Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er din tillit til statsrådene svekket?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 10:53   #41
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er din tillit til statsrådene svekket?

Nei altså jeg kjenner jeg er litt lei av at media stadig graver fram "småfeil" som er gjort av statsråder, for så å kjøre på så hardt at de nærmest presser dem ut av poisisjonen sin. Hva er bakgrunnen? Er det for at vi skal få et bedre samfunn, for å selge aviser eller er det politisk motivert?? Jeg greier ikke helt se at vi trenger media på den måten.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:46   #42
Erasmus
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
Erasmus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og så irriterer det meg den heksejakten som media har på kvinnelige politikere. Aslaug Haga måtte gå pga stabburet sitt, eller en kai eller noe, Karita Bekkemellem på noe småting, nå Liv Signe Navarsete etc.

Karita måtte ikke gå på grunn av media. Det var Stoltenberg som byttet henne ut med Ramin-Osmundsen. Dessuten synes jeg medias behandling av Terje Riis-Johansen og Bjarne Håkon Hanssen underkjenner poenget ditt.

Erasmus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:50   #43
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Fillesak!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:52   #44
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg noterer meg at "mine" statsråder er så gjennomskikkelige at de sier nei takk til gaver. Og jeg er enig med Esme i at dette er kjerringhets.

Jeg synes det er helt utrolig at de mener det er uproblematisk å ta i mot gullarmbånd og persiske tepper. Jeg måtte gjennom en solid runde med to nivåer over meg for å beholde en rimelig vinflaske jeg fikk i gave for å ha fikset et papir for noen i tolvte time og vært supergrei byråkrat.

Nei, jeg syns ikke det er greit at de har brutt regler. Men saken er likevel ikke så stor at den gjør noe med tilliten min til disse statsrådene. Derimot er det ekstra kred til Kristin som takket nei. Kudos!

Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:58   #45
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med Eva Joly. Det er klart vi har korrupsjon her til lands, men afghanske tepper og armbånd til statsråder er ikke storfisk i den sammenhengen.
Medieskapt storm om ingenting som har kjedet meg fra den dagen nyheten "sprakk". Gjesp.

Gammel 14-09-10, 16:12   #46
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Nei, min tillit til statsrådene er ikke svekket. Det er imidlertid en selvfølge at mottatte gaver skal innrapporteres og skattes av, selvsagt skal også statsråder følge regler. Og reglene bør være (minst) like strenge for statsråder som for deres velgere.
Jeg er for øvrig dritt lei medienes heksejakt, og konstanterer i likhet med Esme at kvinnelige politikere igjen forsøkes presset ut.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 16:48   #47
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erasmus, her.

Karita måtte ikke gå på grunn av media. Det var Stoltenberg som byttet henne ut med Ramin-Osmundsen.

Jeg vil vel si at Karita fikk ørlite mer pes for kjolene sine i media enn Gahr-Støre og gjengen får for designerdressene sine.

Gammel 14-09-10, 16:56   #48
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Nei. Men nå hadde jeg ikke noe tillit til statsrådene å snakke om i utgangspunktet.

Media i Norge til å grine blod av. Når det er sagt så burde statsrådene kanskje ha tenkt at i et land hvor man er med på å bestemme at en ikke kan få julegave på jobben uten at det må godkjennes av Høyeste Hold (jeg jobbet i kommunen, og vi skulle få en cd, og det måtte avklares ganske kraftig at dette stakkars lokale bandet som hadde gitt ut cd-en ikke forsøkte å smøre oss... ), så bør man kanskje, muligens ikke motta dyre gaver selv.

Gammel 14-09-10, 16:57   #49
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg vil vel si at Karita fikk ørlite mer pes for kjolene sine i media enn Gahr-Støre og gjengen får for designerdressene sine.

Og for noe tull også - det var hva hun gjorde med barneloven hun skulle hatt pes for. Virkelig.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.