Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinnekamp?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-10, 16:44   #101
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnekamp?

Fader - her kommer jeg hjem etter litt fravær, så har tråden tatt helt av, og jeg må lese meg opp.

Gale, gale folk.

Gammel 17-09-10, 16:48   #102
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner også hva baltie mener, men jeg synes ikke det er særlig hyggelig hverken å si "helt ærlig så synes jeg ikke tjukke jenter som ser ut som de er glade i mat er særlig vakre" eller "helt ærlig så synes jeg ikke magre jenter som ser ut som de ikke er glade i mat er særlig vakre". Det er helt greit å mene hva man vil og å ha egne estetiske preferanser, men trenger man å si hva man mener fullt så tydelig og ufint og offentlig? Det var jo ikke engang noe spesielt poeng i denne tråden å si hva slags kropper man ikke liker, synes jeg. (Og det går fint an å si noe om kropper man liker uten å av den grunn også erklære hvilke man ikke liker.)

Gammel 17-09-10, 16:51   #103
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Uansett? Norges mest avkledde person må jo være Håvard Lilleheie. Han har vel vist penisen sin i absolutt alle settinger.

Hva! Og så har ikke jeg fått det med meg?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 16:55   #104
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Jeg har ikke ment å tråkke på noen tær her, skilpadda, jeg beklager at dere oppfattet meg slik. Jeg liker tynne jenter, normale jenter og tykke jenter. Jeg er også klar over at noen jenter sliter med å holde vekta oppe uten at de kan noe for det, og jeg ville helt sikkert likt dem også.

Det er dog forskjell på det og hva moteindustrien prøver å tre nedover hodene våre. Jeg synes det er trist at mange jenter skal oppfatte det som idealet, når så mye annet er fint også. Og når alt kommer til alt er det som betyr mest tross alt hva som befinner seg på innsiden.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 16:57   #105
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg syns det er teit å kle av seg. Kvinnekamp eller ei.

Uansett? Norges mest avkledde person må jo være Håvard Lilleheie. Han har vel vist penisen sin i absolutt alle settinger.

Enda en god grunn til at folk bør beholde klærne på, spør du meg.

Gammel 17-09-10, 16:57   #106
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså: Ikke at jeg har et hemmelig ønske om å se penisen til HL, men det hadde kanskje vært mer interessant enn mye annet som går på TV. Showet hans, f.eks.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 16:57   #107
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Altså: Ikke at jeg har et hemmelig ønske om å se penisen til HL, men det hadde kanskje vært mer interessant enn mye annet som går på TV. Showet hans, f.eks.

Ja, akkurat der skal det ikke så mye til for at det blir mer interessant.

Gammel 17-09-10, 17:07   #108
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er vel i regi av showet at han har vært ute med svansen, ja! Manshow.

Gammel 17-09-10, 17:13   #109
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg også ser ironien i det hun gjorde, og kunne syns det var morsomt om det ikke var størrelse som ble greia. Når ord som ekte, normal og ordentlig blir brukt i forhold til kroppen, så blir jeg litt muggen. Kanskje jeg bare er litt lei den kampen mellom stor og liten kropp? Jeg tror ingen hadde syns det var morsomt om det var motsatt. At ei som var tynn stod frem på den måten etter at ei stor dame hadde lagt ut et slikt bilde.

Aulie er bare dum og pr-kåt, og jeg kjenner jeg engasjerer meg svært lite når hun legger ut bilde av seg selv i undertøy. Enda mindre når Moore gjør det.

Jeg tenkte det samme da jeg bare leste tråden, uten å ha sett bildet først.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nå syns ikke jeg at Vaagland er spesielt stor, og jeg tro ikke det var poenget hennes heller. Greia er at hun står på en måte som ikke er spesielt flatterende, i motsetning til Moore, som har en kropp som knapt kan kalles hennes egen etter utallige inngrep, eller Aulie som gjør sitt for å fremstå som sexy gjennom positur og ansiktsutrykk. Det har ingenting med størrelse å gjøre.

Etterpå tenkte jeg at det glitter sier stemmer bedre. Hun var ikke spesielt stor, og klarte ikke å lage mye til valk om hun forsøkte en gang. Jeg syntes det var ganske morsomt i grunnen. Som humor, ikke som kvinnekamp. Skulle det være kvinnekamp, altså? :innrømmer at jeg ikke gadd lese artikkelen:

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Vel, jeg er mann og jeg synes kvinnekroppen er vakker. Spesielt når den ikke er radmager.

Når det er sagt synes jeg hele greia med å fotografere seg selv halvnaken i speilet er rimelig dust (husk hvem som gjorde det først, hr Kåre Conradi med .. eh.. dingsen hengende ut av buksesprekken). Men jeg synes Vaagland var rimelig kul da. Likte spesielt at hun tydeligvis lo så hjertelig når hun gjorde det.

Jeg er kvinne og synes at kvinnekroppen er vakker i mange utgaver. Og at det finnes både vakre runde damer og vakre magre damer.

