|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bonus for jobbing i ferie, går den i egen lomme eller fellespott? | |||
| Det er jeg som har jobbet, jeg fortjener de ekstra kronene selv. |
|
5 | 3,23% |
| Det er jeg som har jobbet, men jeg kan nok dele litt. |
|
10 | 6,45% |
| Det meste går i felles pott, men da forventer jeg mye goodwill fra partneren for det. |
|
7 | 4,52% |
| Alt går i felles pott, selvsagt! Og jeg forventer ingenting i retur |
|
88 | 56,77% |
| Kjøper noe fint til partneren, resten går til felles pott. |
|
3 | 1,94% |
| Får aldri bonus/brokkoli |
|
42 | 27,10% |
| Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Vi har særøkonomi (med innskudd til felleskonto), så min bonus er min. Nå blir ikke eksempelet helt relevant, fordi jeg får bonus basert på resultater hele året og ikke på enkeltprosjekter. Men det hender stadig vekk at enten jeg eller han må ta mesteparten av belastningen i perioder. Da prøver vi å kompensere hverandre med fritid, ikke penger.
|
|
|
#82 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Jeg kan jo jobbe ekstra som i å ta vikartimer. Nå er det dessverre ikke så mange jeg får, jeg har nemlig blitt fryktelig dyr i drift på mine gamle dager. Og selvsagt kan jeg ta hvilkensomhelst jobb i de syv ukene jeg har fri om sommeren, trenger ikke avklare det med arbeidsgiver heller. Så, joda, muligheten er der. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
flisespikker
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Jeg har også en offentlig jobb uten bonus eller særlig overtidsmuligheter, men jeg har tidvis jobbet frilans hjemme på kveldstid, og det er vel mulig i mange andre jobber også, vil jeg tro. (Gitt at man finner oppdrag, selvfølgelig.)
|
|
|
#84 |
|
heimføing
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Nå er jeg alene om inntekter og utgifter, så jeg gjør som jeg vil. Uten å informere barnet. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?
At man personlig ikke har mulighet til å jobbe ekstra i perioder er jo helt på siden av diskusjonen.
|
|
|
#86 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Jeg får bonus med ujevne mellomrom. Aldri noen formue, men det blir et sted mellom 20 000 - 70 000 i året. Det meste går inn i fellespotten, men det hender at jeg gjør et ekstravagant innkjøp. I våres kjøpte jeg en ganske dyr veske.
|
|
|
|
#87 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Vi har ganske felles økonomi, så pengene hadde vel gått til lån eller ferie eller bil eller noe.
|
|
|
#88 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Hehe, ja det er klart. Det finnes alltid noen som har det littegrann verre.
|
|
|
#89 |
|
Getting in tune
At jeg ikke kan jobbe ekstra av praktiske grunner, vil vel si at ikke alle kan? ( har lyst til å putte inn snillesmileyen, men dropper det)
|
|
|
#90 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jo kun et lite mindretall som får bonus, det er vel så godt som ingen i det offentlige som gjør det. Derfor er det smellteit å ta det frem som om det bare er lærere som ikke har det. De aller fleste av oss har hverken bonus, krav på betalt overtid og må avklare med ledelse om man jobber ekstra.
|
|
|
#91 |
|
Mother of Dragons
|
Vel, jeg synes det var helt åpenbart at spørsmålet var, for å parafrasere "om du fikk inn ekstra penger, hadde du beholdt dem eller lagt dem i fellespotten". Ikke "har du bonusordning?"
|
|
|
#92 |
|
Passiv
|
Isåfall kan du se bort fra svaret mitt i sin helhet, for jeg får ikke bonus, jeg får overtidslønn. |
|
|
|
#93 |
|
Getting in tune
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Jeg leste den sånn:
Men det et selvsagt mulig jeg skulle ha lagt en helt annen mening inn her, det kan hende jeg ikke er så god på å lese mellom linjene.
|
|
|
#95 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Bonus.
|
|
|
#96 |
|
Mother of Dragons
|
Det var fordi en lærer måtte bare inn for å dele litt om deres situasjon.
|
|
|
#98 |
|
flisespikker
|
Spørsmålet var om hvordan man disponerte de ekstra pengene man fikk fra arbeidsgiver. Strengt tatt er selvsagt ikke "hvordan man disponerer overtidspenger" relevant for spørsmålet til HI, men det er i alle fall langt mer relevant enn påpekninger av at man selv ikke har bonusordning, synes jeg. (Jeg antar da at det var fordelingen av ekstra penger som var tema, ikke hvorvidt man har ekstra penger. Det er selvsagt mulig den tolkningen er feil.)
|
|
|
#100 |
|
weird
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?For meg er ekstrapenger noe man bruker for å bedre familiens situasjon. Men jeg vet om flere som har det annerledes og hvor voksne menn furter over at de må "gi alt til felleskassa" når de jobber overtid og økonomien er trang. Det hadde jeg hatt store problemer med å akseptere, kjenner jeg. Egentlig også med god økonomi.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
![]() |
|
|