Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 12:04   #181
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Venhild, her.

Fra Legemiddelverket sine sider:
Bivirkninger av HPV-vaksine (Gardasil) – oppdaterte bivirkningstall per 1. desember 2010:
Totalt antall rapporter, inkludert alvorlige bivirkninger 221
Antall rapporter med mistenkte alvorlige* bivirkninger 11

*Reaksjoner som har medført død, livstruende sykdom, sykehusinnleggelse eller forlenget sykehusopphold vedvarende betydelig nedsatt funksjonsevne eller funksjonskapasitet.

Dette er tallene jeg forholder meg til. 11 jenter er meldt inn med reaksjoner som har medført død, livstruende sykdom, sykehusinnleggelse eller forlenget sykehusopphold vedvarende betydelig nedsatt funksjonsevne eller funksjonskapasitet.

Leser du i det hele tatt dine egne kilder. Hvis du ser på rapporten som det linkes til fra siden, så sier den dette:

Sitat:

De elleve alvorlige bivirkningene som er rapportert ved bruk av Gardasil, er for det meste tilfeller der jentene ble lagt inn på sykehus på grunn av sine reaksjoner (besvimelse, kramper eller allergi). Det er rapportert ett tilfelle av meningoencefalitt (betennelse i hjernen) med status epilepticus (gjentatte epileptiske anfall med lenger varighet). Jenta hadde fått Gardasil og en annen vaksine flere måneder før hendelsen, og det er vurdert som lite sannsynlig at det er sammenheng mellom vaksinen og hendelsen. Det er også rapportert om en jente som opplevde forbigående tap av en del av synsfeltet på det ene øyet. Dette er et sjeldent fenomen, som muligens kan ha sammenheng med vaksinering, men en eventuell årsakssammenheng er usikker. I alle de alvorlige tilfellene er pasientene i bedring eller er helt friske igjen ved rapporteringstidspunktet. Legemiddelverket finner ingen grunn til å endre gjeldene anbefalinger for vaksinen.

Ingen av disse jentene ble like syke som man kan bli av livmorhalskreft, og de er alle friske eller forventet snart friske igjen.

Det finnes, meg bekjent, ikke risikofrie vaksiner. Cluet er å lage en vaksine som ikke har større bivirkninger enn at man heller vil ha bivirkningene enn sykdommen man skal beskytte mot.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:09   #182
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det finnes, meg bekjent, ikke risikofrie vaksiner. Cluet er å lage en vaksine som ikke har større bivirkninger enn at man heller vil ha bivirkningene enn sykdommen man skal beskytte mot.

Nettopp. Men vaksiner er det virkelig svært lite bivirkninger med altså. Det er helt snålt hvor "farlige" de har blitt i bevisstheten til folk, det stemmer jo ikke med virkeligheten i det hele tatt.

Som Lykken sa, sammenlign med Paracet så ser man hva virkelig farlige (til sammenligning) medikamenter er.

Gammel 09-02-11, 12:12   #183
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Den formuleringen er standard for alvorlige bivirkninger. Om man får en besvimelse og blir lagt inn på sykehus så blir det registrert som bivirkning.

Jeg gikk rett i dørken etter å ha fått TB-vaksinen på ungdomsskolen, og lå i ro i en halvtime etterpå og så gikk jeg rett i gulvet igjen da jeg prøvde å reise meg. Hadde HS sett det hadde jeg nok blitt liggende enda lenger, for jeg var virkelig ikke i god form resten av dagen, med noen blodtrykksfall uten sidestykke, men jeg snek meg ut i korridoren og kravlet meg tilbake til klasserommet. Betyr en slik besvimelsesreaksjon at jeg er ødelagt for livet?

Gammel 09-02-11, 12:13   #184
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Noen burde ha lukket kontordøren før de leste denne tråden, viser det seg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:13   #185
Venhild
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
Venhild bør skjerpe seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jaha, men informasjonen om at disse 11 jentene er friske og at det de hadde av sykdom ikke kan knyttes til vaksinen gjør ikke inntrykk på deg? Du vet at absolutt alt som kan rapporteres inn må rapporteres inn uten at det er en endelig konklusjon på at det faktisk er linket til en vaksine/legemiddel etc? Har du sjekket hva som er rapportert inn av bivirkningen av vanlig Paracet?

Det som gjør størst inntrykk på meg, er at jeg her møter så mange foreldre som er mer opptatt av å fjåse og fjase enn av å sette seg skikkelig inn i denne saken som i værstefall kan ødelegge livet og helsen til deres døtre. I beste fall kan vaksinen antas å være årsaken til at din datter ikke har fått livmorhalskreft i løpet av de neste 30 årene. Men å være sikre på at vaksinen er årsaken til at man ikke fikk kreft kan vel vanskelig la seg bevise?

