Sv: Ridning
Her koster det visst 150 kr/time om man binder seg til et kurs, knøtteridning er billigere. Det er en god rideskole, jeg har ridd der selv og kjenner de som driver den. Jeg hadde tenkt å begynne å ri litt igjen nå i år, men det får visst vente til etter nestemann. Får vel la Pjotten også prøve seg litt om et par - tre år.
Er det egentlig så veldig mye dyrere å ri enn andre hobbyer man kan ha, da? Jeg har aldri holdt på med noe annet, så jeg aner faktisk ikke. Men så lenge man bare rir på timer og ikke har hest på for eller kjøper en selv, så er det da ikke så ille? Selv fikk jeg vel ridekurs til jul, etter hvert jobbet jeg i stallen og fikk betalt i ridetimer, og så, når man blei flinkere og viste seg ansvarsfull, fikk man gjerne ri andres hester når de ikke hadde anledning selv. Mine foreldre hadde ikke spesielt god økonomi, det var aldri aktuelt å kjøpe hest, men vi holdt da på likevel. Det kostet jo en del i form av tid, riktignok, vi var i stallen 3-5 timer hver eneste skoledag og fra morgen til kveld i helger og ferier, men som pappa sa: han visste hvor vi var, i alle fall.