Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?
Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.
Sett deg ned og lag et opplegg for å dekke det jenta di skal gjennom på ferie (ikke spør lærer om å få et skreddersydd opplegg men leit fram stoff til å dekke det som skal være emner i de ulike fagene på skolen) så hadde jeg som lærer i hvert fall ikke oppfattet deg som noe annet enn en meget fornuftig og ansvarlig mor. Ringer du derimot lærer og sier "vi skal på ferie og trenger et opplegg vi kan ta med oss" hadde jeg blitt mer frustrert.
Jeg skrev ikke det jeg skrev for at jeg selv føler meg som den forelderen som er beskrevet av flere her inne. Poenget mitt er at jeg slett ikke faller inn i den kategorien som mange her inne mener man tilhører, om man tar tar ut barnet sitt og drar til syden utenom skoleferiene. Man føler at mange her ser på meg som det da, siden det, i følge noen, skal være en veldig stor prosentandel av de som velger å reise på ferie utenom skoleferien, er foreldre som ikke følger opp ungene sine.
Og for å ha sagt det, så er det ikke en menneskerett å kunne reise til syden, men det er svært mange andre ting også, som ikke er en menneskerett, som flere ønsker seg i livet sitt. Man velger nytelsesting ut fra hva man selv liker og som man selv føler er en berikelse i livet sitt.