At man blir syk på en eller annen mer eller mindre alvorlig måte rett etter vaksinasjon derimot, sier mer enn FHIs standardsvar "det er ikke grunnlag for å tro at dette var forårsaket av vaksinen jenta fikk bare timer før dødsfallet" osv....

Jeg hevder ikke å sitte med den hele og fulle sannheten her, jeg synes bare at dette er alvorlig nok til å diskutere på en voksen og fattet måte. Men jeg forstår at jeg er kommet til feil sted, her er lite seriøsitet og ansvarsfølelse å spore

Venhild.

Venhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:13   #186
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nettopp. Men vaksiner er det virkelig svært lite bivirkninger med altså. Det er helt snålt hvor "farlige" de har blitt i bevisstheten til folk, det stemmer jo ikke med virkeligheten i det hele tatt.

I folketroen blant såkalt skeptiske hippier oppfattes jo vaksiner som "juks", og det er en alminnelig forestilling at sykdommen styrker kroppen/immunforsvaret/sjelen. :whatever:

Gammel 09-02-11, 12:16   #187
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Det som gjør størst inntrykk på meg, er at jeg her møter så mange foreldre som er mer opptatt av å fjåse og fjase enn av å sette seg skikkelig inn i denne saken som i værstefall kan ødelegge livet og helsen til deres døtre. I beste fall kan vaksinen antas å være årsaken til at din datter ikke har fått livmorhalskreft i løpet av de neste 30 årene. Men å være sikre på at vaksinen er årsaken til at man ikke fikk kreft kan vel vanskelig la seg bevise?

At man blir syk på en eller annen mer eller mindre alvorlig måte rett etter vaksinasjon derimot, sier mer enn FHIs standardsvar "det er ikke grunnlag for å tro at dette var forårsaket av vaksinen jenta fikk bare timer før dødsfallet" osv....

Jeg hevder ikke å sitte med den hele og fulle sannheten her, jeg synes bare at dette er alvorlig nok til å diskutere på en voksen og fattet måte. Men jeg forstår at jeg er kommet til feil sted, her er lite seriøsitet og ansvarsfølelse å spore

Venhild.

Vi fjaser jo ikke bare, vi har da linket og styrt og diskutert sakelig med deg også, men det er litt vanskelig når du ikke deltar på samme nivå.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:17   #188
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venhild.

Ja, det var en presis og grundig analyse av FPs brukermasse.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:18   #189
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange av oss har satt seg grundig inn i akkurat denne saken, vi hadde en særdeles nyttig diskusjon rundt temaet for en stund tilbake, noe du hadde fått med deg om du var like opptatt av å lese hva andre skriver i tråden som du er av å slenge rundt deg med ting du ikke kan noe særlig om. Og hadde du også giddet å løfte øynene litt opp fra din egen navle hadde du også fått med deg at det er særdeles mange smarte, høyt utdannede mennesker her, som kan mye, mye mer enn deg om statistikk, vaksiner, bivirkninger og ikke minst kildekritikk. Så det at du møter motbør her bør du li ta som et hint om at du virkelig er ute og leker på feil jorde, og som en indikasjon på at du virkelig ikke har særlig peiling på hva du snakker om. Men jeg tviler på at du i det hele tatt gidder å se annet enn navlen, så jeg har ikke store forhåpninger om at vi får overbevist deg. Og derfor fjases og fjåses det i stedet, sånn at vi i det minste får litt underholdning ut av en ellers veldig meningsløs tråd.

Gammel 09-02-11, 12:20   #190
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Venhild.

Synes du innlegget mitt var fjasete? Jeg svarte deg seriøst, jeg. Du har også fått en del andre svært gode svar med troverdig informasjon, men jeg får inntrykk av at du ikke ønsker at dine meninger blir motbevist? Hvis du søker i dette forumet vil du finne andre diskusjoner om vaskiner og at vi fjaseforeldrene er ganske så godt opplyst på området. Derav fjasingen, slike sider du har linket til har vi diskutert side opp og ned tidligere og du har også fått forklart mange ganger nok hvorfor vi ikke finner det seriøst.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:20   #191
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som gjør størst inntrykk på meg, er at jeg her møter så mange foreldre som er mer opptatt av å fjåse og fjase enn av å sette seg skikkelig inn i denne saken som i værstefall kan ødelegge livet og helsen til deres døtre.

Dette er noe vi har diskutert før, f.eks. i denne tråden:
http://www.foreldreportalen.no/forum...hlight=vaksine
Som du vil se er det argumenter for og imot vaksinering, og mange er opptatt av spørsmålet. Kunnskapsgrunnlaget i den diskusjonen vil jeg påstå er litt bedre enn det du la opp til i denne tråden.

I tillegg til å lage gode diskusjoner er vi veldig flinke til å fjåse og fjase.

noen.

