Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Ridning

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-11, 10:46   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: Ridning

Ingen, noen gang, kommer til å få oppleve å se meg oppå ryggen av en hest.
Det skjer ikke, for å si det sånn
Men jeg er faktisk ikke så redd for å være i nærheten av islandshest, for de er ikke enorme slik som store dølahester osv. Men de er jo så store, at jeg hadde ikke hatt noe problem med å kunne ri på en, hvis jeg hadde ønsket.

Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 15:36   #22
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det noen som har prøvd å ri sammen, mor og barn? Jeg har en gammel drøm om å drive med hest, noe jeg aldri fikk som barn... Så kanskje jeg kan overtale en av ungene til å begynne, slik at jeg også kan gjøre det.

Så snart snupsen er stor nok skal vi det. det fins mor-barn-rideleir, tom.

Gammel 19-05-11, 15:37   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å? Hvor??

Gammel 19-05-11, 15:38   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som har prøvd å ri sammen, mor og barn? Jeg har en gammel drøm om å drive med hest, noe jeg aldri fikk som barn... Så kanskje jeg kan overtale en av ungene til å begynne, slik at jeg også kan gjøre det.

Jeg hadde flere mor/barnkonstellasjoner i den perioden jeg brukte i overkant mye tid på å lære mennesker å ikke trille ut av salen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 15:55   #25
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Å? Hvor??

fant ikke igjen det jeg hadde funnet, selvsagt, men de har familieleir på langedrag, og mor-datter-helg på stall verdens ende, men det så vel mer ut som et opplegg med riding for barnet og annet for mor, det var litt uklart.

Jeg skal lete etter den leiren jeg opprinnelig fant. Stallen snupsen rir på har kjærringkurs på kvelden, da.

Gammel 20-05-11, 16:46   #26
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En venninne av meg har vært med på det flere ganger, skal se om jeg finner ut hvor.

Gammel 20-05-11, 16:53   #27
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde det var her, men det står ingenting om det.

Her ønsker de voksne velkommen sammen med barna.

Gammel 20-05-11, 23:58   #28
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på en tur med lillebroren min et år, der var det både voksne og barn med (jeg var 18-19 og han var 12 elns og det var mye yngre barn med han med, med foreldre). Broren min var da helt uvant med hest.
Lurer på om det kan ha vært denne? Vi red hvertfall fra Lykkja til Oset høyfjellshotell ila en uke og hadde flere overnattinger underveis. Jeg driver og fabulerer over noe sånt med lillegutt neste år, han er godt ridevant nå (i skritt) og jeg har jo ridd i alle år, så det hadde vært gøy!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 00:06   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil gjerne ha et barn som rir. Eldstemann kan ri, men holder på for mye annet til å gidde lenger, jeg må prøve på nestemann. Målet er å få et barn som er såpass ivrig at jeg kan få en unnskyldning til å skaffe en familiehest.

Gammel 21-05-11, 00:24   #30
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ingen, noen gang, kommer til å få oppleve å se meg oppå ryggen av en hest.
Det skjer ikke, for å si det sånn
Men jeg er faktisk ikke så redd for å være i nærheten av islandshest, for de er ikke enorme slik som store dølahester osv. Men de er jo så store, at jeg hadde ikke hatt noe problem med å kunne ri på en, hvis jeg hadde ønsket.

Islandshester er sterke selv om de er små. Du kan sitte på toppen av en sånn en.

Familieleir på langedrag er kjempekoselig og jeg anbefaler det virkelig. Men det er ingen rideleir hvis ridningen er poenget. De har rideleire også, men der er det vel mest tenåringer.

Gammel 21-05-11, 00:46   #31
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Her koster det visst 150 kr/time om man binder seg til et kurs, knøtteridning er billigere. Det er en god rideskole, jeg har ridd der selv og kjenner de som driver den. Jeg hadde tenkt å begynne å ri litt igjen nå i år, men det får visst vente til etter nestemann. Får vel la Pjotten også prøve seg litt om et par - tre år.

Er det egentlig så veldig mye dyrere å ri enn andre hobbyer man kan ha, da? Jeg har aldri holdt på med noe annet, så jeg aner faktisk ikke. Men så lenge man bare rir på timer og ikke har hest på for eller kjøper en selv, så er det da ikke ille? Selv fikk jeg vel ridekurs til jul, etter hvert jobbet jeg i stallen og fikk betalt i ridetimer, og så, når man blei flinkere og viste seg ansvarsfull, fikk man gjerne ri andres hester når de ikke hadde anledning selv. Mine foreldre hadde ikke spesielt god økonomi, det var aldri aktuelt å kjøpe hest, men vi holdt da på likevel. Det kostet jo en del i form av tid, riktignok, vi var i stallen 3-5 timer hver eneste skoledag og fra morgen til kveld i helger og ferier, men som pappa sa: han visste hvor vi var, i alle fall.

