Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helsetopp jukset med CV

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 11:39   #41
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helsetopp jukset med CV

Tragisk historie.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:48   #42
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hun hadde forfalskede papirer på en utdannelse i utlandet, og forfalskede papirer på at NHH hadde godkjent hennes utenlandske utdanning som siviløkonom.

Ok, då blir saka annerledes. Eg googla nemlig litt og såg at det står fleire plassar at ho var ferdig utdanna ved NHH i 1992. Og det syns eg var rart.
Ho må i såfall ha opplevd opptil fleire gangar å treffe på folk som faktisk hadde avgangseksamen ved NHH i 1992 (eller 1991 eller 1993) og som blir i stuss over å ikkje kjenne ho igjen. Og viss ho i tillegg svarer feil på kontrollspørsmål av typen "Kven hadde du som foreleser i Økonometri", så ville ballen begynt å rulle.
Utenlandske utdanningar er det nok litt enklare å fake.

Gammel 25-06-10, 11:49   #43
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

tror det var det som stod hvertfall

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:51   #44
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men jeg synes ikke de trengte å ha hatt bilde av henne i avisen jeg liksom, ikke på dette tidspunktet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:54   #45
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men jeg synes ikke de trengte å ha hatt bilde av henne i avisen jeg liksom, ikke på dette tidspunktet.

Spiller det noen rolle? Det er jo ikke slik at de har ligget i buskene for å ta bilde av henne.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:55   #46
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Spiller det noen rolle? Det er jo ikke slik at de har ligget i buskene for å ta bilde av henne.

Njei, det gjør jo ikke det, men i lys av Tønne-saken, så synes jeg de kan være litt varsomme, det er ikke noe kult å se ansiktet sitt i avisa, det er lettere å forholde seg til det, innbiller jeg meg om det ikker knyttes til et bilde.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:55   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

Når man selv velger å ta seg en jobb hvor man er profilert - på falsk grunnlag - så har man nok kalkulert inn risikoen for at det kan komme artikkel med bilde i avisen om man feiler.

Det ville nok gått bedre med akkurat det der om man løy på seg fagbrev som kokk.

Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:01   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hun hadde ført opp utdannelse fra 3 universiteter/høyskoler (bla London School of Economics ) og aldri vært elev der! Hun påsto hun var siviløkonom, men noen hadde visst begynt å lure, for hun kunne ikke føre regnskap

Men lærer IKKE å føre regnskap på Norges Handelshøyskole. Jeg har faktisk fullført utdannelse der, og kan derfor si det helt sikkert.

Jeg kan riktignok føre regnskap, men det lærte jeg i bed.øk. på i 2. klasse på videregående. (Debet var nærmest vinduet )

Gammel 25-06-10, 12:03   #49
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Og jeg synes veldig synd på henne. (Men altså ... Hun er gift med Stortingets sikkerhetssjef. )

Ja, jeg la merke til akkurat det. Han har det sikkert kult han også antar jeg. Lurer på om han vet eller ikke.

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Dette har ingenting med FrP å gjere. Frp er eit møkka-parti, men juksemakarar finn du i alle politiske parti. Sikkert i KrF også.

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk blir så opphisset når det snakkes om at Frp-politikere (og tilhengere) statistisk gjør flere lovbrudd enn andre? Sandberg sine uttalelser om hvor idiotisk det er med fartskontroller, tollkontroller osv. sier jo også noe om hvilket forhold man har til dette. (Han har jo også selv mistet lappen i etterkant, så at man ser at liv og lære henger sammen - det skal han ha.) Det komiske ved at Frp utroper seg som lov- og lydighetspartiet har vært snakket om i mange herrens år. Jeg mener også å huske at det via en undersøkelse statistisk ble påvist at Frp-velgere er mer kriminelle enn innvandrerne de liker å angripe.

Se også her.

Sitat:

Partiet står for halvparten av lovbruddene utført av partipolitikere.

Jeg synes det er helt greit å humre i skjegget over at denne damen nettopp kom fra Frp. Men jeg synes ikke det er greit å bruke kjent Frp-taktikk, skule på alle Frp-ere og mistenke dem for å være kriminelle.

Gammel 25-06-10, 12:03   #50
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men lærer IKKE å føre regnskap på Norges Handelshøyskole. Jeg har faktisk fullført utdannelse der, og kan derfor si det helt sikkert.

Jeg kan riktignok føre regnskap, men det lærte jeg i bed.øk. på i 2. klasse på videregående. (Debet var nærmest vinduet )

:ser for meg disse elevene når de får kontor med vinduet på andre siden:

Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:29   #51
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Et spørsmål til alle FPs siviløkonomer: Kan dere føre regnskap? Det er virkelig, virkelig ingen link mellom å være siviløkonom og å kunne føre regnskap altså. Det blir som å si at alle leger kan utføre levertransplantasjoner. Eller noe.

