|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Såpevann i det tilfellet ville jo vært ytterst hjelpsomt! Han var sikkert ikke typen som slikket seg tørr etterpå.
|
|
|
|
#143 |
|
Bedreviter
|
Det spørs om han hadde tatt hintet hvis du hadde dynket ham i sprit. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Personlig pessimist
|
Da hadde han nok slikket seg tørr, ja.
|
|
|
|
#146 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En katteeier som bryr seg om katten sin har ikke en katt som "bare reker ute". |
|
|
|
|
|
#147 |
|
can-jur
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaBare såpevann?
|
|
|
|
#148 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg bor ikke i tettbebygd strøk, men på landet og med stor avstand mellom naboene. Jeg har 2 katter, kattedo inne, men det er godt mulig at mine (kastrerte) katter driter på naboens plen når de er ute. Naboen må gjerne kaste vann på dem, men jeg håper han dropper såpen. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Bedreviter
|
Jeg er temmelig sikker på at det samme argumentet ble brukt av hundeeiere den gang man begynte å snakke om at hunder burde bli kontrollert og båndtvangen ble innført. Det er ikke i hundens opprinnelige natur å gå i bånd hele dagen heller, men over lang tid har man avlet frem hundetyper som finner seg i det og som fungerer fint innen slike rammer. Og, ikke minst, man har skapt en forestilling hos eierne om at det er det riktige. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
can-jur
|
Hesten er en vandrer og et flokkdyr.
|
|
|
|
#152 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Så du tror ikke katt i bånd vil hemme en katts adferd og måte å være på? Katter liker som sagt å smyge og krype i busker, kratt, kriker og kroker. Ja, og klatre i trærne. Synes jeg ser meg selv hengende etter i bånd. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
|
|
|
#154 |
|
can-jur
|
Ja og vil man da ha katt i et boligfelt må man finne en katterase som passer med lite aktivitet og et liv innendørs/i kattegård.
|
|
|
|
#155 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Og du vet dette fordi...?
Jeg trodde jeg hadde kjøpt potetsalaten.
Signerer veldig.
Er det greit å ikke ha kontroll på dyret sitt slik at det blir et offer for alle mulige gale folk "out there?" Slik jeg ser det, er det eieren som ikke tar ansvar som burde vært anmeldt for dyremishandling.
Mener du at jeg må si opp jobben, evt. holde vakt om natten for å avsløre hvem sin katt det er som driter på plenen min? Og så tror jeg ikke alltid det holder å "håpe" at katten ikke driter andre steder enn i kassen. Den blir litt for enkel, synes jeg.
Her vurderer jeg faktisk å bruke en |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Bedreviter
|
Nettopp. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Ustabil
|
EGENTLIG, hvis jeg skal være ærlig, så er det KATTEEIERE jeg ikke liker. Kattene er bare dyr, som jeg kan styre min begeistring for. Men katteeiere er som røykere. De bare forventer at deres "hobby" skal være allemannseie, og noe hele nabolaget gleder seg over. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Ustabil
|
Selvsagt hemmes atferden. Og det er også hensikten. Når man skal ha HUSdyr så må dyret gå fra å være et vilt dyr til å være tamt, og tilpasset det å leve sammen med mennesker. Hunder er heller ikke skapt for å gå i bånd eller stå i hundegård. De er skapt for å leve i det fri og gjerne ferdes i flokk. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaVi har jo tilogmed investert i en kattejager vi, men det er mulig det er noe feil på han, ingen katter blir i hvertfall skremt av oppsynet hans.
|
|
|
#160 |
|
Personlig pessimist
|
Vi har jo allerede sammenlignet katter og barn i denne tråden, og jeg synes vel nesten det er større forskjell på dem.
|
|
![]() |
|
|