|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Sv: Klassereise
Det jeg ikke får til å stemme, er at hun sier at hun kjenner mekanismene bak partivalget, og "det er ikke idioti" - når hun jo senere hevder (uten å si det med akkurat de ordene) at det er nettopp det det er (all den tid hun sier at et sosialistisk samfunn er det beste for arbeiderklassen).
![]() |
#2 |
Multitaskingmaniac
|
At hun sier at et sosialistisk samfunn er det beste er vel ikke det samme som å si at de andre er idioter.
![]() |
#3 |
By the Sea
|
Jeg blir bare veldig nysgjerrig på hvilke mekanismer hun tenker på og hva det er om det ikke er idioti ("idioti" er et sterkt, negativt uttrykk, men jeg bruker det fordi hun bruker det - uklokt, kan vi heller si). Hun mener jo åpenbart at det er uklokt, all den tid hun hevder at det beste for arbeiderklassen er å leve i et sosialistisk samfunn.
![]() |
|
|