Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-11, 22:13   #21
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?

Sjelden jeg ser barn med for lite klær, har aldri sagt fra. Ser mye oftere barn med for mye på, som Katta nevnte. Burde vel egentlig ha sagt fra noen ganger.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 22:17   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er noe med perspektivet som blir litt snålt når man føler behov for å gjøre andre foreldre oppmerksom på at de mener en litt tykkere lue hadde vært bedre.

Nemlig. Der sa du det jeg tenker.

Jeg føler ofte for å gjøre naboen oppmerksom på at det virker veldig upraktisk at barnet deres går med lange skjerf, hva med å få seg en hals eller hettelue? Men det er jo ikke synd på barnet av den grunn, og de tar utmerket vare på ham, det faller meg ikke inn å opplyse om at jeg synes en annen påkledning ville vært smartere.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 22:18   #23
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, så var det litt det med å BRY seg om og ikke med da. Vi etterlyser jo det i bøtter og spann, ikke sant? Når tingenes tilstand har vist seg å være BAD i lang, lang tid og alle rundt i nabolag og på skolen har sett "noe" men ingen har sagt noe fordi man ikke ønsker å bry seg... Hva om de tok feil? Dette er forøvrig skrevet rent prinsipielt, og _ikke_ til sammenlikning av situasjonen med litt for tynn lue.

Jeg tenkte faktisk at det var OK med en pappa som sa fra når han (tydeligvis) selv var bekymret for om babyen frøs. Ikke alle ville gjort det, nettopp i redsel for mors (evt fars) reaksjon.

Gammel 15-01-11, 22:19   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Tja, så var det litt det med å BRY seg om og ikke med da. Vi etterlyser jo det i bøtter og spann, ikke sant? Når tingenes tilstand har vist seg å være BAD i lang, lang tid og alle rundt i nabolag og på skolen har sett "noe" men ingen har sagt noe fordi man ikke ønsker å bry seg... Hva om de tok feil?

Ja, enig, men jeg synes dette blir noe annet. Vi kjenner nemlig disse såpass at jeg tror de vet at det ikke er BAD her. Sønnen deres har blant annet vært her flere ganger.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 22:22   #25
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, enig, men jeg synes dette blir noe annet. Vi kjenner nemlig disse såpass at jeg tror de vet at det ikke er BAD her. Sønnen deres har blant annet vært her flere ganger.

Jeg mener på ingen måte at BV skal løpe ned dørene fordi noen tar på barna en (muligens) for tynn ullue, det jeg skrev var tenkt i et litt større perspektiv.

Hvis det var en dere kjenner godt, så kan det jo være at det nettopp var derfor han synes terskelen var lavere for å nevne det (kontra en fremmed på gata liksom).

Gammel 15-01-11, 22:23   #26
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg hadde nok ikke sagt noe. Hender jeg "tenker mitt" når jeg ser dunkledde foreldre hente i barnehage og går ut med unger i bare bomulls-stømpiser og korte skjørt i minus 15. Og tynne bomullsluer. De skal jo bare bort i bilen, da, men det ser kaldt ut.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 22:25   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Nei, jeg hadde nok ikke sagt noe. Hender jeg "tenker mitt" når jeg ser dunkledde foreldre hente i barnehage og går ut med unger i bare bomulls-stømpiser og korte skjørt i minus 15. Og tynne bomullsluer. De skal jo bare bort i bilen, da, men det ser kaldt ut.

Samtidig må dette sammenholdes med de trådene vi har hatt ang. påkledningskrig i heimen. Enkelte ting må bare erfares, og avstanden mellom bil og barnehage kan være et greit sted å erfare at man fryser uten jakke.

Gammel 15-01-11, 22:29   #28
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg hadde nok ikke sagt noe i situasjoen i HI, men jeg har en tendens til å snakke før jeg tenker, så jeg har nok kommentert påkledning noen gange, men da i humoristisk tone, og til folk jeg kjenne.

Da eldste var baby var vi i England, og det var minusgrader. Jeg kledde henne "på norsk", og fikk noen rare blikk. en koselig dame kom bort og sa at hun syntes det så ut som jenta mi hadde det godt og varmt, hennes baby (ca 4 mnd) hadde lite klær på (dress men uten lue og i åpen vogn). Hun mente det oppriktig, og jeg håper det gikk et lys opp for henne og at hun startet å kle på babyen sin. Jeg holdt selvsagt et liteforedrag om varmetap gjennom hode

Gammel 15-01-11, 22:31   #29
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke sagt noe i denne situasjonen. Jeg har en 3,5-åring som har gått uten lue til og fra bilen/barnehagen i nesten hele vinter. Man blir ikke automatisk syk om man har tynn lue eller lite klær på seg. Kanskje man fryser? Og det er jo en lærdom i seg selv.

Gammel 15-01-11, 23:14   #30
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det kunne ikke falt meg inn, og jeg har flere ganger rødmet, men jeg har sluttet med det, når barna mine springer ut fra bhg i kun tynn genser, strømpikk og cherroxer når tempen er marginalt over 0.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:25   #31
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Og avstanden til skolen er?

Mine kunne fint ha stukket ut døra på den måten nemlig. Dvs ikke lave sko, det har de ikke, men det finnes jo varme lave sko også. Men jeg har ikke kontroll på om de husker å ha på seg lue om morgenen, men vi snakker 500m og de har yttertøy på skolen om det skulle knipe. Hvis du ikke synes jenta gjør noe farlig, synes jeg ikke det er verdt kreftene å si fra.

Tja, tipper hun bruker minst 15 minutter i alle fall. Faren er nok kjørt på jobb før hun går, usikker på om moren er hjemme eller om hun også er gått på jobb. Tenker at de kanskje ikke ser hvor lite kledd hun er? Men, jeg har ikke noe med det, regner med de kan tenke selv, så jeg sier ikke noe, kjenner dem ikke så godt føler jeg.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:29   #32
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg ville aldri i livet ha reagert på noe sånt. Det måtte ha vært noe helt ekstremt før jeg hadde sagt noe. Mine barn har alltid vært veldig varme av seg, og hatt på seg mye mindre klær enn andre. Hadde folk skulle ha kommentert det hele tiden, hadde det blitt uhyre slitsomt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:30   #33
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det kunne ikke falt meg inn, og jeg har flere ganger rødmet, men jeg har sluttet med det, når barna mine springer ut fra bhg i kun tynn genser, strømpikk og cherroxer når tempen er marginalt over 0.

Strømpikk?

Gammel 15-01-11, 23:32   #34
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Jeg har heller ikke for vane å drive og kontrollere hva andre barn har på seg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:33   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Strømpikk?

Jeg tror også jeg hadde rødmet litt hvis noen kom ut av bhg med strømpikk.

Gammel 15-01-11, 23:34   #36
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kommenterer ikke slike ting, å hadde heller ikke likt det om noen hadde kommentert til meg.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:46   #37
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strømpikk er begensdialekt og betyr stømpebukse.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:46   #38
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Snurt på annemede sine vegne.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:50   #39
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Strømpikk er begensdialekt og betyr stømpebukse.

Du tuller? Ikke iphone var her?

Gammel 16-01-11, 00:02   #40
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Du tuller? Ikke iphone var her?

Det er helt sant, noen av mine beste venner er Bergensere.
Men jeg døde nesten litt første gang jeg leste det, jeg også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.