Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor bor barna ved et evt. samlivsbrudd?
Hos meg 53 23,14%
Hos min ex 9 3,93%
Begge steder - 50/50-deling 118 51,53%
Jeg bor allerede alene med barna 18 7,86%
Min ex bor allerede alene med barna 1 0,44%
Vi er brutt og barna bor 50/50 hos hver av oss 11 4,80%
Dette var en fin undersøkelse, men det er desverre ingen svar som passer for meg 28 12,23%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 09:47   #121
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Ja, men jeg synes i grunn det er litt vanskelig å si det NÅ. Hva som er best for barna. For det avhenger av situasjonen før/under bruddet også. Og årsakene til det, synes jeg.

Enig. Jeg har lært meg å være forsiktig generelt med å uttale meg for bastant om hva jeg ville gjort dersomhvissåfremtifall. Det vet jeg egentlig ikke sikkert før jeg står der.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 09:50   #122
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Hvis ikke mannen i så tilfelle velger å skifte jobb, må nok barna bo hoveddelen hos meg. Om han skulle skiftet jobb, hadde det kanskje blitt 50/50. Men dette er ikke gjennomtenkt, da det er langt fra et aktuelt tema.

Gammel 10-05-10, 09:56   #123
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skjønner Floksa godt i denne tråden, jeg. Jeg kan være skikkelig bitch når jeg går inn for det, og bli fullstendig irrasjonell. Mannen min er IKKE sånn.

Så hvis vi går fra hverandre blir det nok ikke pent. Dessverre. Jeg har selvinnsikt nok til å innse det.

Men det er lov til håpe at det ikke skjer.

Jeg har jo også et voldsomt temperement til tider, og KUNNE sikkert vært "bitch" om jeg ville det, men jeg vet at både jeg og mannen min (han er den roligste typen på denne jord, det er nesten til plage) vil gjøre vårt ytterste for å få til et pent brudd, vi har snakket masse om dette. Jeg er ikke så naiv at jeg sier jeg vet med 100 % sikkerhet at vi aaaldri vil krangle og være bitre etter et brudd, men jeg tror jeg kan si såpass at JEG kommer til å ta meg heftig sammen for å skåne barna. Jeg har selv vært gjennom en relativt hissig skilsmisse som barn, og den var ikke av de verste, allikevel husker jeg hvor vondt det gjorde.

Sist redigert av Dixie Diner : 10-05-10 kl 10:14.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:14   #124
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Him, jeg syns det er ganske stor forskjell på å se at man ville vært både sint og sur på partneren ved en skilsmisse, og å bevisst bruke barna i denne kampen slik Floksa skisserer. Hadde Glittermannen vært utro så hadde jeg selvsagt vært rasende på ham, men jeg hadde da ikke straffet Glitterbarnet ved å si at han ikke fikk se faren sin. Glitterbarnet er ikke min private eiendom, og hans tid er ikke noe jeg skal ta eller gi over hans hode, og bruke mot partneren for å være kjip.

Dette er egentlig ikke noe jeg har tatt stilling til, så jeg aner rett og slett ikke hvordan vi hadde løst det. Jeg tror både Glittermannen og jeg har forståelse for at Glitterbarnet trenger større stabilitet enn en uke her og en uke der, og at to uker borte fra den ene forelderen blir for lenge igjen. Sånn sett er det nok best for barnet at han har bosted hos den ene forelderen. Hvem av oss det skulle bli vet jeg ikke, jeg vet bare at den det ikke blir vil få hjertet sitt knust. Det beste hadde jo vært om man kunne bo så tett at man kunne ta ting litt på sparket.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:16   #125
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Him, jeg syns det er ganske stor forskjell på å se at man ville vært både sint og sur på partneren ved en skilsmisse, og å bevisst bruke barna i denne kampen slik Floksa skisserer.

Nettopp, det var det jeg også reagerte på, at man bevisst bruker barna i kampen. Sånt skjønner jeg meg bare ikke på.

Gammel 10-05-10, 10:17   #126
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Mannen er klinkende klar over at han er i en situasjon ved et brudd som gjør at han ikke kan ha daglig omsorg for barna.

