Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Liker alle solbrun hud?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-10, 08:22   #61
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker alle solbrun hud?

Jeg er naturlig blek, og har stort sett trivdes med det det meste av livet (bortsett fra den gangen jeg ble sendt på legevakta med annengrads solforbrenninger, da, men det er jo en annen sak). Det var en liten periode på ungdomsskolen at jeg prøvde å "sole" meg av og til (med faktor 25, mind you), og det eneste det førte med seg var at jeg fungerte som et ypperlig trøste-middel for skuffede solturist-venninner etter endt ferie. Bare å sammenligne med Kanina, liksom. Nå om dagen bruker jeg svakt selvbrunende bodylotion for å bli litt mindre blåhvit på leggene. Som aC har jeg også en del blåmerker på beina, og kombinert med at huden ser gjennomsiktig ut, synes jeg det er litt finere med et litt mer gyllent preg. Men jeg kommer aldri til å bli brun av den grunn.
Jeg kjenner en som blir så brun at huden enkelte steder ser ut som svidd elefant-skinn, (antakelig fordi hun ikke bruker solkrem og bare lar det stå til), og det synes jeg er mindre pent (hun er meget lyshudet i utgangspunktet). Men generelt er det bare fint med litt farge på de som får det. Jeg forbeholder meg dog retten til å kunne gå i hvitt og duse farger om sommeren, selv om det angivelig får meg til å se ut som et spøkelse.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 09:01   #62
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes hvit hud er veldig fint, men selv er jeg blålig hvit og det er ikke fullt så vakkert. Tilhører også dem som ser best ut med litt farge på kroppen.

Gammel 09-06-10, 09:14   #63
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at jeg ser best ut med solbrun hud, men har ikke gjort meg opp noen mening om andre. Jeg legger vel egentlig ikke merke til om andre har blåhvite eller gyldne legger. Hvorfor er det noen som knapt kan få farge? Er det mengden pigmenter i huden som avgjør?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 09:29   #64
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hvit pen hud er veldig nydelig, men det er ikke så mange som har det.

Jeg er mer blek og dvask, og jeg synes det hjelper seg fælt med litt farge på flesket. Jeg blir aldri kjempebrun, men bare det å bli kvitt det lyseblå, se litt friskere ut gjør godt for meg.

Og jeg liker å være i sola, men MÅ ikke være der. Har vært ganske mye i syden og har begynt å være litt i skyggen midt på dagen, da det faktisk ikke er sunt med mange lange soldager etterhverandre.

Gammel 09-06-10, 10:24   #65
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir bra brun på sommeren (hvis jeg er ute), og blir veldig blek på vinteren. Jeg er komfortabel med begge. Jeg synes det er fint for da har jeg sjansen til å bruke litt forskjellige farger og ha variasjon i fargene mine igjennom året. Jeg synes ikke at solbrun hud er "finere" enn blek hud, hvert til sitt bruk synes jeg. Men når det gjelder bena mine så liker jeg dem best brune for da føler jeg at de ser slankere ut.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:10   #66
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes generelt det er finere med litt brunfarge. På de fleste, ja. Men det er jo ikke sånn at jeg ser ned på de som er hvite. Jeg antar bare at de ikke liker å sole seg, ikke har hud som blir brun, har hud som blir frarådet for mye sol osv.

Jeg ser at det er lett å snu seg motsatt vei i diskusjonen her. Det er tillatt å snakke nedlatende om dem som er brune. Noen blir jo kjempefort neste svarte, skal de da unngå sola for ikke å se sånn ut, liksom.

Og så er det det med hvor viktig sol er for oss. Jeg kjenner mange eldre som er kjemperynkete av sol. Vi kan synes det er harry osv, men disse bryr seg hverken om rynker eller nødvendigvis brunhet. Men har stor glede av å oppholde seg mye i sola. Da må vel det være greit.

Og jeg er en av de med dritstygg kløft (som ble nevnt her). Jeg har rett og slett fått solskader der. Jeg smører meg, men akkurat der er huden så tynn at den har fått skader, rett og slett. Dumt, men får ikke gjort noe med det. Jeg elsker å oppholde meg i sol og varme og nekter å holde meg i skyggen av frykt for rynker.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:21   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes at jeg ser best ut med solbrun hud, men har ikke gjort meg opp noen mening om andre. Jeg legger vel egentlig ikke merke til om andre har blåhvite eller gyldne legger. Hvorfor er det noen som knapt kan få farge? Er det mengden pigmenter i huden som avgjør?

Noen er perfekt tilpasset for et liv i et land med lite sol, og har lite pigmenter. De tar opp masse D-vitaminer fra sola, selv med lite eksponering.

Noen andre er resultat av en eller annen portugisisk strandet sjømann en gang i tida, og har pigmenter som tilsier et liv med en god del mer soleksponering, og bedre tilgang på d-vitaminer i sol-lys. Vi trenger faktisk å være mer i sola, også.

Folk som er helt mørke i huden risikerer faktisk d-vitaminmangel av å bo i Norge.

Og blekasikter risikerer å bli brente som tomater av å være i sydligere strøk.

Man burde egentlig ikke flytte til andre breddegrader enn man har hud til, sånn sett.

