Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)
Opprinnelig lagt inn av Claire, her.
Du har misforstått fullstendig hva jeg prøver å si. 
Sier du det? Ok, da må jeg prøve bedre da.
Du skrev:
"Og etter mitt vett så er det det som er hårreisende - en skogg med mannfolk mener faktisk at kvinner kan klandre seg selv for at de blir voldtatt!"
Jeg er enig i at det hadde vært hårreisende om de hadde ment akkurat dette. Og for meg så virker det som at du mener at når man bruker ordet "ansvarlig" så er det ingen andre tolkninger enn at kvinnen dermed har skyld.
Jeg tror ikke at de fleste menn mener at kvinner kan klandre seg selv for at de blir voldtatt. Dette fordi mange har en annen oppfatning av ordet "ansvarlig". Jeg tror at mange oppfatter spørsmålet mer sånn "bør kvinner unngå å ha risikofylt adferd?" Og det blir jo noe annet, og litt bedre synes jeg da.
For sikkerhets skyld: vi driver og diskuterer om spørreundersøkelsen er representativ for menns meninger?
For jeg tror nok virkelig at du og jeg har nøyaktig samme meninger når det gjelder dette å legge skyld på offeret. Vi har også samme oppfatning av ordet ansvarlig og jeg mener også at kvinnen er aldri ansvarlig dersom hun blir voldtatt. En kvinne har rett til å bevege seg fritt, med de klærne hun ønsker i den tilstand hun ønsker uten at det er hennes skyld dersom noe skjer henne. Jeg mener ikke en gang at kvinner skal unngå å gjøre "farlige" ting jeg. Det er for liten risiko at noe skal skje til at man kan forlange at man skal ta forholdsregler.
Om vi fortsatt misforstår hverandre så er det din tur til å prøve.