Det er ikke bare du som sier at mannens jobb ikke lar seg forene med daglig omsorg.... Men har dere tenkt på at mannen kan endre på sin arbeidssituasjon dersom nødvendig? Jeg vet om menn som har gjort nettopp det. Og jeg vet om bønder som er aleneforeldre også, dersom det var situasjonen her. Ja, til og med en mannlig bonde som hadde hovedomsorgen for sitt barn, der mor hadde barnet "bare" annenhver helg.
Alt går an. De aller fleste kan tilpasse seg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:19   #127
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har allerede vært der, og deler omsorgen for eldste 60/40 (mest her). Det har vært en lengre prosess som nok ikke er ferdig, der vi har gått fra sånn ca ikke noe samvær til helgesamvær, utvidet helgesamvær og nå altså 60/40. Det fungerer fortsatt ikke optimalt for eldste. Hun hadde det best ved utvidet helgesamvær, i praksis langhelger.

Hadde jeg og mannen gått fra hverandre akkurat nå, hadde nok minste bodd mest hos meg, før vi hadde justert oss fram til en løsning.

Gammel 10-05-10, 10:24   #128
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har jo også et voldsomt temperement til tider, og KUNNE sikkert vært "bitch" om jeg ville det, men jeg vet at både jeg og mannen min (han er den roligste typen på denne jord, det er nesten til plage) vil gjøre vårt ytterste for å få til et pent brudd, vi har snakket masse om dette. Jeg er ikke så naiv at jeg sier jeg vet med 100 % sikkerhet at vi aaaldri vil krangle og være bitre etter et brudd, men jeg tror jeg kan si såpass at JEG kommer til å ta meg heftig sammen for å skåne barna. Jeg har selv vært gjennom en relativt hissig skilsmisse som barn, og den var ikke av de verste, allikevel husker jeg hvor vondt det gjorde.

Det er lett å sitte og si at man skal gjøre sitt for å få til et pent brudd, det er noe annet når man står midt i bruddet. Jeg har sett de roligste, sindigste mennesker hente fram sider jeg ikke trodde fantes hos de. Det var ei som sa en gang at det motsatte av kjærlighet er hat, og det er ingen man kan hate så mye som en man har elsket.

Gammel 10-05-10, 10:24   #129
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Det er lett å sitte og si at man skal gjøre sitt for å få til et pent brudd, det er noe annet når man står midt i bruddet. Jeg har sett de roligste, sindigste mennesker hente fram sider jeg ikke trodde fantes hos de. Det var ei som sa en gang at det motsatte av kjærlighet er hat, og det er ingen man kan hate så mye som en man har elsket.

Og da er det ikke så lett i praksis å ikke gjøre ting som rammer barna.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:28   #130
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Ja, jeg vet det. Derfor sier jeg jo at jeg ikke kan si det med 100 % sikkerhet, men for å være ærlig tviler jeg faktisk på at mannen min kan forandre personlighet så til DE grader. Vi har vært gjennom to brudd før (før vi giftet oss da) og vi har vært gjennom ganske mange kriser, det er alltid jeg som får panikk og blir forbanna og jævlig, mannen min har aldri, aldri noensinne hevet stemmen eller vært veldig sint eller noe som helst. Han er en mannlig Esme. Så jeg og alle som kjenner ham hadde nok fått paddesjokk om han hadde i det hele tatt hevet stemmen litt ved et brudd, men for all del, han kan jo bli et helt annet menneske, det er jo mulig.

Men vi har som sagt diskutert dette en god del, og ungene er i forsetet uansett. De SKAL slippe å forholde seg til to brølende, sinte og kranglete foreldre oppi et brudd, som i seg selv er vondt for dem. Og det håper jeg virkelig vi får til.

Sist redigert av Dixie Diner : 10-05-10 kl 10:34.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:40   #131
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Klart det finnes noen skilsmisser hvor folk faktisk skilles som venner, men i de fleste skilsmisser eksisterer det en form for konflikt som gjør det vanskelig å samarbeide.

Nettopp. Og en av grunnene til at folk blir sinte kan være når den ene velger å gå. Den som sitter igjen vil ha kjernefamilie. Se ungene sine hver dag. Men får ikke. Og må sitte og se på at ungene er lei seg. For de blir gjerne det. Hvor sint kan man ikke bli på den andre da?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 10:47   #132
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Nettopp. Og en av grunnene til at folk blir sinte kan være når den ene velger å gå. Den som sitter igjen vil ha kjernefamilie. Se ungene sine hver dag. Men får ikke. Og må sitte og se på at ungene er lei seg. For de blir gjerne det. Hvor sint kan man ikke bli på den andre da?