Gammel 09-02-11, 12:23   #192
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er synd tråden ble slik, for dette kunne vært en glimrende anledning til å forklare hvorfor slike sider du linket til innledningsvis er så dårlig utgangspunkt for å diskutere et så viktig tema. Men noen har prøvd da, Esme har jo virkelig prøvd å imøtekomme innspillene dine.

Det du sier her, som skurrer, er dette med at man ikke kan bevise at sin friske jente ikke fikk kreft pga vaksinen. Det er helt riktig at man ikke kan bevise at akkurat den jenta hadde fått kreft ellers, men man kan se det på populasjonen, når antallet krefttilfeller reduseres. Og det er jo det man regner med etter innførsel av denne vaksinen.

At du velger å være mistroisk mot FHI er jo lov, men jeg synes det er viktig at du tenker over hva det innebærer. Det kan alltid skje at en institusjon er korrumpert. Men tenk litt over alternativet. Man samler sammen de menneskene som har best utgangspunkt for å forstå noe som er faglig komplisert. Og så lar man de sammen utarbeide hva som er det beste for folket. De anbefalingene de kommer med vil da være det som er best ut fra hva som finnes av kunnskap om problemet. Er du da villig til å overprøve det, basert på faren for at de er korrupte, uten at du selv har fagbakgrunn god nok til å vite hva som er smart? For det er det du waiver ved å ikke ville høre på FHI. Det er også ikke så veldig sannsynlig at en hel institusjon er korrupt i Norge. Nordmenn er rike nok til å ha råd til integritet, og det gjør at vi stort sett slipper slike problemer.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:27   #193
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som gjør størst inntrykk på meg, er at jeg her møter så mange foreldre som er mer opptatt av å fjåse og fjase enn av å sette seg skikkelig inn i denne saken som i værstefall kan ødelegge livet og helsen til deres døtre.

Men i all verden, det har du jo ikke gjort heller.

I beste fall kan vaksinen antas å være årsaken til at din datter ikke har fått livmorhalskreft i løpet av de neste 30 årene. Men å være sikre på at vaksinen er årsaken til at man ikke fikk kreft kan vel vanskelig la seg bevise?

Det er vanskelig å bevise ja. Det er derfor man har utviklet statistikk. Vet du noe som helst om statistikk?

Dette er jo ikke riktig en gang, jeg fatter ikke at det går an å trekke den konklusjonen ut fra den informasjonen som foreligger. Jeg tror du er typen som er sånn "førstegangslærer", dvs den mennesketypen som godtar alt av første informasjon og som ikke kan endre mening uansett hva som kommer senere.

Venhild.

Du må fader meg ta deg litt sammen her. Du har ikke greid å skrive et eneste saklig innlegg. Du skjønner ikke hva som står i dine egne linker, du skjønner ikke årsaksammenhenger, du ramser opp artikler fra VG, som beviselig inneholder faktafeil, du har ikke sjekket opp linker.

Du vet faktisk ikke hva du snakker om. Du kommer inn her og skal liksom diskutere saklig, du svarer ikke på ordentlige spørsmål, du klarer ikke å vise at du kan diskutere på en logisk måte. Det som er åpenbart her er at du ønsker faktisk ikke å diskutere denne vaksinen på en saklig måte, du ønsker å være forarget, å være den som "veit noe". Men uansett hva folk kommer med riktig informasjon til deg så kommer du aldri til å endre mening.

Så hvorfor skal vi bruke tid og energi på en som kommer inn med et innlegg som er fullstendig sludder og som påstår at hun ønsker å diskutere, men som ikke ønsker å svare saklig?

Gammel 09-02-11, 12:31   #194
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venhild.

Jeg har understreket den relevante setningen. For dette er jo poenget. Det kan være at jeg kan motvirke at mine døtre får kreft!!! Selvsagt ønsker jeg å gjøre det. Hvorfor i all verden skal jeg ikke ønske at mine døtre ikke får kreft. Jeg har nettopp selv fått påvist celleforandring og venter på en ny kontroll, som jeg dessverre ikke kan ta før om en tid. Tror du at det er en særlig morsom ventetid?

Jeg skal love deg at FP har en brukergruppe som er interessert i å skaffe seg informasjon. Jeg har diskutert saken med en helsesøster og to leger, en spesialist i barnemedisin og en i allmennmedisin. Og når alle tre anbefaler meg vaksinen, så vurderer jeg det i hvert fall veldig sterkt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:31   #195
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg gikk rett i dørken etter å ha fått TB-vaksinen på ungdomsskolen, og lå i ro i en halvtime etterpå og så gikk jeg rett i gulvet igjen da jeg prøvde å reise meg. Hadde HS sett det hadde jeg nok blitt liggende enda lenger, for jeg var virkelig ikke i god form resten av dagen, med noen blodtrykksfall uten sidestykke, men jeg snek meg ut i korridoren og kravlet meg tilbake til klasserommet. Betyr en slik besvimelsesreaksjon at jeg er ødelagt for livet?

