Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som har peiling på mote "og sånn"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-10, 20:52   #41
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

Mary Janes kan være skikkelig "rødstrømpe-harry"

Er det noen som vil legge inn et bilde av disse skoene? Lurer på om jeg er rødstrømpe-harry...

Gammel 16-07-10, 20:53   #42
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Og vær så snill og ikke bruk svarte (eller hvite) blondetights til kort opprevet olaskjørt når du er over 19. *fortsatt vondt i øynene*. Ikke alt som er tights er ok, altså.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 21:57   #43
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lyst til å presisere at buksene i seg selv ikke er vide selv om de er videre helt nederst? Det er ikke sånn at fordi jeg er overvektig at jeg synes jeg må ha vide klær, jeg bare synes det gir balanse (og der er jeg forøvrig helt på linje med Trinny & Susannah).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 22:43   #44
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Er det noen som vil legge inn et bilde av disse skoene? Lurer på om jeg er rødstrømpe-harry...

Jeg har nettopp skjønt at jeg har bodd i slike sko de siste 15 åra uten å vite hva det kalles (i USA, i alle fall). Det er sko med rem over vristen:

Det kan være veldig ulik hælhøyde, plassering av rem etc. Jeg har sikkert 20 par, men tror ikke noen ville kalle meg rødstrømpe. Da heller harry, men sannsynligvis ikke det heller (sa hun med et blaff av selvtillit).

Ellers kan jeg tilstå at selv pærebluen har kjøpt smale olabukser nå. Tights? Not so much.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 23:15   #45
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

.

Takk for bildet! Fine sko
Man trenger ikke være hverken harry eller rødstrømpe for å gå i disse? Med det riktige antrekket til, er de jo stilige. Jeg har i hvertfall et par i lakk, og de er i hvertfall IKKE harry eller rødstrømpe aktige!

Sist redigert av Carpe Diem : 16-07-10 kl 23:47.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 23:18   #46
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

J
Det kan være veldig ulik hælhøyde, plassering av rem etc. Jeg har sikkert 20 par, men tror ikke noen ville kalle meg rødstrømpe. Da heller harry, men sannsynligvis ikke det heller (sa hun med et blaff av selvtillit).

.

Ikke noe harry (eller rødstrømpe for den saks skyld) med Mary Janes kan du skjønne. (Nå er denne artikkelen forsåvidt fra 2007...) http://www.henne.no/499127/derfor-elsker-vi-mary-janes

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 23:53   #47
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg har lyst til å presisere at buksene i seg selv ikke er vide selv om de er videre helt nederst? Det er ikke sånn at fordi jeg er overvektig at jeg synes jeg må ha vide klær, jeg bare synes det gir balanse (og der er jeg forøvrig helt på linje med Trinny & Susannah).

Sånne ettersittende i rumpe, og lår, rett i leggen og litt bootcut nederst synes jeg er det fineste på meg i hvert fall. Og det handler om akkurat det med å balansere det visuelle. Med veldig slimjeans ser rumpa mi gigantisk ut vektet opp mot smalere anker. Sånn ellers er jeg veldig for å vise fram kurver og former, i stedet for å kle dem bort, kanskje særlig hvis man har noen kilo mer enn en selv liker at en har. Det er kjekt å se at en kan være søt, sexy, fin osv selv med litt mye her og der.

Jeg er ikke superflink med klær, men har måttet skifte ut en del i det siste pga. krymping. Vet ikke hvilken fasong du har. Jeg er timeglass str. ca 42-44.
Min garderobe er ikke fullstendig, men jeg trenger i hvert fall:
Gode jeans, som beskrevet over
En sort penbukse/dressbukse - ikke for vid i lår og knær den heller.
Knelange kjoler i god fasong, gjerne smale og med v-utrigning
Penkjoler kan fortsatt være knelange, eller helt side, ingen klær får ende rett over på tykkleggen.
Knelange skjørt
Basic gensere, t-skjorter, singleter i ulike farger, ikke for vide, gjerne med innsving i livet
Gjerne tunikaer, men de bør være smale nok til å markere midjen godt, hvis ikke ser jeg ut som en svær bolle, fra storpuppene og ned til knærne.
Skjorter og bluser med innsving
Cardigans og boleroer
Alle jakker, korte og lange har innsving, og gjerne knytebelte e.l.

Mine stikkord: Bootcut, markerte midjer, v-hals/utringning, skråskjæring over bysten, knelengde på kjoler og skjørt, og ikke for mye vidde i bluser og topper er altså i hvert fall ting jeg tenker på.

Sko, smykker, skjerf o.l er jeg ikke flink med. Jeg lærte nylig at folk med runde former burde velge seg kantete vesker i stedet for runde, for ikke å forsterke de runde formene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 01:25   #48
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jupp.

Du kan godt få lov å være min, når jeg kommer i pluss på konto etter ferie en gang.

Gammel 17-07-10, 02:09   #49
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Philippa er bittelittegrann på tur, trur eg.

Ballerinasko passer definitivt ikke alle, Mary Jane's er i så fall himla mye safere. Tunikaer kan fort se ut som et gravidtelt med litt uflaks, og svære smykker ser lett ut som panikkbling fra -nille.

