Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Straff for uro blant 6-åringer

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 21:46   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Straff for uro blant 6-åringer

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Men, i slike klasser har noe utviklet seg feil over lang tid og jeg vil tro det har mer med lærerens evne til god klasseledelse å gjøre enn enkeltbarns evne til å klare å være rolig. Og vil løsningen i slike klasser være å ut skille enkeltbarn og nekte dem å være med på kosestunder? Jeg tror ikke det. Dt finnes andre arbeidsmetoder som fokuserer mer på fellesskap, motivasjon og mestring.

(jeg utelukker heller ikke at det er manglende ressurser som bidrar til klasser som er slik du beskriver. I første klassen til frøkna hadde de en kontaktlærer og en assistent på 25 unger og de brukte hele høsten på å finne ut at de trengte forterkninger eller på å få det, mest sannsynlig.)

Dei gongene eg har komme inn i slike klassar, har det gjerne vore ustabil lærarsituasjon over lengre tid, som er bakgrunnen. Mykje sjukemldingar og utskifting av lærarar, kor eg tilslutt som student blei sett inn som vikar, for eksempel. Så det har du heilt rett i. Men i slike grupper, har eg sakna andre sanksjoner enn at den/dei eleven(e) som er apekatt heile timen skal sitte inne i storefri. For då mister ein pausen sjølv, og dagen blir veldig lang.

Men for all del - det er ikkje der ein starter, første dag i første klasse.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.