Gammel 21-05-11, 12:02   #32
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vil gjerne ha et barn som rir. Eldstemann kan ri, men holder på for mye annet til å gidde lenger, jeg må prøve på nestemann. Målet er å få et barn som er såpass ivrig at jeg kan få en unnskyldning til å skaffe en familiehest.

Vil du låne min datter? Hun elsker hest. Hun skal forøvrig på to rideleire i sommer. Hun har et sterkt ønske om et tredje men der skal hun nok jobbe i stedet for og på den måten få være med.

Gammel 21-05-11, 13:41   #33
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Islandshester er sterke selv om de er små. Du kan sitte på toppen av en sånn en.

Familieleir på langedrag er kjempekoselig og jeg anbefaler det virkelig. Men det er ingen rideleir hvis ridningen er poenget. De har rideleire også, men der er det vel mest tenåringer.

Jeg tror uansett vi må vente, for lillebror er for liten til organiserte ridetimer. Her omkring, så langt jeg vet, må barnet være minst 6 år for å kunne ha ridetimer i organisert form.

Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:42   #34
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Her koster det visst 150 kr/time om man binder seg til et kurs, knøtteridning er billigere. Det er en god rideskole, jeg har ridd der selv og kjenner de som driver den. Jeg hadde tenkt å begynne å ri litt igjen nå i år, men det får visst vente til etter nestemann. Får vel la Pjotten også prøve seg litt om et par - tre år.

Er det egentlig så veldig mye dyrere å ri enn andre hobbyer man kan ha, da? Jeg har aldri holdt på med noe annet, så jeg aner faktisk ikke. Men så lenge man bare rir på timer og ikke har hest på for eller kjøper en selv, så er det da ikke ille? Selv fikk jeg vel ridekurs til jul, etter hvert jobbet jeg i stallen og fikk betalt i ridetimer, og så, når man blei flinkere og viste seg ansvarsfull, fikk man gjerne ri andres hester når de ikke hadde anledning selv. Mine foreldre hadde ikke spesielt god økonomi, det var aldri aktuelt å kjøpe hest, men vi holdt da på likevel. Det kostet jo en del i form av tid, riktignok, vi var i stallen 3-5 timer hver eneste skoledag og fra morgen til kveld i helger og ferier, men som pappa sa: han visste hvor vi var, i alle fall.

Jeg synes det høres helt genialt ut.

Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:12   #35
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror uansett vi må vente, for lillebror er for liten til organiserte ridetimer. Her omkring, så langt jeg vet, må barnet være minst 6 år for å kunne ha ridetimer i organisert form.

For liten? Nei, det er han ikke. Mellomste og minsten begynte samtidig på ridning. De var henholdsvis 3,5 år og 5 år. Da var de på rideleir for første gang og på høsten startet de med organisert ridning.

Gammel 21-05-11, 15:14   #36
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

For liten? Nei, det er han ikke. Mellomste og minsten begynte samtidig på ridning. De var henholdsvis 3,5 år og 5 år. Da var de på rideleir for første gang og på høsten startet de med organisert ridning.

Nå tenker jeg på rundt her altså? Lørenskog/Skedsmo/Rælingen

Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:15   #37
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Nå tenker jeg på rundt her altså? Lørenskog/Skedsmo/Rælingen

Vi bor jo ikke så langt fra hverandre men ungene gikk på ridning et stykke herfa. De gikk på Son miljøhestesenter.

Gammel 21-05-11, 17:20   #38
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Snupsen rir på Alna ridesenter, og hun begynte rett før hun fylte 4. Nå er hun 5,5, og går på nybegynner 2.
Det er flere fra deres område som går der.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 21-05-11 kl 17:36.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 17:24   #39
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betaler 150 for en halvtime.

Gammel 21-05-11, 19:12   #40
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Mange rideskoler har knøttekurs med shettieser. Det var mine med på da de var i barnehagealder. Mer tilpasset opplegg for de små og kortere timer. Det kostet vel en drøy hundrelapp for en halvtime tror jeg, stor stas. Og de lærer jo - eldstemann lærte såpass at han hang på i gallopp og fikk prøve å hoppe litt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.