|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
RidningNoen som vet hva som er vanlig å betale for en ridetime? |
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: RidningDette er prisene på ridesenteret jeg en gang hørte til:
Én ridetime i uken, og det er tillegg om man trenger noen til å leie hesten i starten. Evt. medlemskap i ryttersportsklubben kommer også i tillegg.
|
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RidningHer er prisen for enkelttimer 250 kr, og hvis man deltar på kurs betaler man en pakkepris som reduserer snittprisen noe (eks 2500 kr for 12 timer eller 2000 for 10; lengden på kursene varierer med plasseringen til skoleferiene).
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: RidningJeg vet det er dyrt, men en utrolig fin hobby. Andre hobbyer kan vel være ganske dyre de også, tatt i betraktning at man må kjøre hit og dit, være med på alskens dugnader, bake kaker hit og dit |
|
|
|
#7 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: RidningHer koster hvert ridekurs som går over 10 ganger 1800 kr. Da varer timen i 3 kvarter.
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: RidningHer koster en time 200 kroner (45 minutter). |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: RidningLønner seg nok å sjekke ut litt rundt. Store prisforskjeller her iallefall. En rideskole her tar 1100kr for 10 timer. Det er vel de store stallene som ofte er dyre. Og noen ganger kan de være like greit å ta privattimer hos noen som har hest og har drevet med det i mange år kanskje ;-) Kan gi bedre kvalitetstid og mer nærhet til hest. Flere jeg har snakket med som har vært skuffet over rideskolene på grunn av tidspresset. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Sv: RidningDa jeg begynte å ri betalte vi 55kr for 3 kvarter :styggammel:
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: RidningNybegynnerkurs er som regel litt billigere.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Ridning
Det håper jeg hestegutter gjør også? |
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: RidningJeg kunne tenke meg at han begynte å interessere seg for islandshest. De er ikke større enn at mor faktisk tør å være med for å se på |
|
|
|
#16 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Ridningvårsemesteret på snupsens ridesenter kostet 5100 kr
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
I islandshest miljøet er det en del gutter også.
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Det håper jeg sønnen min vil |
|
|
|
#19 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: RidningStoresøster går på riding. Timene varer 1 t, men er inkl, saling etc, så de har vel gjerne 45 min. effektiv ritid. Timene koster 230 kroner (men er da som del av en kursrekke). Enkelttimer er vel sikkert dyrere. Dette er i Oslo.
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: RidningEr det noen som har prøvd å ri sammen, mor og barn? Jeg har en gammel drøm om å drive med hest, noe jeg aldri fikk som barn... Så kanskje jeg kan overtale en av ungene til å begynne, slik at jeg også kan gjøre det.
|
![]() |
|
|