Jeg anbefaler et stk. jeansbutikk, ta deg god tid, finn en hyggelig ekspeditør, prøv plenty bukser. Det Finnes Alltid En Jeans, og gudene vet at den ikke alltid har smale ben selv om det er in akkurat nuh. Oftest er det safere med rette ben, ev. diskret bootcut.

Tunika uten teltfasong er fint, ellers er Basics longsleeves, singleter og t-shirts, gjerne litt lang fasong, hvit, svart, en eller annen jordfarge hvis det passer deg. Jeg har et utall skjerf og sånt som jeg kan bruke for å friske opp om jeg husker det. Det kan knyttes ungdommelig sporty eller classic chic.

Øreringer er kanskje det mest basic som finnes, så store som du er komfortabel med. Jeg liker også å ha cardigans, finnes i hopetall på HM.

Jepp, det aC sa.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 02:16   #50
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Om man nå liker tights så syns jeg en lang cardigan i smal modell, med en lang topp eller singlett under er mer flatterende for en lubben figur en tunika.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 02:35   #51
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, tunika og thights kler ikke alle. Selv om det er mote. Og selv om tunikaer finnes i ulike fasonger.

Jeg, foreksempel, er meg selv på det aller verste i tights og tunika (og da vil jeg poengtere at det gjelder uavhengig av vidden på tunikaen).

Man kan rett og slett ikke gi generelle klesråd. Tvert i mot. Alle som har et lite snev av peil vet at hva folk kler er helt avhengig av hvilken kroppsfasong man har.

Jeg, for eksempel (igjen), ville heller dødd enn å vise meg offentlig i smale jeans. Dødd, sier jeg.

Med bootcut, deriomt, ser jeg tusen reiser bedre ut i.

Dette handler ikke om størrelse men fasong.

Om man er interessert så må jeg si at britiske Trinny&Susanna er geniale når det gjelder dette. Damene finnes ved googling (har ikke adresse i hodet).

Gammel 17-07-10, 17:33   #52
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså. SR spør om råd, og alle gir råd etter hva deres egen oppfattelse er. Jeg mener bestemt at så lenge man ikke flæsjer rumpa og har veldig tykke legger, så ser trange jeans bra ut på de fleste. Jeg er heller ikke redd for å vise litt former, så det er sagt. Men jeg skjønner at ikke alle liker det samme assa...

Jeg har forresten sett bilde av SR i trange jeans. Hun ser bra ut, og kan definitivt ha det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 20:50   #53
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk for mange gode tips.. har nesten lyst å printe ut tråden og ta den med meg på shopping.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 20:51   #54
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men altså. SR spør om råd, og alle gir råd etter hva deres egen oppfattelse er. Jeg mener bestemt at så lenge man ikke flæsjer rumpa og har veldig tykke legger, så ser trange jeans bra ut på de fleste. Jeg er heller ikke redd for å vise litt former, så det er sagt. Men jeg skjønner at ikke alle liker det samme assa...

Jeg har forresten sett bilde av SR i trange jeans. Hun ser bra ut, og kan definitivt ha det.

hehe.. takk. det var snilt sagt..

Gammel 17-07-10, 20:53   #55
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Jeg har nettopp skjønt at jeg har bodd i slike sko de siste 15 åra uten å vite hva det kalles (i USA, i alle fall). Det er sko med rem over vristen:

Ellers kan jeg tilstå at selv pærebluen har kjøpt smale olabukser nå. Tights? Not so much.

kjøpte meg nettopp slike hvite i london

Gammel 17-07-10, 20:56   #56
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Det Kaija sier om knekorte eller helt lange skjørt og kjoler er veldig sant. De av oss som er litt runde bør nok helst unngå skjørtelengde som slutter midt på leggen, jeg kler det ihvertfall ikke!

Gammel 18-07-10, 09:39   #57
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK. Hvilke fasonger kler tunika, da? Jeg går mye i det og tights, men etter å lese denne tråden ble jeg plutselig litt usikker.

Og; Rødstrømpe-harry?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 11:12   #58
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har både rumpe og lår av solid dimensjon, men jeg går mye i slimjeans. Jeg syntes rett og slett det ser litt teit ut i bootcut/rette jeans med tunika over. I tillegg så fremhever trange bukser slanke legger... om man har det. Skal man ha en kortere topp til, så syntes jeg at rette bukser er finest.

For meg er det forskjell på rette ben og slim synes jeg.
Bootcut og tunika er ikke særlig pent.

Om man skal sammenligne meg og Haugtussa da, så kler hun slimjeans bedre enn meg fordi hun ikke har like brede hofter som meg. Hun er mer rett hele veien. Jeg er bredest over rompe/hofter, og da synes jeg ikke slim er det peneste på meg. Men jeg kan bruke bukser med rette ben uten problemer.

Så det har ikke kun med føtter å gjøre mener jeg, men fasong generelt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 12:02   #59
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Så det har ikke kun med føtter å gjøre mener jeg, men fasong generelt.

Men er man plattfot og bruker str. 38, kan man bare glemme trange olabukser.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 12:03   #60
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er man plattfot og bruker str. 38, kan man bare glemme trange olabukser.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.