Sv: Bør lærere tåle å bli spyttet på?
Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.
Jeg arbeider i skoleverket og har gjort det lenge, like lenge som jeg har arbeidet med de tyngste sakene innen feltet når det kommer til adferdsmessige utfordringer av ulik art. Det er godt at ikke alle identifiserer seg med den grunnholdningen som desverre er en del av hverdagen til de barna og ungdommene det gjelder. I løpet av min karriere har jeg snakket med tusenvis av ungdommer i forbindelse med deres problemer, mulig de har en annen virkelighet å forholde seg til enn lærerne som forsøker å gjøre en jobb. Likevel er det langt fra alle som er som deg, Teflona, desverre. Ut av skyttergraven nå, dette er ikke personlige angrep derimot er det generelle betraktninger.
Nei, jeg gikk ikke i skyttergraven, altså, jeg ble bare litt sånn lattermildt oppgitt av at ting fremstilles så kategorisk noen ganger.
Lærerjobben er sammensatt, men jeg mener fortsatt at de fleste lærere har eleven i sentrum. Vi har ei nyutdannet hos oss i år, og hun uttrykker stor forbauselse over hvor lite fag vi snakker til fordel for omsorg og tilrettelegging for elever. Hun trodde ikke omsorgsbiten var så dominerende - og viktig for ungdomsskolelærere.
|