Gammel 09-06-10, 20:54   #68
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg ser at det er lett å snu seg motsatt vei i diskusjonen her. Det er tillatt å snakke nedlatende om dem som er brune. Noen blir jo kjempefort neste svarte, skal de da unngå sola for ikke å se sånn ut, liksom.

Hvis det var mitt svar du siktet til, så svarer jeg: ja, noen burde i alle fall beskytte seg bedre mot sola. Selv om man blir brun, blir man utsatt for kreftfremkallende stråling fra sola. Og man får lettere rynker, hvis det er noe man bryr seg om. Jeg ser jo ikke ned på hun jeg nevnte over her, fordi hun lar være å bruke solkrem og dermed ser helt svidd ut, det er jo hennes valg. Men jeg har litt vanskelig for å forstå at man virkelig ønsker å se sånn ut, når det er så enkelt å smøre seg litt før man går ut om morgenen. Nå siktet jeg ikke til solskader, altså, mer det at hun blir så brunsvidd i selve solingssesongen. Det er jo også klart at har man først fått rynker av sola, er jo ikke det noe å gjøre med. Og det er jo også en form for skjønnhet å være en som stråler av solskinn!

Jeg synes solbrun hud er fint, det også.

Gammel 14-06-10, 09:07   #69
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Selv om man blir brun, blir man utsatt for kreftfremkallende stråling fra sola.

Det kan jo være at man bruker solkrem selv om man er blitt brun. Mannen min er en sånn som går fra vinterhud til mørkebrun på 1-2-3, og han fortsetter å smøre seg med høy faktor, og blir bare brunere og brunere for det. Så han beskytter seg mot sola, men blir brun allikevel. Og sånn er det jo for noen -skulle bare ønske det var sånn for meg også
Når vi har vært i syden en uke, så ser det ut som om han har vært der én mnd, og at jeg kom dagen før..

Gammel 14-06-10, 09:11   #70
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stygg hud, ser myyye bedre ut med litt farge! Kritthvite legger feks med store fremmhevede blodårer er noe av det verste. Sol eller noen runder med selvbruningskrem gjør huden og bena finere!
Hvit porselenshud er dermed fint.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:28   #71
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Det kan jo være at man bruker solkrem selv om man er blitt brun. Mannen min er en sånn som går fra vinterhud til mørkebrun på 1-2-3, og han fortsetter å smøre seg med høy faktor, og blir bare brunere og brunere for det. Så han beskytter seg mot sola, men blir brun allikevel. Og sånn er det jo for noen -skulle bare ønske det var sånn for meg også
Når vi har vært i syden en uke, så ser det ut som om han har vært der én mnd, og at jeg kom dagen før..

Ja, det er jo sant. Jeg møtte forøvrig noen i familien i går, og de var både knallbrune og knallrøde på én gang. Jeg nekter å tro at det går an å bli solbrent med solfaktor 30 om man samtidig blir så brun altså.

Gammel 14-06-10, 09:39   #72
Left
Passiv

Standard

Jeg ser helt klart mest fresh ut med litt farge, og blir fort brun.
Fortsetter å smøre med solkrem selv om jeg blir mørkebrun, for solbrent kan man jammen bli for det. Men ikke like høy faktor etter at fargen har kommet, men aldri under faktor 6.

Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:46   #73
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns brun hud er mye finere enn hvit *misunnelig*. Men jeg syns også at det kan bli for mye av det gode. Overdose selvbruning blir sjelden pent, og heller ikke overdreven soling. Selv er jeg kritthvit om vinteren, og off-white om sommeren, så her er det liten fare for brun og pen hud

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:49   #74
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er penere med litt gyllen hud (eller hudfarge), enn blåhvit som jeg er, ja. Alt "vises" liksom på meg, ting blir mye mer fremtredende når man er blåhvit. Dessuten synes jeg de aller fleste sommerklærne er penest på når man har litt farge på kroppen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 11:03   #75
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rhett er antagelig et sånt portugisisk avkom som Poly snakker om, mens mine vikingforfedre har vært begredelig trofaste. Jeg blir så sakte brun at det stort sett ikke er verdt strevet, men jeg foretrekker helt klart det lett gylne fremfor skummet melk.

Barna ser ut til å ha arvet Rhett, særlig storebror. Jeg er glad for det, det er virkelig ukult å få disse medlidende blikkene i tenårene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 13:26   #76
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er pent å være litt brun, huden min blir penere, klærne blir penere og verden blir hyggeligere. Jeg liker sol/solarium foran selvbruningsprodukter.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 14:15   #77
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine har stjålet alle pigmentene mine. :fnys:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 14:50   #78
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trives desidert best med litt farge på huden ja. Jeg er veldig glad i solen, men ligger ikke som et slakt og slikker sol hele dagen for det.

Men jeg blir veldig mye blidere når solen skinner

Jeg blir brunere og brunere med årene har jeg merket. Og mer og mer fornuftig mtp solkrem og øvrig beskyttelse. Så selv om jeg blir brunere nå enn før, er jeg bedre beskyttet mot skadelige ettervirkninger.

Jeg blir ganske fint brun synes jeg. Ikke skjoldete og får en fin gylden farge all over :fornøyd:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.