Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Ridning

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 19:13   #1
Left
Passiv

Standard

Ridning

Noen som vet hva som er vanlig å betale for en ridetime?

Jeg har så lyst til at minsten skal begynne å ri, og lurer på om noen har viten om hvor mye det koster?

Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:22   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ridning

Dette er prisene på ridesenteret jeg en gang hørte til:

Sitat:

Vintertersemesteret fra januar til påske (ca. 12 uker) 1900 kr/elev
Vårsemesteret fra etter påske til midten av juni (ca. 10 uker) 1600 kr/elev
Høstsemesteret fra midten av august til jul (ca. 16 uker) 2500 kr/elev

Én ridetime i uken, og det er tillegg om man trenger noen til å leie hesten i starten. Evt. medlemskap i ryttersportsklubben kommer også i tillegg.

Jeg drev med ridning i mange år, hadde egne hester og konkurrerte. Jeg vet at det er så dyrt at jeg håper guttene styrer unna hester...

Gammel 18-05-11, 19:43   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Her er prisen for enkelttimer 250 kr, og hvis man deltar på kurs betaler man en pakkepris som reduserer snittprisen noe (eks 2500 kr for 12 timer eller 2000 for 10; lengden på kursene varierer med plasseringen til skoleferiene).

Frøkna rir, og hun ønsker seg penger til jul og bursdag og sparer ellers alt hun får av ukepenger og småsummer som stikkes til henne av besteforeldre osv. Jeg betaler for henne tilsvarende det det koster i kulturskolen for broren, resten må hun dekke selv for jeg har rett og slett ikke råd.

Gammel 18-05-11, 20:10   #4
Left
Passiv

Standard

Jeg vet det er dyrt, men en utrolig fin hobby. Andre hobbyer kan vel være ganske dyre de også, tatt i betraktning at man må kjøre hit og dit, være med på alskens dugnader, bake kaker hit og dit

Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:18   #5
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Stort sett ligger prisen her på 200 kr timen.

Gammel 18-05-11, 20:21   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillegutt rir enetime med stell før og etter (ca en time tilsammen) for 250,-

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:37   #7
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Her koster hvert ridekurs som går over 10 ganger 1800 kr. Da varer timen i 3 kvarter.

Gammel 18-05-11, 20:38   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Her koster en time 200 kroner (45 minutter).

Vær forbredt på barn som aldri er hjemme.

:gammel hestejente:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:42   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

ca 200 kr timen her og.. Kostet det halve da jeg red.
Riding..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:59   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi betaler 175,- timen (45 min) for 9 åringen vår.

Gammel 18-05-11, 21:40   #11
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Lønner seg nok å sjekke ut litt rundt. Store prisforskjeller her iallefall. En rideskole her tar 1100kr for 10 timer. Det er vel de store stallene som ofte er dyre. Og noen ganger kan de være like greit å ta privattimer hos noen som har hest og har drevet med det i mange år kanskje ;-) Kan gi bedre kvalitetstid og mer nærhet til hest. Flere jeg har snakket med som har vært skuffet over rideskolene på grunn av tidspresset.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 22:13   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg begynte å ri betalte vi 55kr for 3 kvarter :styggammel:

Det er en dyr hobby men akk så sundt og så oppbyggelig for sjelen. Du vet at hestejenter i snitt kommer lengre karrieremessig enn ikkehestejenter ja?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 22:50   #13
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nybegynnerkurs er som regel litt billigere.

Bor du ikke i samme by som meg mon tro?

Jeg og gutten på 8 rir på samme senter, der har de kun store hester da.

Gammel 19-05-11, 07:55   #14
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Da jeg begynte å ri betalte vi 55kr for 3 kvarter :styggammel:

Det er en dyr hobby men akk så sundt og så oppbyggelig for sjelen. Du vet at hestejenter i snitt kommer lengre karrieremessig enn ikkehestejenter ja?

Det håper jeg hestegutter gjør også?

Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 07:56   #15
Left
Passiv

Standard

Jeg kunne tenke meg at han begynte å interessere seg for islandshest. De er ikke større enn at mor faktisk tør å være med for å se på

Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 09:15   #16
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

vårsemesteret på snupsens ridesenter kostet 5100 kr
det er 22 ridetimer a 60 min, da, så det er egentlig helt greit, men en heftig utgift i januar, og iallefall etterhvert, om jeg ender med to hestejenter. Men det er en fantastisk hobby, jeg elsker å være i stallen, rett og slett.

Gammel 19-05-11, 09:25   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg kunne tenke meg at han begynte å interessere seg for islandshest. De er ikke større enn at mor faktisk tør å være med for å se på

I islandshest miljøet er det en del gutter også.
Men hvem vil vel ri på en ponni resten av livet
Mennene som rir stor hest kommer ofte langt, det er bare å se på kjønnsdelingen i internationale konkuransser.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 09:42   #18
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

I islandshest miljøet er det en del gutter også.
Men hvem vil vel ri på en ponni resten av livet
Mennene som rir stor hest kommer ofte langt, det er bare å se på kjønnsdelingen i internationale konkuransser.

Det håper jeg sønnen min vil
Og de hestene vi har vært i befatning med er ikke så små altså.

Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 09:44   #19
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Storesøster går på riding. Timene varer 1 t, men er inkl, saling etc, så de har vel gjerne 45 min. effektiv ritid. Timene koster 230 kroner (men er da som del av en kursrekke). Enkelttimer er vel sikkert dyrere. Dette er i Oslo.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 10:30   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som har prøvd å ri sammen, mor og barn? Jeg har en gammel drøm om å drive med hest, noe jeg aldri fikk som barn... Så kanskje jeg kan overtale en av ungene til å begynne, slik at jeg også kan gjøre det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.