Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tre dresser ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-07, 20:17   #261
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hva i all verden er galt med å kommunisere pr mail? Jeg kommuniserer til og med per sms med læreren til sønnen min. Selvfølgelig et supplement til telefonkontakt og direkte kontakt, men uansett. Det virker nesten som et "stikk" til deg å si det på den måten. Eller som at man er redd for å ha noe skriftlig. Jeg håper det løser seg på et vis.

Nå vet ikke jeg helt i hvordan setting han sa det, men det høres ut som et stikk ja... og det er jo spesielt interessant sett i lys av at du amor strevde lenge for å få tak i han pr telefon først.

De som er arrogante på sånt, har ofte behov for å skjule at de selv er uttrygge på bruk av digitale verktøy .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 20:30   #262
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva i all verden er galt med å kommunisere pr mail? Jeg kommuniserer til og med per sms med læreren til sønnen min. Selvfølgelig et supplement til telefonkontakt og direkte kontakt, men uansett. Det virker nesten som et "stikk" til deg å si det på den måten. Eller som at man er redd for å ha noe skriftlig. Jeg håper det løser seg på et vis.

Enig. Jeg har også opplevd at noen har syntes det har vært upassende å diskutere skolesaker på mail, mens det var helt ok å diskutere saken i matbutikken med andre barn og voksne rundt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 20:46   #263
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Det var en veldig underlig holdning den styreren fremviste. Når han er så vanskelig å få tak i på telefon, så burde han absolutt vært mer tilhenger av email synes jeg.

Møtet kunne han egentlig bare spart seg. Det eneste som ble resultatet av det var vel at du ble enda mer irritert.

Hadde de hatt en ydmyk tone, og beklaget at de ikke hadde passet godt nok på barna og de hadde gjort noe de ikke hadde fått lov til, så hadde jeg nok slått meg til ro med saken. Nå hadde jeg bare blitt mer irritert!

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 20:52   #264
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Hadde de hatt en ydmyk tone, og beklaget at de ikke hadde passet godt nok på barna og de hadde gjort noe de ikke hadde fått lov til, så hadde jeg nok slått meg til ro med saken. Nå hadde jeg bare blitt mer irritert!

Nemlig .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 21:16   #265
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Ehh, jaha ja. Jeg kan ikke gjøre annet enn å slenge meg på alle de andre som undrer. Og det at det ikke gikk å kommunisere på mail tok kaka, men han ville vel kanskje sagt det samme om kommunikasjon per brev?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 21:23   #266
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At han ikke ville ta det skriftlig er vel fordi du da "har det skriftlig" og kan bruke det.

Du får sende dem i barnehagen med oppfordring om at personalet blir veeeeldig glade hvis de klipper fiiine hjerter i yttertøyet deres.

Gammel 02-03-07, 21:33   #267
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg fikk klar beskjed om at det aldri ville bli gjort noen forsøk på å hindre barna i fri utfoldelse og lek selvom dette medførte fare for ødelagte klær.

Se det ja...

Jeg kan anbefale deg en bråte godnatthistorier a la "Kalle leker skredder" i helga...
og se hva han gjør om "Kalle" går løs på klærne til personalet med en saks...

Makan til type han styreren der - snakk om lite respekt for andres eiendom!
Og ja - jeg mener fremdeles at barn kan leke og ha det gøy, men samtidig lære å være litt obs på og ta vare på tingene/klærne sine.

Gammel 02-03-07, 22:02   #268
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Det er rett og slett helt forkastelig. I all verdens land og rike da. Det er da ikke fri utfoldelse. Det er jo å ødelegge klær. De må jo gå inn for å samarbeide med deg hvis du vil lære barna dine å ta litt vare på klær. Det har jo ingenting med fri utfoldelse eller å leke fritt og bli skitten. Det er jo bare sunt. jeg lar også jenta mi leke fritt som hun vil, men hun får jo ikke lov å f.eks klippe i klær eller å knekke bøker. Hun lærer jo at man klipper i papir, og blar i bøker. Hun leker like mye fritt for det om.

jeg føler virkelig med deg. Vet ikke helt hva jeg skal si. er sjokkert over styreren.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 22:31   #269
Soffers
Kontrollfreak

Soffers sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Soffers er litt kul
Standard

Det tenkte jeg også. Jeg sender også SMS til lærer'n til poden om det er noe spesielt. Og mail er et ypperlig kommunikasjonsmiddel for alle som ikke har fast kontortid som f.eks. barnehageansatte, lærere, kommuneansatte osv. Da kan de jo svare når det passer, men samtidig må de tenke over hva de sier, og det ble kanskje problemet her. Han var vel redd ja.

Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 00:20   #270
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

For en MERKELIG styrer!

Synes ikke konklusjonen hans høres gjennomtenkt ut!

Dette hadde jeg gjort: Ta opp saken med FAU. Sett det opp som sak på neste foreldremøte der det luftes hva andre foreldre mener og forventer i denne saken. Dersom alle er enige i at barna må stoppes fra lek som ødelegger uteklær, må da det tas hensyn til! Hadde ikke gitt meg, nei!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 22:58   #271
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Ehh, jaha ja. Jeg kan ikke gjøre annet enn å slenge meg på alle de andre som undrer. Og det at det ikke gikk å kommunisere på mail tok kaka, men han ville vel kanskje sagt det samme om kommunikasjon per brev?

