|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Helsetopp jukset med CVTragisk historie. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Helsetopp jukset med CV
Ok, då blir saka annerledes. Eg googla nemlig litt og såg at det står fleire plassar at ho var ferdig utdanna ved NHH i 1992. Og det syns eg var rart.
|
|
|
#45 |
|
Textrovert
|
Spiller det noen rolle? Det er jo ikke slik at de har ligget i buskene for å ta bilde av henne.
|
|
|
#46 |
|
Ser lyst på livet
|
Njei, det gjør jo ikke det, men i lys av Tønne-saken, så synes jeg de kan være litt varsomme, det er ikke noe kult å se ansiktet sitt i avisa, det er lettere å forholde seg til det, innbiller jeg meg om det ikker knyttes til et bilde. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Sv: Helsetopp jukset med CVNår man selv velger å ta seg en jobb hvor man er profilert - på falsk grunnlag - så har man nok kalkulert inn risikoen for at det kan komme artikkel med bilde i avisen om man feiler. |
|
|
|
#48 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men lærer IKKE å føre regnskap på Norges Handelshøyskole. Jeg har faktisk fullført utdannelse der, og kan derfor si det helt sikkert.
|
|
|
|
#49 |
|
Ekvilist
|
Ja, jeg la merke til akkurat det. Han har det sikkert kult han også antar jeg. Lurer på om han vet eller ikke.
Jeg har aldri skjønt hvorfor folk blir så opphisset når det snakkes om at Frp-politikere (og tilhengere) statistisk gjør flere lovbrudd enn andre? Sandberg sine uttalelser om hvor idiotisk det er med fartskontroller, tollkontroller osv. sier jo også noe om hvilket forhold man har til dette. (Han har jo også selv mistet lappen i etterkant, så at man ser at liv og lære henger sammen - det skal han ha.) Det komiske ved at Frp utroper seg som lov- og lydighetspartiet har vært snakket om i mange herrens år. Jeg mener også å huske at det via en undersøkelse statistisk ble påvist at Frp-velgere er mer kriminelle enn innvandrerne de liker å angripe.
Jeg synes det er helt greit å humre i skjegget over at denne damen nettopp kom fra Frp. Men jeg synes ikke det er greit å bruke kjent Frp-taktikk, skule på alle Frp-ere og mistenke dem for å være kriminelle.
|
|
|
#50 |
|
Passiv
|
:ser for meg disse elevene når de får kontor med vinduet på andre siden: |
|
|
|
#51 |
|
Stiv
|
Jeg kan føre regnskap. Men det har jeg ikke lært særlig grundig på studiene, nei. Det er problemfritt å komme seg gjennom sivøkstudiet uten å kunne regnskap.
Men denne damen har jo ikke personlig gått inn og godkjent disse? Det er jo den organisasjonen som hun har ledet som har gjort dette, basert på rutiner og vurderinger som ble etablert lenge før hun ble ansatt som sjef? Jeg ser ikke helt at hennes inntreden i denne jobben plutselig fører til at det blir enkeltpenkelt å få autorisasjon på falskt grunnlag.
|
|
|
|
#52 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Helsetopp jukset med CVMen hvor ille er det egentlig? Er hun kun hjelpepleier? Har hun noengang satt sin fot innenfor en høyskole/universitet? Det er litt forskjell på å stryke på en liten filleeksamen på slutten av et langt studie, og å lyge på seg hele greia.
|
|
|
#53 |
|
|
Sv: Helsetopp jukset med CVNå har mannen uttalt seg, og sier han ikke har visst om det: |
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
Sv: Helsetopp jukset med CVMen nå må jeg si jeg begynner å synes litt synd på dama. Se hva en tidligere arbeidsgiver siteres på i VG - det kunne de jo spart seg...: |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Pauset
|
Sv: Helsetopp jukset med CVMannen hennes visste det ikke, og er visstnok like sjokkert selv. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#57 |
|
rakkarpus
|
Sv: Helsetopp jukset med CVHadde denne personen vært en som var noe brunere i huden, og ikke FrP politiker, tipper jeg FrPs topp-politikere hadde vært ute med "moralsk forkastelig"-utsagnet for lenge siden.
|
|
|
#58 |
|
|
Sv: Helsetopp jukset med CVJeg satt og leste dette i sted, og ble bare lengre og lengre i maska. Jeg hadde knekt sammen mens jeg lagde vitnemålet jeg.
|
|
|
|
#59 |
|
Pauset
|
Litt enig i dette. Når man velger å søke seg til slike stillinger, og i tillegg på falske premisser.. da får man tåle konsekvensene. Dama er voksen og burde jo tatt høyde for at dette kunne skje. Jeg tipper hun har tenkt tanken. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Pauset
|
Tror det var vernepleier eller noe sånt. |
|