Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tankevekkende om lekser?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-12, 12:24   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg mener at hovedansvar for læring hos barn hører hjemme hos foreldrene.

Jeg har tenkt mye på denne formuleringen, men ser at ingen andre har kommentert dette. Er det virkelig slik at det er vi foresatte som skal ha hovedansvar for læring? Jeg har i min villfarelse trodd at hovedansvaret lå hos skolen? Jeg ser så mange negative konsekvenser av at ansvaret skal ligge hos foresatte, at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal starte.

Jeg finner det rart at denne typen ansvar skal pålegges mennesker som i utgangspunktet er lekmenn. Men vi skal da altså ha ansvaret uten å samtidig kunne pålegge "de proffe" (dvs skolen og lærere) å arbeide på måter som fremmer bedre læring hos ungene våre? Finner dere dette riktig?

Og nå har jeg ikke engang nevnt unger som har foreldre som ikke evner å ta dette hovedansvaret.

Jeg syns det å lære opp og ta vare på ungene våre er et kollektivt ansvar, og jeg syns påstander om at det er foreldrene som skal ha hovedansvaret for læring framstår som ansvarsfraskrivelse fra skolens side.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.