Kanskje du skulle ta dette skriftlig Amor? Sende en formell klage. Sender du den med kopi til sjefen til styreren antar jeg at dette er en person som sitter i kommunens administrasjon. Da blir brevet registrert på kommunens postliste og ikke bare har du krav på skriftlig tilbakemelding, men lokalavisene leser postlistene med stor oppmerksomhet og følger gjerne opp slik at styreren ikke kan slippe unna med en slik hårreisende ansvarsfraskrivelse som det du beskriver her.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 21:50   #272
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Kanskje du skulle ta dette skriftlig Amor? Sende en formell klage. Sender du den med kopi til sjefen til styreren antar jeg at dette er en person som sitter i kommunens administrasjon. Da blir brevet registrert på kommunens postliste og ikke bare har du krav på skriftlig tilbakemelding, men lokalavisene leser postlistene med stor oppmerksomhet og følger gjerne opp slik at styreren ikke kan slippe unna med en slik hårreisende ansvarsfraskrivelse som det du beskriver her.

Ja. Det er en tanke. Jeg må bare vurdere om jeg har energi til dette først. Står på hodet med sykdom, praksis, jobb og eksamen nærmer seg. MEN jeg føler veldig på at dette er håpløst. At det virkelig ikke går ann. Jeg er sint og frustrert. Kanskje er det bedre å forfatte et brev og sende det av gårde. Så har jeg ihvertfall gjort noe

Hvor sender jeg kopien? Til hvem i kommunen? Er litt usikker på det. Vet noen? Sånn i tillfelle jeg hiver meg rundt....

Gammel 04-03-07, 22:59   #273
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Flussete.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er ikke flurete et ord? Den var veldig oppskrapet og nesten hull.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Flossete?

(Men flurete var ganske kult da! Tror jeg tar det i bruk jeg... Hvis da mine unger en dag skulle få lov å være ute med utedressene sine og kanskje dermed slite dressene slik at de ble litt flurete i stoffet... )

Opprinnelig lagt inn av Soffers, her.

Flurete er et ord ja! Eller 'fluråt' som vi sier på trøndersk. Man kan være 'fluråt på håret' (les: bustete for fint folk ) eller en busk kan være 'fluråt' og trenge en klipp.

Ingen av dere vinner i Scrabble ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 23:17   #274
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flurete står i Norsk Riksmålsordbok. Men det er kanskje ikke så vanlig å ha den som fasit når man spiller Scrabble?

fluret eller flurete , flurret , flurrete (adj.)
mest dial., (om hår) uredt; bustet
// (om hår) som krøller sig slik at det løper ut i et fint bru

Gammel 04-03-07, 23:18   #275
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessuten:

flusset eller flussete (adj.)
litt. , sj. flosset (II):

II flosset eller flossete (adj.)
som har flosset sig op; trevlet; tjafset .

Gammel 05-03-07, 00:26   #276
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Flurete står i Norsk Riksmålsordbok. Men det er kanskje ikke så vanlig å ha den som fasit når man spiller Scrabble?

fluret eller flurete , flurret , flurrete (adj.)
mest dial., (om hår) uredt; bustet
// (om hår) som krøller sig slik at det løper ut i et fint bru

Jeg snakker riksmål og vinner i Scrabble.

Gammel 05-03-07, 13:47   #277
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg snakker riksmål og vinner i Scrabble.

Nuvel. Det for gå for denne gang.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 14:22   #278
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Jøss at det går an..
Det verste jeg har hørt på lenge.
Forstår godt din frustrasjon Amor
Stå på!

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 17:07   #279
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg trenger litt hjelp!

Jeg har bestemt meg for å sende en skriftelig henvendelse og tenker å sende kopi til leder over styrer. Dette er en privat barnehage og når jeg leter på deres nettsider så finner jeg faktisk ikke ut hvem jeg skal sende kopi til! Representanten i foreldreutvalget visste ikke hun heller, bare at det jo finnes et styre, men der sitter "vår" styrer som daglig leder! Betyr det at han meler sin egen kake og at det ikke er mulig å komme noen vei med denne saken?

Noen som vet?

Er litt fristet til å skrive et innlegg og sende til avisen også....Jeg synes faktisk at denne saken fortjener litt oppmerksomhet. Såpass provosert er jeg. Dessverre.

Gammel 05-03-07, 19:02   #280
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg trenger litt hjelp!

Jeg har bestemt meg for å sende en skriftelig henvendelse og tenker å sende kopi til leder over styrer. Dette er en privat barnehage og når jeg leter på deres nettsider så finner jeg faktisk ikke ut hvem jeg skal sende kopi til! Representanten i foreldreutvalget visste ikke hun heller, bare at det jo finnes et styre, men der sitter "vår" styrer som daglig leder! Betyr det at han meler sin egen kake og at det ikke er mulig å komme noen vei med denne saken?

Noen som vet?

Er litt fristet til å skrive et innlegg og sende til avisen også....Jeg synes faktisk at denne saken fortjener litt oppmerksomhet. Såpass provosert er jeg. Dessverre.

Det er vel dessverre mulig at det er styrer som er daglig leder, og da vet jeg neimen ikke hvem du skal ta det opp med. Kan du spørre en av ped.lederne hvem som er styrers overordnede?

Jeg synes abolutt at du bør skrive et leserinnlegg også.

Lykke til!

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.