Selvfølgelig blir man sint, det er en grusom situasjon. Men nettopp da, når man ser at ungene har det vondt, er det jo veldig viktig å prøve å være behersket, for ungene får det jo ikke mindre vondt om foreldrene går til angrep på hverandre. Mine foreldres skilsmisse kunne blitt MYE styggere enn den var, hadde det ikke vært for at mamma virkelig, virkelig svelget og tok seg sammen, og etter en stund gjorde pappa også det. Gudene vet hvor stygt det kunne blitt om de hadde gjort akkurat det de helst ville. Men nei, det var nok ikke enkelt, det krevde mye av dem begge to.

Gammel 10-05-10, 10:55   #133
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

For meg er det en selvfølge at barna skal være der de har det best. Det er ikke nødvendigvis hos meg, hos oss er det far som er den stødigste og beste omsorgspersonen for barna.

Enig med Dragen atter en gang.

Jeg er ikke sikkere på at 50/50 er det beste for barna, men jeg tror det hadde vært best for oss voksne. Så om vi måtte ha gått for en annen løsning, så hadde jeg gitt far hovedomsorgen.
Jeg hadde blitt en sliten, sint og sur alenemamma, og jeg tror ungene hadde fått det mer stabilt hos far. Jeg liker ikke å være alene med ungene, da blir jeg ofte en slik type mamma jeg ikke ønsker å være.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:27   #134
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og mannen har faktisk snakket om dette. Fordi et brudd vil bli veldig tungt, da vi er i en situasjon som ikke er helt "vanlig". Han er pumpet full av hvilke rettigheter han har, for jeg har forklart han at jeg ikke kommer til å ivareta hans rettigheter ved et evt brudd. Det får han greie selv. Så har han fått mitt ord på at jeg IKKE kommer til å flytte tilbake til mitt hjemsted. Jeg kommer til å bli boende her i nærheten slik at begge kan opprettholde et forhold til barna. Så tar vi det derifra, men begge ønsker at barna skal ha et godt og fungerende forhold til begge. Mannen er klinkende klar over at han er i en situasjon ved et brudd som gjør at han ikke kan ha daglig omsorg for barna.

Sånn, var det pk nok for røkla?

Det er sjelden, eller aldri, veldig fruktbart og himle med øynene og være sarkastisk i en diskusjon eller samtale. Verken på nett eller rl.

Floksa og jeg er nok veldig forskjellig i hvordan vi møter konflikter og hvordan vi forholder oss til kritikk. Floksa kan si med ganske stor sikkerhet at hun kommer til å spille ufint om mannen velger å gå (for slik jeg skjønte det var det eneste mulighet for brudd?). Og når flere blir sjokkert over det, er det merkelig i miine øyne. Jeg har opplevd mange brudd i nær omkrets de siste årene, og de aller fleste har en periode der det gnisser veldig, og der man handler irrasjonelt i forhold til barnas beste. Så at noen har innsikt nok til å se at "der kommer vi også til å havne" er jo ikke verst.

Men samtidig vil jeg gjerne slå et slag for de som mener med sikkerhet at de aldri vil oppføre seg slik heller. Like sant som det er mulig å forutse/innse sin egen bitchethet er det fullt mulig å kjenne seg selv godt nok til å vite hvordan man reagerer på det å bli såret, det å krangle, det å oppleve nederlag etc.
Man er to ved et brudd, og man kan ikke styre hvordan den andre parten oppfører seg. Men jeg kunne, før bruddet med exbo, vite med ganske høy sikkkerhet hvordan jeg ville reagere på de forskjellige fasene man må igjennom ved et brudd. Jeg kan være bitch, for all del, men jeg føler at jeg kan velge det selv. Det kommer ikke som en overraskende reaksjon på noe.

Jeg ser at for folk som er utpregede følelsesmennesker, altså i den forstand at de reagerer spontant på følelser, selvsagt kan bli overrasket over hvordan man reagerer i forskjellige situasjoner. Men for slike litt mer satte sjeler som meg selv, så er det lite overraskelser å finne for egen del altså. Jeg mener mange kan forutse ganske mye om hvordan de vil reagere på ulike situasjoner/kriser/hendelser i livet sitt.

