Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
De planlegger under arbeidstid. Det innrømte styrer når jeg stilte spørsmålstegn ved bruken av planleggingsdager. De har møter i barnehagens åpningstid. Hun klarte jo ikke å svare på hva det var de avspaserte... man har da da virkelig ikke krav på noen avspasering hvis møtetiden er lagt i arbeidstiden.
....Men jeg kjenner at her blir man aldri enig. Det skal ikke være førskolelærerne mot oss andre. Jeg setter stor pris på alle som tar vare på barnet mitt mens jeg jobber. Jeg er stort sett fornøyd med det pedagogiske opplegget i barnehagen. Jeg er stort sett fornøyd med de ansatte også både ped.leder, styrer og assistenter. MINST fornøyd med styrer faktisk om jeg skulle måle det.
Jeg skjønner faktisk godt at du stusser dersom de faktisk ikke planlegger på planlegingsdagene i det hele tatt, det være seg at de jobber det inn eller er på jobb den dagen det er planleggingsdag. Det ville jo jeg også reagert på. Å stenge barnehagen 5 dager for at personalet skal få fri av en eller annen grunn sysn jeg høres rart ut.
Vi har også møter i arbeidstiden, men man trenger det også altså.