Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-10, 12:59   #11
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Håper du får røsket opp i ripedamens ansvarsfølelse og moral i løpet av dagen.

Vi har fått både bulker og riper etter andres uforsiktighet, og de fleste gangene har vi fått en telefon, eller lapp på ruta. Selv har vi også sagt i fra, og tilbudt oss å betale, de to-tre gangene ungene har klart å smelle opp døra si og dunke i nabodører. De gangene har bileierne vært glade for ærligheten, og så har de ikke villet gjøre mer med saken. Greit for oss, men da har vi i hvert fall god samvittighet.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Nemlig! Dette har jeg tenkt på også i forbindelse med denne tråden. Jeg prøver å lære ungene mine at de har ansvar for det de gjør, selv når de ikke har ment å gjøre noe galt.

Dette har slått meg også. Det er snodig og litt sjokkerende å lese hvordan noen voksne mennesker tenker om å ikke ta ansvar når uhell skjer. Jeg skjønner kanskje litt mer av hvorfor en del elever ser forurettet på meg når jeg spør om de har ordnet opp etter seg, dersom noen er sinte på dem fordi de har vært uheldige, dunket i noen, løpt ned noen i lek, ødelagt noe som tilhører andre e.l. Hvorfor skal de liksom be om unnskyldning, det var jo et uhell ... Det skjer stadig vekk at jeg må forklare at kanskje særlig når de ikke har ment å gjøre noe galt, er det viktig å ordne opp. Så unngår man at den det gikk ut over tror det var gjort med vilje. Det er mye som kan løses, og mange misforståelser og konflikter som kan unngås med: - Beklager, det var ikke meningen. Gikk det bra med deg? Trenger du hjelp?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.