Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags yttertøy til skolebarn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-10, 23:32   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags yttertøy til skolebarn?

Så vidt jeg kan se bruker alle todelt sett her faktisk. Er det fordi vi ikke får snø? Hun er flink til å kle seg, når hun vil, så det skal gå fint. Så vidt jeg vet har 1. klasse og SFO felles garderobe.

Vi har nettopp fått G Max her og de hadde et fantastisk utvalg i HH tech vintertøy, så frister litt å fortsette med det. Har det som vårtøy og er godt fornøyd. Det er jo en OK pris til fullpris også. POP synes jeg også er fint, men POP butikken ligger i sentrum og der er jeg aldri, så skal godt gjøres å komme på salg der når de har igjen rett str. Men det går jo an å kjøpe til fullpris også.

Greit å vite at man bør tenke på at klærne kan forsvinne. Har full kontroll på klærne i bhg, ikke mistet noe der, men er nok annerledes på skolen, ja.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 23:40   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Greit å vite at man bør tenke på at klærne kan forsvinne. Har full kontroll på klærne i bhg, ikke mistet noe der, men er nok annerledes på skolen, ja.

Ja. Tror ikke akkurat jeg gidder sende med Hestra votter når den tid kommer da nei.

Gammel 20-11-10, 23:53   #3
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Ja. Tror ikke akkurat jeg gidder sende med Hestra votter når den tid kommer da nei.

Det synes jeg virkelig er synd at man ikke kan.

Datteren min er ikke kjent for å være spesielt nøye med å holde orden på klær og utstyr, men hun har enda ikke mistet et eneste plagg på skolen. Så lenge klærne er ordentlig merket kommer de som regel til rette igjen.

Jeg tror det er kjempeviktig at man passer på å ansvarliggjøre ungene så tidlig som mulig. Øv gjerne på det i barnehagen allerede. La ungene være med på pakking av klær, finne fram til votter som mangler, henge opp tøy i garderoben osv.

En annen ting jeg har merket meg er at endel unger har så utrolig mye klær i hyllene sine. Ulltøy, fleecetøy, hals, skjerf, lue, halslue, tykke og tynne votter, to sett med dress. Klær til alle typer vær, hver eneste dag. Det er ikke rart det er vanskelig å holde orden.
Har man en skikkelig dress, lue og votter, som er i orden(uten hull og med strikken itakt) skal det ikke være noe grunn til å ha så mange valgmuligheter i hylla.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 11:16   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Jeg tror det er kjempeviktig at man passer på å ansvarliggjøre ungene så tidlig som mulig. Øv gjerne på det i barnehagen allerede. La ungene være med på pakking av klær, finne fram til votter som mangler, henge opp tøy i garderoben osv.

Jeg er helt enig i dette, altså. Vi går gjennom tøy, jeg navner alt tøy, vi hjelper til å lete hvis noe er vekk, men hun går selv til og fra skolen og jeg kan ikke passe på hver eneste dag.

På vår skole og SFO er det av mystiske årsaker nesten bare dyre ting som forsvinner. Bergansbuksen var vekk etter en liten måned, mens HM-buksene aldri forsvinner. Det får man bare ta konsekvensen av, tenker jeg, for mitt klesbudsjett har ikke rom for en ny Bergansbukse i måneden pr. barn.

Sko og ullundertøy forsvinner ikke, så det våger jeg fremdeles å legge litt penger i. Min 8-åring elsker å gå i ulltøy, så det går greit. Hel dress er U A K T U E L T [insert Beyonce-aktige håndbevegelser] men todelt er greit, både vinterdress og regntøy.

Lue er hjemmestrikket og votter har vært fra Hestra til HM.

Gammel 21-11-10, 11:19   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger har det forresten kommet mailer til hele klassen av typen "NN finner ikke Yves Saint Laurent-hanskene sine, har noen sett det" eller "NN finner ikke Donna Karan-luen sin og den kostet 1800 kroner, altså!" og jeg må bare himle litt, kjenner jeg.

Jeg sender ingenting med på skolen som jeg ikke har rom for at kan forsvinne.

Gammel 21-11-10, 11:27   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Noen ganger har det forresten kommet mailer til hele klassen av typen "NN finner ikke Yves Saint Laurent-hanskene sine, har noen sett det" eller "NN finner ikke Donna Karan-luen sin og den kostet 1800 kroner, altså!" og jeg må bare himle litt, kjenner jeg.

Jeg sender ingenting med på skolen som jeg ikke har rom for at kan forsvinne.

Jeg veksler mellom og her altså. Er det mulig?

Gammel 21-11-10, 11:33   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en tredjeklassing og det er heldress som gjelder, men vanskelig å få tak i heldress i str 134 nå. XXL hos oss har lovet at de kommer inn nye forsyninger med størrelser i løpet av uka, så da får jeg se. Intersport og G-sport hadde ikke dresser opp til mer enn 7 år.
Mtp at ting rotes bort, mistes eller andre tar det med seg hjem er en heldress lettere å holde styr på en selebukse og jakke pluss jakke han går til og fra i hver dag. Jeg kjøpte akkurat slalomhansker som han liker best å bruke på XXL til kr 79 kr stk, de virket fine. Ellers har jeg kjøpt mye votter og luer på HM, de duger i massevis og sønnen min har en flott tendens til å rote bort votter i hytt og pine, så det blir ikke mange dyre par. Ellers går han i ullundertøy hele vinteren og gjerne fleece over dette under varm dunjakke, han går jo til og fra skolen selv. Nå i tredje klasse har de begynt med skifting og dusjing i gymen og svømmingen, så da har man ikke problemet med at de må ha gym i ull.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.