Jeg kan føre regnskap. Men det har jeg ikke lært særlig grundig på studiene, nei. Det er problemfritt å komme seg gjennom sivøkstudiet uten å kunne regnskap.

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Det er jo det de ikke har gjort, er visst 100 helsearbeidere som er blitt ansatt uten å ha riktig utdannelse.

Men denne damen har jo ikke personlig gått inn og godkjent disse? Det er jo den organisasjonen som hun har ledet som har gjort dette, basert på rutiner og vurderinger som ble etablert lenge før hun ble ansatt som sjef? Jeg ser ikke helt at hennes inntreden i denne jobben plutselig fører til at det blir enkeltpenkelt å få autorisasjon på falskt grunnlag.

Gammel 25-06-10, 15:10   #52
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Men hvor ille er det egentlig? Er hun kun hjelpepleier? Har hun noengang satt sin fot innenfor en høyskole/universitet? Det er litt forskjell på å stryke på en liten filleeksamen på slutten av et langt studie, og å lyge på seg hele greia.

Husbonden mangler 3 vekttall bedøk for å kalle seg bachelor i IT. Han er jo en like god programmerer om han mangler det økonomikurset. (Nei, det står ikek bachelor i CVen hans )

Man skal ikke forfalske dokumenter uansett, men det er gir jo forskjellige konsekvenser om man lyger på seg papirer man har realkompetanse på, og hvis man lyger på seg noe man overhodet ikke kan.

Gammel 25-06-10, 15:28   #53
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har mannen uttalt seg, og sier han ikke har visst om det:

"Jeg er like sjokkert og skuffet som alle andre"

Han har vært sammen med Liv Løberg siden 1994, da hun kom hjem fra det hun selv har omtalt som et studieopphold ved London School of Economics og Queen May College. Løberg sier han ikke vet om kona i det hele tatt har vært student ved disse stedene.

Gammel 25-06-10, 15:33   #54
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Men nå må jeg si jeg begynner å synes litt synd på dama. Se hva en tidligere arbeidsgiver siteres på i VG - det kunne de jo spart seg...:

Liv Løberg fikk toppjobb i helsevesenet etter å ha løyet på seg økonomutdanning. Likevel mente referansepersoner at hun ikke hadde kunnskap nok til å føre regnskap.

"Det er en påstand jeg har forståelse for. Vi var ikke akkurat glitrende fornøyd med den jobben hun gjorde her, sier rektor ved Veterinærhøgskolen Yngvild Wasteson."

Gammel 25-06-10, 16:43   #55
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen hennes visste det ikke, og er visstnok like sjokkert selv.

Stakkars dame. Greit nok, så var dette en utrolig dum ting å gjøre, men misunner henne virkelig ikke situasjonen hun har satt seg i. Får håpe hun står det over, om ikke annet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:12   #56
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et spørsmål til alle FPs siviløkonomer: Kan dere føre regnskap? Det er virkelig, virkelig ingen link mellom å være siviløkonom og å kunne føre regnskap altså. Det blir som å si at alle leger kan utføre levertransplantasjoner. Eller noe.

Jeg får ofte teite spørsmål når jeg sier hvilken utdannelse jeg har (ikke økonomi!). Og alle blir skikkelig gretne når jeg sier at det var pensum på barne- og ungdsomsskolen, og at vi gikk hakket dypere ned i andre deler av faget på universitetsnivå.

Gammel 25-06-10, 19:34   #57
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Hadde denne personen vært en som var noe brunere i huden, og ikke FrP politiker, tipper jeg FrPs topp-politikere hadde vært ute med "moralsk forkastelig"-utsagnet for lenge siden.

FrPs oppslutning bruker jo å stige etter at FrPs medlemmer har blitt tatt for å ha brutt loven, spennende å se om det gjør det etter dette

Gammel 25-06-10, 21:04   #58
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg satt og leste dette i sted, og ble bare lengre og lengre i maska. Jeg hadde knekt sammen mens jeg lagde vitnemålet jeg.

Men vet noen nå hva hun egentlig er utdannet som? Jeg har prøvd å finlese, men fant ingenting.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:07   #59
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Litt enig i dette. Når man velger å søke seg til slike stillinger, og i tillegg på falske premisser.. da får man tåle konsekvensene. Dama er voksen og burde jo tatt høyde for at dette kunne skje. Jeg tipper hun har tenkt tanken.

Gammel 25-06-10, 21:07   #60
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg satt og leste dette i sted, og ble bare lengre og lengre i maska. Jeg hadde knekt sammen mens jeg lagde vitnemålet jeg.

Men vet noen nå hva hun egentlig er utdannet som? Jeg har prøvd å finlese, men fant ingenting.

Tror det var vernepleier eller noe sånt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.