Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.
Akkurat. Det er vel mange av de du nevner her som allerede har slike dyr, dels fordi det er kult, og dels fordi det er ulovlig...
Ja, angående det at det er ulovlig pr i dag...
Det er jo velkjent at det smugles inn endel slike dyr, og jeg har lagt merke til at det er dyrebutikker som selger for til disse dyrene. En litt artig observasjon, egentlig.
Antar at det er for som også kan brukes til andre og da lovlige arter, men det selges (i hvert fall tidligere) åpent over disk, og det er vel ikke umulig å få tak i i dag heller, selv om jeg ikke ser det like åpent i butikkene lengre.
er mange av mange slag som har mange forskjellige dyr ja det jeg håper mest på med positivlisten, er at vi skal luke vekk personer som kjøper dette ene og alene fordi det er ulovlig og kult. selfølgelig kan de kjøpe en art som ikke er på positivlisten, og derfor ulovlig. men det mister ganske mye effekt.. folk som ikke har noe peiling på slanger, ser på en slange som en slange uansett
ja i norge får man absolutt alt over disk i butikker, utenom selve reptilet. jeg og syntes det er litt snaddent nesten som om man kunne kjøpt hjembrent apperat i butikken, men er ikke lov å ha noe i apperatet
joda fôr i form av fryste mus og rotter er vanlig i disk nå også det. og det kommer nok ikke til å forsvinne uansett.
|