Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-11, 10:24   #401
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Og det var barn opp i 12-13 årsalderen, som da egentlig jeg ville tenkt at skulle jobbet med skole 5-6 timer daglig.

Det er det jeg mener, det er ingen som gjør sånt. Jeg ville ikke gjort det selv engang.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:24   #402
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det hender at folk får nei på vg. (grunnet stort farvær fra før/fare å ikke få bestått i enkelte fag) men de reiser jo likevel.

På videregående jeg jobber sier vi nei til alt utenom begravelser til NÆRE slektninger. Men alle drar. Problemet er at de som ville ha fulgt med på planen og gjort det de skulle mens de var borte, er de som ikke drar på den måten.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:25   #403
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er det jeg mener, det er ingen som gjør sånt. Jeg ville ikke gjort det selv engang.

Nei, jeg er enig. Selvsagt sitter man ikke inne i 6 timer og gjør skolearbeid når det er 40 grader ute og man er på ferie. Men det betyr også at det er umulig å dekke opp, som du nevner.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:26   #404
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, du er naiv. Folk gjør ikke det. Med "folk" mener jeg 99,9% av de som drar. I mine tilfeller 100%, men siden det står her at noen gjør det, så finnes det vel noen som gjør det.

Jeg hadde faktisk ikke gjort det selv, hvis det var jeg som hadde reist. For er man på ferie er det umulig å gå gjennom samtlige kompetansemål, delmål og emner man er innom i løpet av en hel skoleuke.

De aller fleste gjør ingenting. Noen kjøper en bok på tur og forteller om ferien.

Man får jo ikke fulgt opp det man ikke vet om, men det som står på en ukeplan for 3. klasse nå er i hvertfall fullt mulig å følge opp. Da tenker jeg på å sørge for at de kan det som står som læringsmål der. De lærer sikkert mye annet på skolen i tillegg, men det som står på planen er jo mulig å forholde seg til. 4.-klasseplanen er mer omfattende og mindre konkret, hvert læringsmål inneholder jo en større mengde stoff. For min del betyr det at tiden da det gikk an å tenke at det er greit å få til å følge opp hjemme går mot slutten. Hvordan folk kan ta ungene fri i 2 uker på ungdomsskolen eller videregående er for meg en gåte, da hadde det vært noe veldig spesielt.

Gammel 15-09-11, 10:27   #405
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper du har gitt beskjed om dette.

Jeg visste ikke noe før jeg fikk kopi av brevet fra rektor i går. Har sendt rektor en e-post nå og gjort oppmerksom på det og spurt om hun har gjort det klart for elev og foresatte hvordan det fungerer. Jeg synes det er relativt dumt at hun invilger permisjonssøknader uten å i det hele tatt snakke med meg om hva eleven eventuelt går glipp av.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.