Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En slags avsporing: Er du kapabel til å bli fysisk eller knuse ting når du blir sint?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-11, 01:10   #101
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En slags avsporing: Er du kapabel til å bli fysisk eller knuse ting når du blir s

Jeg var nok en knuser til en viss grad før, men ikkei så stor grad nå.

Når jeg var yngre var det gjerne hårføneren jeg tok.
Det var ene og alene pga latskap, for når man holdt i ledningen og slang den i gulvet slapp man å bøye seg for å ta den opp.
Men jeg har slampret i dører og sparket i dører. Sluttet forøvrig med sparking i dører når den nee døra nede plustselig stod nesten vannrett i døråpningen...
(det var når ejg bodde sammen med foreldrene mine og døre er der enda, men den ble litt reparert av meg her for den bar preg av den episoden)

Det hender det koker over her innimellom fortsatt og det er når ungene har slengt ting over alt (med hjelpe av meg) da hender det jeg sparker til ting som ligger strødd på gulvet ja. Men det ahr gått bra heldigvis.

Gammel 26-01-11, 01:35   #102
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En slags avsporing: Er du kapabel til å bli fysisk eller knuse ting når du blir s

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dere som er helt rolige, eller reagerer rolig i alle situasjoner: Hvordan får dere ut sinne, frustrasjon og irritasjon? Biter dere det i dere? Undertrykker følelser? Venter til senere? Eller blir dere sjelden forbanna?

Nåer jo ikke jeg av de rolige, så jeg synser ltt bare her...
Men jeg tror rett og slett noe ligger i personligheten til folk, rett og slett arvelige anlegg... For jeg har stusset over mye av det samme mange ganger; hva er det som gjør at noen er så inni granskauen lite engasjerte/irritable/hva som helst? Mens andre (les=meg, inkludert) kan engasjere meg i det meste. Og noen ganger litt mer enn anbefalt.
Jeg må bare se forundret på folk noen ganger, når de sier ting som : hvorfor bryr du deg om det ? Eller; ignorer ditt eller datt, osv.
For jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke alltid er et valg for meg hva jeg skal engasjere meg i; eller, jeg kan velge å bruke mye tid på å iognorere/ikke bry meg, men jeg har jo allerede brydd meg, så da er det bare hvordan jeg håndterer det som er saken.

Jeg tenker litt sånn at noen har fått flere "Anja Andersen-gen" i sin arvebagasje enn andre, og HAR man det genet, så HAR man det... Da er det bare å forsøke å lære seg konstruktive måter å håndtere det på. Litt som Katta sa; (klipp og lim Men en del av det å bli voksen er å lære seg å takle sinne slik at man ikke gjør ting man ikke vil.

Gammel 26-01-11, 03:58   #103
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bli veldig engasjert uten at jeg begynner å kaste ting vegg i mellom, altså.

Gammel 26-01-11, 14:36   #104
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:har nettopp kastet 3 plasboller i gulvet og brølt meg hes:

Og noterer at plasboller gav veldig god effekt uten å lage så mye søl.

Og ja, mannen kommer ikke til å slenge ut av seg en spydig bemerkning om at jeg har brukt penger på mobiltelefon noen sinne igjen. For sannheten er at jeg har brukt 10 kr på mobiltelefon tilsammen på 10 år. Og det vet han nå. Og det tror jeg han kommer til å huske ganske lenge....
Og nei, han fikk ikke kakao, for reaksjonen var meget velfortjent!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 16:26   #105
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ble så forbanna på en stasjonær pc en gang at jeg slo hånda hardt i bordet. Da veltet et melkeglass og det rant melk abslutt overalt. Dte var steder og sprekker jeg aldri fikk bort melkegriset.

En tidligere kollega av meg ble så forbannet da han tapte i quiz (mIrc-basert, sådan) at han klinte til tastaturet med begge hendene. Tastaturet lå på ene låret hans, så det knakk i to.
Jeg har aldri ledd så godt i hele mitt liv.

Needless to say; Dette var til og med i arbeidstiden. O' the happy days på et callcenter.

Gammel 26-01-11, 16:38   #106
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei det er ikke meg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 16:51   #107
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

:kjøper nytt 18 deler sett på ikea 2 ganger i året:

Gammel 26-01-11, 17:24   #108
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har det ikke med å kaste ting, men kan nok bli ganske verbal. Jeg blir riktignok ikke sint så ofte, irritert ja, men ikke sint.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 19:03   #109
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh, jeg må le av denne tråden, ser det for meg.

Jeg kunne aldri vært fysisk mot mennesker, men kaste ting, så absolutt. Det har gått utover både telefoner og fjernkontroller som jeg har kastet i gulvet eller veggen. Rimelig kjipt etterpå med teipet fjernkontroll og knust display på telefonen, så jeg har blitt flinkere til å ta meg i det og heller kaste ting som hårbørster eller sjampoflasker.

Gammel 26-01-11, 19:29   #110
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

I barndommen sloss vi tidt og ofte, antar vi har lugget løst bra mye hår opp gjennom årene. Jeg slo en gang lillebroren min med flathanda i ansiktet, heldigvis gjorde gråten og uttrykket hans såpass inntrykk at jeg aldri mer var fysisk mot mine søsken. I ungdomstida slo jeg til ei jente på et do, fordi hun var sinnsykt frekk og provoserende, men da var det også alkohol innblandet. Jeg har mye sinne i meg, men kontrollerer det nå i voksen alder, men jeg liker ikke å drikke meg alt for full for jeg er redd for å miste sperrene jeg har satt opp. På materielle ting som pc`er osv kan jeg bli eitrende, og som den nordlendingen jeg er har jeg et velutviklet ordforråd i slike situasjoner. Mot mennesker behersker jeg meg og har lovet meg selv at jeg aldri, aldri, aldri mer skal slå.

Gammel 26-01-11, 23:57   #111
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kylte en ketchupflaske i veggen en gang for en del år siden. Da var jeg skikkelig, skikkelig sint (kjenner det ulme i lunta bare jeg tenker på det fortsatt den dag i dag), men det var ikke noe sjakktrekk siden veggen (og taket) var rimelig lys i fargen Foruten dette hender det at jeg slenger med en dør i ny og ne, eller slår i bordet (med flat hånd, om det har noe å si ) når barna setter i slike samhyl at stemmen min ikke når gjennom. Kunne aldri ha reagert med å være fysisk mot noen i sinne, og har også til gode å knuse noe. Som oftest holder jeg meg i skinnet, men hadde en liten trollsprekk med den ketchupepisoden, og lærte vel egentlig rimelig godt av den.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 00:27   #112
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks, det ligger ikke for meg. Brøling og evt en velfundert finger holder vanligvis. :charming Candy:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 00:35   #113
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt fysisk forbannet én gang. På min bror. Han behandlet sin daværende samboer fryktelig, fryktelig dårlig. Hun var livredd og bare ville gjemme seg. Da tiltet det for meg, og jeg hoppet på ham. Og jeg brakk armen hans. Da var jeg 22 år, men jeg hadde gjort det samme i dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.