Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 11:21   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Jeg sier ikke at lærere ikke var bevisste da de valgte karriære altså. Jeg sier at jeg personlig vinklet meg inn på en jobb med døde ting og romslig økonomi. Jeg hadde svært sterke interesser innen feks læreryrket også som jeg valgte bort på grunn av lønna alene.

Det betyr ikke at det er et valg som er riktig for alle - men for meg var det det.

Dersom du får avspasert det du jobber så er det jo i orden. Men i denne tråden (og hver gang man diskuterer) så er det en stor mengde pedagoger som rasende forteller om hvor ufattelig mye ekstra de jobber gratis. Og da mener jeg at sånn kan det ikke være. Første step for å se på hva man kan gjøre blir jo da å se på omfanget med tall fremfor følelser, og da må det regnes ut hvor mange timer det blir.

Og når jeg lar fordommene mine snakke så frykter jeg det samme som deg, men jeg kan ikke la fordommene mine si det høyt fordi jeg jo ikke er lærer selv. Dersom man førte timer så ville jo uansett sannheten avsløre seg og man ville se hvor mye ekstraarbeid det reelt sett er.

Akkurat nå virker det som om sannheten flyter et sted mellom "det går greit summa summarum" og "vi drives som slaver på sultelønn".

Svar med sitat

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.