Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er NAV virkelig så ille?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-13, 11:13   #9
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er NAV virkelig så ille?

Med det presset som er her inne på kvinner, i forhold til det å tape pensjonspoeng om man jobber redusert feks, og at kvinner bør klare å stå i 100% jobb i tillegg til å takle hus, hjem, familielogistikk med syke foreldre osv, osv, så tenker jeg at det nok ikke er annerledes i den virkelige verden. Og det igjen tror jeg gjør det utrolig vanskelig å innrømme for seg selv at man faktisk ikke klarer alt dette, men man fortsetter jo gjerne til det sier pang. For dette klarer jo alle, og tenk for en dårlig kvinne man er om man ikke klarer det.

Jeg tror man har en lang vei å gå på det punktet også jeg. Å innse at en småbarnsperiode er ekstrem tøff om alt ikke går på skinner hjemme og på jobb, og at kvinner faktisk fortsatt står med det største ansvaret hjemme, for slik er det, bare les litt rundt her inne. Eller les forskning på området for de som trenger enda mer overbevisning.

Det er jammen ikke rart enkelte går seg på vegger av ulik størrelse altså. Om NAV skal dekke tapet for alle disse må gjerne diskuteres i det vide og brede, men jeg tror en stor del av problemet ligger hos oss selv. Våre holdninger til andre kvinner i småbarnsfasen feks. Hva vi bør klare og orke osv.
Grunnen til at jeg trekker frem kvinner er at det er størsteparten kvinner som blir sykemeldt av slike årsaker, og vi er flest kvinner her inne også. Og jeg syns vi er alt for harde mot hverandre.

Sist redigert av Mjau : 10-05-13 kl 16:51.
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.