger som Smilefjes sine? Forklar.
|
|
|
#125 |
|
Passiv
|
Holdninger som mine? |
|
|
|
#126 |
|
Ringskrømt
|
Som jeg nevnte i forrige innlegg er det kanskje ikke de ekstreme man vil definere som verst, men de med hverdagsholdninger om at homofili er noe å frykte.
|
|
|
#127 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#128 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruker det ikke nå lenger.
Homofili er ikke noe å frykte, men jeg har vanskelig for å skjønne de som sier at det er knekkende likegyldig om barna blir homofile eller ei. Grunnen til at man "frykter" homofile barn er jo at homofili ennå ikke er fullt ut akseptert på alle områder i samfunnet og at man derfor er redd for at barna skal få et vanskeligere liv. Likevel ser jeg poenget ditt med at alle må endre tankegang for at det skal bli mer akseptert og for at homofile skal bli helt likestilte med heterofile. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Nesten like lite sjarmerende som folk som lirer av seg slikt.
|
|
|
#130 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Ikke spark! |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Skal innrømme at om barna min blir homofile står laaaangt nede på lista over ting jeg bekymrer meg for. Hvilken legning de har spiller ingen rolle for meg og jeg tror nok det blir lettere for våre barn å være homofile enn det var da vi vokste opp. Har mange homofile venner som ikke har hatt noe problemer med det samtidig som jeg har sett gode venner slite voldsomt med det. Men dette gjelder jo mange andre ting også. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...For meg er det virkelig revnende likegyldig om ungene er heterofile eller homofile, brune eller hvite, nærsynt eller fjernsynt eller vidsynt. Bekymret kommer jeg til å være for dem av mange slags grunner uansett. Kjøtt og blod-elementet er meg også knekkende likegyldig.
|
|
|
|
#134 |
|
Ringskrømt
|
Ja til det siste. Jeg frykter på ingen måte barnets legning, og vil som nolo sier garantert ha mine bekymringer okke som. Jeg kjenner at det blir veldig feil for meg å basere min holdning til en seksuell legning på frykt for hva nabokjerringa kommer til å tenke om saken.
|
|
|
#135 |
|
I mål
|
Jeg vet at jeg nevnte blant annet disse to elementene, men jeg kalte det ikke "en god del motgang", og synes ikke det er det heller. På samme måte som jeg heller ikke synes homofili er noen voldsom big deal - og for meg personlig tilhører heller ikke aborter, utredning eller behandling for UFB noe jeg klassifiserer som alvorlig motgang (men her er jo variasjonene store - både ift tidsaspekt, barn fra før, antall forsøk etc, så dette vil oppleves ulikt for folk). Men det er klart at man kan ønske seg det lettest mulig på absolutt alle måter for sine barn likevel. Uansett vil noe motgang dukke opp, det er ikke akkurat noe jeg ville fryktet. Sist redigert av apan : 07-02-10 kl 22:12. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#137 |
|
Absolut ateist
|
Det er vel ingen som sier dette. Folk leser virkelig ting ut av proporsjoner her.
|
|
|
#138 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Men hva sier dere, da. Frykter dere ekstremister som banker opp folk med feil legning, eller rett og slett hvermannsens holdninger om hva som er riktig og galt? I så fall blir mine betrakninger veldig på kornet.
|
|
|
#139 |
|
Mother of Dragons
|
Nå skal ikke jeg uttale meg for smilefjes eller Sitron, men om sønnen min viser seg å være homofil, så hadde jeg jo tenkt at det kunne gitt ham en del ekstra utfordringer i forhold til å finne venner, finne kjæreste, hvor han vil bosette seg etc. Jeg synes det er feil og urettferdig at det er slik, men må jo likevel forholde meg til det.
|
|
|
#140 |
|
Peppy!
|
Norske homofile kan i praksis ikke adoptere barn. Sånn siden ingen andre hadde kommentert akkurat den biten.
Her må det visst også presiseres litt: Det er ikke så enkelt å adoptere. Det er derfor fullstendig rasjonelt å velge assistert befruktning fremfor adopsjon, uten at det trenger å henge på "kjøtt og blod"-knaggen din. (Selv om mange også føler det slik, såklart, men det kan man ikke konkludere med ut fra vissheten om at det ble valgt assistert befruktning. Jeg valgte ikke kjøtt og blod-barn, selv om vi kunne det, så jeg er et levende bevis på at man ikke MÅ føle det slik. : presiserer enda litt til : ) |
|
|
|
![]() |
|
|