|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Drømmer
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
Med klineparkere mener ihvertfall jeg sånne som parkerer hel inntill så man ikke har sjans til å få opp døren litt engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#163 |
intro
|
Irma skrev en og en halv månedslønn. Måtte bare pirke litt.
Ja, ikke sant? Jeg tenker at jeg har litt andre forventninger til erstatning når det gjelder venner og nær familie enn når det gjelder andre. Men uansett om det opplagt var et rent uhell, må man jo unnskylde seg skikkelig. Det gjorde ikke Blåmann da han helte et glass hvitvin oppi laptopen min
![]() |
![]() |
#164 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Hertuginne
|
Det er som når ungene mine ikke vil si unnskyld, for det var jo et uhell. Vi har brukt litt tid på å få dem til å si unnskyld selv om de ikke mente å gjøre vondt/ødelegge noe etc. De er små barn, og har enda litt tid på å lære det, men jeg forventer faktisk at voksne mennesker har lært å si unnskyld og ta på seg ansvaret, selv når det er et uhell.
![]() |
#167 |
Unik
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Me har fått lykter knust, bulker i sida og front, men aldri noko lapp eller beskjed på noko vis. Innmari sure pengar.
![]() |
#169 |
Fjellpiper
|
Nemlig! Dette har jeg tenkt på også i forbindelse med denne tråden. Jeg prøver å lære ungene mine at de har ansvar for det de gjør, selv når de ikke har ment å gjøre noe galt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
intro
|
...mens jeg åpenbart trenger å ta noe eldre mannspersoner i skole.
![]() |
![]() |
#171 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, det er også veldig mange som har fått hjemmene sine ranet eller blitt slått ned på åpen gate. God Moral er oppskrytt.
![]() |
#172 |
Fartsfantom
|
Jeg har en lignende opplevelse, også fra et parkeringshus i Trondheim. Jeg var høygravis, like stor som Keiko (i alle fall føltes det sånn ut) og skulle hjem etter å ha vært til legen. Jammen sto det ikke en bil klint inntil min. Damen satt i bilen fortsatt, og så på meg, men min gedigne mage, gå inn passasjersida og klatre over til førersida. Det var ikke lett, men jeg fikk det til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Haha! Las den litt fort ja! Syntes hun tjente nokså godt ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Håper du får røsket opp i ripedamens ansvarsfølelse og moral i løpet av dagen.
Dette har slått meg også. Det er snodig og litt sjokkerende å lese hvordan noen voksne mennesker tenker om å ikke ta ansvar når uhell skjer. Jeg skjønner kanskje litt mer av hvorfor en del elever ser forurettet på meg når jeg spør om de har ordnet opp etter seg, dersom noen er sinte på dem fordi de har vært uheldige, dunket i noen, løpt ned noen i lek, ødelagt noe som tilhører andre e.l. Hvorfor skal de liksom be om unnskyldning, det var jo et uhell ... Det skjer stadig vekk at jeg må forklare at kanskje særlig når de ikke har ment å gjøre noe galt, er det viktig å ordne opp. Så unngår man at den det gikk ut over tror det var gjort med vilje. Det er mye som kan løses, og mange misforståelser og konflikter som kan unngås med: - Beklager, det var ikke meningen. Gikk det bra med deg? Trenger du hjelp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Vaklende
|
![]() Re: Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
Nå ble jeg lykkelig over å lese at det er andre enn meg som terper på dette. Fine Kaija. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Hvordan gikk det i dag? Fikk du snakket med dama ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() |
#179 |
Smugleser
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Håper du får ordnet det Balanse, det der høres kjipt ut.
![]() |
#180 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?You have been lawyerd
![]() |
|
|