Og det var kanskje Mr. Conradi som gjorde det først, men av Hollywoodfruene tror jeg faktisk det var hun i frustrerte fruer - Supermann-damen - som gjorde det først? Det vil si, hun tok ikke bilder av seg selv i undertøyet, hun var inntullet i et badehåndkle, men poenget hennes var å vise at hun hadde et naturlig ansikt. At hun hadde sluttet med botox og at hun alldeles ikke så ut som på den røde løperen uten sminke.

http://www.facebook.com/album.php?ai...12866148763276

Så var det vel Demi som dro den noen hakk lengre med å vise seg selv fram "naturlig" i undertøyet. Jeg hadde faktisk litt mer sansen for Lois Lane sitt stunt, for å være helt ærlig.

Gammel 17-09-10, 17:22   #110
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

.. men jeg får neppe lov av madammen.

Madammen sier

Gammel 17-09-10, 17:47   #111
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes det er hysterisk morsomt, og vurderer å gjøre det samme.

Det synes jeg du skylder samfunnet, faktisk.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Kanskje vi skal opprette en blogg for Mauser og fylle den med bikinibilder?

... bikini optional!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mauser hadde elsket oss for det.

Duh!

Gammel 17-09-10, 17:59   #112
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Etterpå tenkte jeg at det glitter sier stemmer bedre. Hun var ikke spesielt stor, og klarte ikke å lage mye til valk om hun forsøkte en gang. Jeg syntes det var ganske morsomt i grunnen. Som humor, ikke som kvinnekamp. Skulle det være kvinnekamp, altså? :innrømmer at jeg ikke gadd lese artikkelen:

Jeg er kvinne og synes at kvinnekroppen er vakker i mange utgaver. Og at det finnes både vakre runde damer og vakre magre damer.

Jeg tror veldig mange tror dette dreier seg om kropp altså. Stort sett alle blogger etc. jeg har vært innom kommenterer dette kun som en kropps-greie. Endelig en ekte, normal, kvinnekropp liksom. Hadde det vært skrevet endelig en ekte, søt, leende KVINNE så hadde jeg ikke reagert overhodet, og bare syns det vært morsomt.

Se her feks. "Helle Vaagland viser hvordan ekte kvinnfolk ser ut når vi nærmer oss 40. Og fy flate så flotte vi er!"

Fibi, ditt blogg-innlegg handlet vel også om det, eller har jeg misforstått?!
Og hve mener du egentlig med ordentlige at ordentlige kvinner legger ut bilder av kroppen sin på Shape of a Mother ? Betyr det at jeg som fortsatt er tynn etter FIRE fødsler, ikke har strekkmerker eller hengemage ikke har en ordentlig kropp eller?

Det er liksom så lov å disse de som er slanke. Det skulle tatt seg ut om jeg sa her inne at en ordentlig, ekte og normal kvinnekropp er en kropp uten strekkmerker, valker eller andre skavanker.

Og jeg kan nesten garantere dere er hver gang en slank kvinne legger ut et bilde i undertøy så er det for at "Se, så deilig kropp jeg har" og når en fyldig kvinne gjør det så er det "Kult! You go girl!!".

Nå skal jeg ikke forsure tråden mer, for nå skal jeg nemlig spise litt ekstra med pizza til fredagskos, så kanskje jeg også får en ekte kvinnekropp om noen mnd!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 18:02   #113
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, Avatar, idealet (ute i den store, vide verden) er å være (veldig) tynn, så at kvinner i andre størrelser legger ut bilder av seg selv og viser hvordan en normal kvinnekropp også kan se ut, er vel ikke noe å bli fornærmet over?

Gammel 17-09-10, 18:02   #114
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også syns jeg liksom jeg ser henne for meg, på do på NRK, vrenge av seg klærne og få tatt et bilde før noen kommer inn, mens man bobler over av latter.

Som om det skulle spille noen rolle ettersom bildet gikk ut til hele verden like etter!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 18:04   #115
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Som om det skulle spille noen rolle ettersom bildet gikk ut til hele verden like etter!

Neinei, men jeg tror allikevel den som hadde kommet inn på do hadde blitt litt paff et øyeblikk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 18:05   #116
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neinei, men jeg tror allikevel den som hadde kommet inn på do hadde blitt litt paff et øyeblikk.

Joda. Hun også.

Jeg syns hele greia er rasende festlig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 18:05   #117
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Joda. Hun også.

Jeg syns hele greia er rasende festlig.

Me too!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 18:10   #118
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Så lenge den ikke er liten så er det greit for meg.

Gammel 17-09-10, 18:12   #119
Nå også i farger

Standard

Altså, Avatar, idealet (ute i den store, vide verden) er å være (veldig) tynn, så at kvinner i andre størrelser legger ut bilder av seg selv og viser hvordan en normal kvinnekropp også kan se ut, er vel ikke noe å bli fornærmet over?

Jo, jeg blir faktisk det jeg altså. Det idealet er jo stort sett laget av menn, ikke oss damer.

Gammel 17-09-10, 18:15   #120
Nå også i farger

Standard

Og just for det record, jeg blir ikke fornærmet over bildet altså, for selve bildet er morsomt, men av alle kommentarer og skriverier.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.