|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
|
Sv: Kvinnekamp?
Tja, jeg mente som programleder for hennes nye program.
Jeg har ikke detaljkunnskap om noen av de, nei, men er antageligvis like informert som resten av deres brede publikum. Marianne Aulie klarer stadig å provosere til motreaksjoner som at hun blir malt inn i andre settinger, skrevet inn i fortellinger, (eller var det motsatt? Ja, alle disse kunstnerne, jeg sliter jo med å holde de fra hverandre...), og nå enda et stunt som for meg er like latterlig (selv om tanken bak forhåpentligvis er mindre høytidelig enn hvordan Aulie fremstiller seg selv), og om det bare skal være enda en mediekamp - so be it. Men det er ikke feminisme, det er ikke kvinnekamp. Det er bare... teit. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kvinnekamp?Ja kanskje det bare er meg. Jeg klarer ikke å forstå at å kle seg naken og stille seg foran et kamera med trutmunn og fin kropp er kvinnekamp like lite som jeg klarer å forstå at sex på en scene eller bæsje foran publikum og stappe bæsjen tilbake er kunst. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kvinnekamp?Beklager aC, men jeg syns ikke du helt har grepet hva dette handler om.
|
|
|
#26 |
|
Mother of Dragons
|
Det er sånn jeg ser på det også, at det var en morsom parodi på Aulie, (og lær deg å male noe annet enn de helvetes teite klovnene dine! De er ikke kule!).
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei? Jeg snakket om Auli? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Jeg påsto heller ikke at det ikke var det, jeg sa bare at det ikke var ment som en superalvorlig kjempeviktig sak (Vaaglands stunt, altså). Jeg syns ikke feminisme og kvinnesak alltid trenger å være så innmari høytidelig og at bare de aller viktigste sakene skal komme frem. Vaagland, som feminist, bruker dette som en humoristisk kommentar på at det de andre babesene driver med, ikke er kvinnekamp. Som de påstår.
|
|
|
#29 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinnekamp?Leste en blogg som skrev noe om dette |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Jeg har ingen stor kjennskap til noen av disse. Min ringe kjennskap til Marianne Aulie forteller meg om en dame som er totalt på bærtur, og som gjerne bruker sex for å selge - mens hun hevder at hun ikke bruker sex for å selge - hun bare er kunsterisk naken og sårbar og med så tynn hud over sjelen sin at det er naturlig å vise frem rompa si for å få frem hvor kort vei det er inn til eh ... sjelen. |
|
|
|
#31 |
|
|
Jeg skjønner at det er det hun prøver å få frem. Ja. Jeg er veldig lite enig i måten hun velger å få frem sitt poeng på. Det er for lettvint, (og før du kaller meg naiv igjen, selvfølgelig gjøres mediestunt når man er aktuell med noe i media, jeg er ikke dum, Glitter. Jeg kan fortsatt være uenig i hvor heldig det er.), og i det øyeblikket timingen er som den er, blir det også for lett å finne vikarierende motiver. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette er min tanke også. Og derfor synes jeg stuntet er på sin plass og derfor kult.
|
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Det ville jo blitt totalt malplassert å gjøre dette om tre uker, all den tid det er nå disse bildene av Aulie og Moore har blitt lagt ut.
|
|
|
#34 |
|
villende
|
Sv: Kvinnekamp?Jeg syns det er et ganske kult stunt. Nettopp fordi det får frem det poenget at det er ikke "kvinnekamp" eller synliggjøring av at man kan være flott selv om man nærmer seg 50 å legge ut undertøysbilder av seg selv på nettet. Det er eksebisjonisme og et ønske om å få en haug med tilbakemeldinger på at man har fin kropp. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Kvinnekamp?Jeg syns Vaagland var morsom, og klarte å få frem poenget sitt. Og jeg syns i grunnen også det kan kalles et innlegg i kvinnekampen/feministdebatten. Det har jo fått oss (og mange med oss) til å reagere og diskutere, har det ikke?
|
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Sv: Kvinnekamp?Angående det med timing - jeg har et par ting jeg brenner for. Ser jeg en luke til å få frem akkurat disse tingene så er jeg raskt fremme. Hver gang. Så det at hun tar denne nå mens hun også er i vinden med nytt program er ikke noe rart syns jeg. |
|
|
|
#38 |
|
Epikur
|
Sv: Kvinnekamp?Jeg synes det er hysterisk morsomt, og vurderer å gjøre det samme.
|
|
|
#39 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Kvinnekamp?Jeg ble vel mest i stuss over at Vaagland sier hun prøvde "gjøre seg ulekker" på bildet hun la ut jeg. Hun så da slettes ikke verst ut. Sist redigert av Cuyahoga : 17-09-10 kl 14:34. Årsak: bimbo glemte tegnsetting |
|
|
|
![]() |
|
|