|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor bor barna ved et evt. samlivsbrudd? | |||
| Hos meg |
|
53 | 23,14% |
| Hos min ex |
|
9 | 3,93% |
| Begge steder - 50/50-deling |
|
118 | 51,53% |
| Jeg bor allerede alene med barna |
|
18 | 7,86% |
| Min ex bor allerede alene med barna |
|
1 | 0,44% |
| Vi er brutt og barna bor 50/50 hos hver av oss |
|
11 | 4,80% |
| Dette var en fin undersøkelse, men det er desverre ingen svar som passer for meg |
|
28 | 12,23% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?
Enig. Jeg har lært meg å være forsiktig generelt med å uttale meg for bastant om hva jeg ville gjort dersomhvissåfremtifall. Det vet jeg egentlig ikke sikkert før jeg står der.
|
|
|
#122 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Hvis ikke mannen i så tilfelle velger å skifte jobb, må nok barna bo hoveddelen hos meg. Om han skulle skiftet jobb, hadde det kanskje blitt 50/50. Men dette er ikke gjennomtenkt, da det er langt fra et aktuelt tema.
|
|
|
#123 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg har jo også et voldsomt temperement til tider, og KUNNE sikkert vært "bitch" om jeg ville det, men jeg vet at både jeg og mannen min (han er den roligste typen på denne jord, det er nesten til plage) vil gjøre vårt ytterste for å få til et pent brudd, vi har snakket masse om dette. Jeg er ikke så naiv at jeg sier jeg vet med 100 % sikkerhet at vi aaaldri vil krangle og være bitre etter et brudd, men jeg tror jeg kan si såpass at JEG kommer til å ta meg heftig sammen for å skåne barna. Jeg har selv vært gjennom en relativt hissig skilsmisse som barn, og den var ikke av de verste, allikevel husker jeg hvor vondt det gjorde.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 10-05-10 kl 10:14. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Him, jeg syns det er ganske stor forskjell på å se at man ville vært både sint og sur på partneren ved en skilsmisse, og å bevisst bruke barna i denne kampen slik Floksa skisserer. Hadde Glittermannen vært utro så hadde jeg selvsagt vært rasende på ham, men jeg hadde da ikke straffet Glitterbarnet ved å si at han ikke fikk se faren sin. Glitterbarnet er ikke min private eiendom, og hans tid er ikke noe jeg skal ta eller gi over hans hode, og bruke mot partneren for å være kjip.
|
|
|
#125 |
|
Nymotens gammeldags
Nettopp, det var det jeg også reagerte på, at man bevisst bruker barna i kampen. Sånt skjønner jeg meg bare ikke på.
|
|
|
#126 |
|
heimføing
|
Det er ikke bare du som sier at mannens jobb ikke lar seg forene med daglig omsorg.... Men har dere tenkt på at mannen kan endre på sin arbeidssituasjon dersom nødvendig? Jeg vet om menn som har gjort nettopp det. Og jeg vet om bønder som er aleneforeldre også, dersom det var situasjonen her. Ja, til og med en mannlig bonde som hadde hovedomsorgen for sitt barn, der mor hadde barnet "bare" annenhver helg. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg har allerede vært der, og deler omsorgen for eldste 60/40 (mest her). Det har vært en lengre prosess som nok ikke er ferdig, der vi har gått fra sånn ca ikke noe samvær til helgesamvær, utvidet helgesamvær og nå altså 60/40. Det fungerer fortsatt ikke optimalt for eldste. Hun hadde det best ved utvidet helgesamvær, i praksis langhelger.
|
|
|
#128 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er lett å sitte og si at man skal gjøre sitt for å få til et pent brudd, det er noe annet når man står midt i bruddet. Jeg har sett de roligste, sindigste mennesker hente fram sider jeg ikke trodde fantes hos de. Det var ei som sa en gang at det motsatte av kjærlighet er hat, og det er ingen man kan hate så mye som en man har elsket.
|
|
|
#129 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#130 |
|
Nymotens gammeldags
Ja, jeg vet det. Derfor sier jeg jo at jeg ikke kan si det med 100 % sikkerhet, men for å være ærlig tviler jeg faktisk på at mannen min kan forandre personlighet så til DE grader. Vi har vært gjennom to brudd før (før vi giftet oss da) og vi har vært gjennom ganske mange kriser, det er alltid jeg som får panikk og blir forbanna og jævlig, mannen min har aldri, aldri noensinne hevet stemmen eller vært veldig sint eller noe som helst. Han er en mannlig Esme.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 10-05-10 kl 10:34. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
På (opp?)tur
|
Nettopp. Og en av grunnene til at folk blir sinte kan være når den ene velger å gå. Den som sitter igjen vil ha kjernefamilie. Se ungene sine hver dag. Men får ikke. Og må sitte og se på at ungene er lei seg. For de blir gjerne det. Hvor sint kan man ikke bli på den andre da? |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
|
#133 |
|
© All rights reserved
|
Enig med Dragen atter en gang. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Guardian of the galaxy
|
Det er sjelden, eller aldri, veldig fruktbart og himle med øynene og være sarkastisk i en diskusjon eller samtale. Verken på nett eller rl.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 10-05-10 kl 11:48. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#136 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg kjenner jeg blir litt bitch bare av å tenke tanken og når sant skal sies er jeg til tider innmari vanskelig å leve med, så jeg tar denne tråden som en påminnelse om at jeg bør oppføre meg litt bedre innimellom så ikke skilsmisse blir et faktum her.
|
|
|
#137 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg ser altså for meg at vi ikke kan ha samme deling på våre to barn, av hensyn til deres behov. Håper virkelig aldri jeg må finne ut av hvordan dette må løses i praksis.
|
|
|
#138 |
|
Nymotens gammeldags
Det er det oppfor jeg reagerte på. ETTERPÅ skrev du at mannen din ikke kunne ta seg av barna alene, da blir det jo noe helt annet, det nevnte du ikke i det opprinnelige innlegget, da så det mer ut som du ville straffe mannen din ved å ikke la ham "få ungene", og jeg synes det er rart at du allerede nå er innstilt på full krig ved et brudd, sånt skjønner jeg bare ikke. Men vi er jo forskjellige.
|
|
|
#140 |
|
can-jur
|
Men altså, om det er DETTE du har lest ut av mine svar så bekalger jeg. Da har jeg uttrykt meg klønete og dumt.
|
|
![]() |
|
|