Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Jeg kommer aldri til å signere en slik liste. Jeg er for innskjerping av lov om kjæledyrhold og mener at det burde forbys hold av flere arter, ikke åpne for nye arter.
Hvis man vil endre en lov man er uenig i, er det utrolig idiotisk og først bryte loven fordi man ikke liker den (JO det er akkurat det dere gjør!) og så sutre over at dyrene lider. Det er deres feil at dyrene lider eller blir avlivet, i det øyeblikket dere valgte å bryte loven. Jeg har null respekt for lovbrytere og håper virkelig at sanksjonene mot blant annet reptileiere blir mye strengere.
Når det kommer til salmonella så kjenner jeg personlig i alle fall 14 stykker som har blitt salmonellasmittet av slanger, gekkoer og varaner(men tror du de rapporterer inn hvor de ble smittet, at det var av sine egne ULOVLIGE dyr? Neida, de skylder på thailandferier eller lignende, for de må jo ikke bli tatt.) , så jo det er høyst relevant å bruke salmonella som argument mot reptiler.
Når da en eller to av disse kanskje jobber med mat, og ikke oppdager før etter en stund at den er smittet, hvor mange tror du denne smitter på sin vei? Når ungene blir alvorlig syke av smitten fordi en eller annen idiot valgte å bryte loven for å tilfredsstille sin egen lyst på et spesielt dyr.
Så nei, jeg håper inderlig at regelverket for husdyrhold blir strengere og strengere og at flere og flere arter forbys, og ikke minst at sanksjonene blir så store at folk faktisk slutter å holde ulovlige dyr.