Kommer an på. Er det ryddig hjemme hos deg? Føler du at det er naturlig for deg å gi mannen din omsorg? Noe skade må ha skjedd, for du er jo ikke lubben.

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:36   #196
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

også vet at det er flere som har dødd av denne vaksinen.

Dette er en veldig vanlig feil. Det er 20 jenter som er døde ETTER vaksinen, ikke AV den. I en så stor populasjon så dør det dessverre ganske mange til enhver tid uansett. Man registrerer alle sykdomstillfeller og dødsfall som skjer en viss tid etter en vaksine, og undersøker dem. Om det er et årsaksforhold eller ikke er det veldig vanskelig å påvise, men FDA sier:

Sitat:

- Når det gjelder dødsfallene som er rapportert inn i til FDA, er det slik at i alle tilfellene hvor obduksjonsrapport var tilgjengelig, ble det fastslått at dødsårsaken ikke kunne knyttes til vaksinasjon.

Jeg er også avventende/skeptisk til denne vaksinen, blant annet fordi varigheten er så usikker, og den tas så tidlig, at jeg er redd det blir en hvilepute ifht både sikker sex og ikke minst, de utrolig viktige celleprøvene.

På en positive siden: Sånn for en lekmann så virker denne vaksinen som noe som bør gi "store fordeler for pengene". Fordi det det vaksineres mot er, rent sykdomsmessig, en fillesak (en liten virusinfeksjon - kreften er jo en ettervirkning, ikke selve sykdommen). Vanligvis så er det jo litt "med vondt skal vondt fordrives", og når man vaksinerer mot en så alvorlig sykdom som meslinger, så er også selve vaksinen kraftige saker. Eller?

Jaja, det siste var rene spekulasjoner.

Ellers: Er jeg veldig humørløs som syns det er teit å "fjase bort" sånne tråder? Dette er vanlige oppfatninger, og man kan godt diskutere dem ryddig og greit, slik blant annet Esme gjør.

Gammel 09-02-11, 12:40   #197
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg lurer mest på er om det er tilfeldig at lenken http://www.folkets.info/author/venhild/ returnerer «Posts by Administrator» på Folkets Info sine nettsider. (Putter man inn tilfeldige navn i stedet for venhild får man 404 Not Found, for eksempel http://www.folkets.info/author/torsk/)

Hvorfor fikk vi egentlig ikke vite dette?

Ja, hvorfor fikk vi ikke vite med en gang at du hadde forbindelse til Folkets Info, Venhild?

Edit: Legger til screenshot, siden «venhild»-authoren plutselig heter «gammel» og ikke lenger har noen poster på Folkets info. Merkelig sammentreff, men sånt skjer jo.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg venhild.jpg (197,1 KB, 137 visninger)

Sist redigert av torsk : 10-02-11 kl 23:09.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:40   #198
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kommer an på. Er det ryddig hjemme hos deg?

Og hvis det er ryddig er det i hvert fall ikke min fortjeneste, med mindre det å gi omsorg til mannen gjør at han rydder?

Gammel 09-02-11, 12:41   #199
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en datter som er født i -95, hennes årskull får ikke HPV-vaksinen automatisk slik som neste årskull gjør. Jeg har satt meg grundig nok inn i vaksinasjonsprogrammet som inkluderer HPV til å spandere vaksinen på henne nå i vår. Regnestykket tilsier at det er flere fordeler enn ulemper ved å vaksinere henne, all den tid eventuelle bivirkningene ikke er mer alvorlige enn de er, og det er godt dokumentert.
Hvorfor tar du ikke til deg argumentasjonen og informasjonen du blir gitt her? Du bare fjaser fakta bort med å hevde at det hele er, satt på spissen, et ondskapsfullt plott for å ødelegge tenåringsjenters liv for at legemiddelindustrien skal tjene mer penger. Hva er egentlig din agenda her? Hvem er du, har du mer inngående kjennskap til bivirkninger av vaksinasjonsprogrammet enn brukere her inne som er både leger, forskere og farmasøyter? Spytt ut, hva er du egentlig ute etter å oppnå? Er hovedsaken å overbevise oss andre, eller tar du til deg kunnskap andre her har delt med deg, og bruker nyervervet lærdom til å revurdere ditt standpunkt?

Gammel 09-02-11, 12:42   #200
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers: Er jeg veldig humørløs som syns det er teit å "fjase bort" sånne tråder? Dette er vanlige oppfatninger, og man kan godt diskutere dem ryddig og greit, slik blant annet Esme gjør.

Jeg er jo per def. humørløs, men jeg er helt enig. Jeg synes slike hinsides "opplysninger" ikke burde stå uimotsagt.

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.