Sv: Medisiner og skole
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg synes medisinene bør gis av en med med helsefaglig bakgrunn. Jeg har ingen utdannelse som tilsier at jeg skal kunne slike ting. En ting er at jeg selvfølgelig hadde klart det, på lik linje med en hvilkensomhelst forelder, men jeg ville også blitt sittende igjen med det fulle ansvaret hvis noe gikk galt. (Glemt medisinen, gitt for mye, for lite osv.) Et annet argument er at det slett ikke er satt av tid til å gjøre slike ting i en travel lærerhverdag. Lærere på barneskolen har ofte bare ti/fem minutters pause mellom timene (hvis de ikke skal gå inspeksjon, noe de gjør i mange friminutt, eller hjelper barna på med klær slik at de kommer seg ut) og jeg kan tenke meg at det blir slitsomt å sette sprøyter/poppe piller i de få minuttene der man faktisk har for seg selv i løpet av en dag. Joda, vi har mye avspasering, men det er fordi arbeidsåret ellers er veldig konsentrert, og med mindre man kan samle opp medisin og gi alt i juli, er iallfall ikke det et argument. :kommer smartingene i forkjøpet:
Jeg kjenner at jeg reagere veldig på uttrykket å poppe piller i denne sammenhengen.
|