Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)
Opprinnelig lagt inn av OlaDunk, her.
Jeg har aldri gå så langt som altså sterilisere/nekte dem å barn. Jeg er ikke mot enkelt individes valg. Jeg ville bare ikke kanskje ha puttet fram hele apparatet og mer eller mindre oppfordret til det. Som jeg føler det, så spekulerer enkelte (spesielt kvinner) på å få barn i sen alder, siden de vet at det finnes et apparat til å hjelpe dem. Det medfører helt unødvendig risko for både barn og mor. Si at en mor er så overvektig at hun ikke få barn. jeg ville gå så langt som å ikke hjelpe henne med hormonbehandling osv. Hadde sendt henne på slankekur. Hun kan jo fikse det naturlig. Kan hun ikke slanke seg pga genetikk? Vel, da må man vurdere , er dette arvelig, er dette ting man ønsker å ha i fremtidige generasjoner liksom.
Så om barna dine viser seg å ha en defekt som viser seg senere, så kommer du til å gjøre ditt ytterste for å snakke dem fra å få barn altså. For en fantastisk far du er.