Og dette betyr ikke at jeg ikke blir overrasket over følelser eller tanker. Eller at jeg ikke overveldes av dem til tider. Men jeg handler nesten aldri ut ifra om jeg er glad eller sint eller trist når det kommer til andre mennesker. Det er ikke en bevisst greie. Det er bare sånn jeg virker.

Sist redigert av Kirsebær : 10-05-10 kl 11:48.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:34   #135
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp, det var det jeg også reagerte på, at man bevisst bruker barna i kampen. Sånt skjønner jeg meg bare ikke på.

Jeg vet at om mannen hadde krevd 50/50 deling hadde vi havnet i retten, fordi det ikke finnes noen sjangs i helvete til at han hadde greid å ta skikkelig vare på 4 små barn 50% av tiden, alene.
Er det å "bruke" barna i en konflikt?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:36   #136
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner jeg blir litt bitch bare av å tenke tanken og når sant skal sies er jeg til tider innmari vanskelig å leve med, så jeg tar denne tråden som en påminnelse om at jeg bør oppføre meg litt bedre innimellom så ikke skilsmisse blir et faktum her.
Om nå det verste skulle skje innser jeg at jeg ikke kan tvinge mannen min til å bli i et ekteskap han ikke vil være i, og da blir det ganske sikkert 50/50 tenker jeg. Evt en større andel hos ham da min helse på nåværende tidspunkt ikke lar seg kombinere med store deler alene med 2 barn. Men egentlig ser jeg for meg at vi også kunne ha funnet på å dele ungene mellom oss, dersom det er til det beste for dem. Spesielt vår eldste hadde nok trengt mye alenetid med hver av oss, så ideelt sett hadde jeg nok ønsket en deling som gjorde det mulig.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:39   #137
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser altså for meg at vi ikke kan ha samme deling på våre to barn, av hensyn til deres behov. Håper virkelig aldri jeg må finne ut av hvordan dette må løses i praksis.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:39   #138
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Umulig å svare på.
Et brudd ville uansett blitt så stygt som det er mulig å tenke seg og jeg vet at jeg blir svært, svært sint og henvgjerrig. Så at jeg skulle GITT 50% til mannen
Så det ville blitt avgjort i en rettsak.
Ser jo at det ikke tar seg så godt ut "på trykk", men jeg er ganske sikker på at det vil bli full krig om det ble et brudd.

Jeg vet at om mannen hadde krevd 50/50 deling hadde vi havnet i retten, fordi det ikke finnes noen sjangs i helvete til at han hadde greid å ta skikkelig vare på 4 små barn 50% av tiden, alene.
Er det å "bruke" barna i en konflikt?

Det er det oppfor jeg reagerte på. ETTERPÅ skrev du at mannen din ikke kunne ta seg av barna alene, da blir det jo noe helt annet, det nevnte du ikke i det opprinnelige innlegget, da så det mer ut som du ville straffe mannen din ved å ikke la ham "få ungene", og jeg synes det er rart at du allerede nå er innstilt på full krig ved et brudd, sånt skjønner jeg bare ikke. Men vi er jo forskjellige.

Gammel 10-05-10, 11:46   #139
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, jeg husker hvordan jeg synset om ev. samlivsbrudd før vi faktisk brøt. Det blidde ikke sånn, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:51   #140
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men vi har som sagt diskutert dette en god del, og ungene er i forsetet uansett. De SKAL slippe å forholde seg til to brølende, sinte og kranglete foreldre oppi et brudd, som i seg selv er vondt for dem. Og det håper jeg virkelig vi får til.

Men altså, om det er DETTE du har lest ut av mine svar så bekalger jeg. Da har jeg uttrykt meg klønete og dumt.
For DET vil aldri skje!
Det er ikke det jeg mener med krig.

Det optimale ved et brudd her hadde vært at jeg ble boende i huset og mannen flyttet inn i huset ved siden av og at jeg flyttet ut og overlot hus og unger til mannen de dagene han har mulighet og at ungene på dagtid hadde fri tilgang på begge foreldrene sine. Forskjellen fra i dag ville bare vært at pappa sov i nabohuset og ikke i senga inne.
At et brudd mellom oss skulle endt i den setting har jeg veldig, veldig vanskelig for å se for meg, men jeg skal ikke forkaste muligheten helt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.