|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?
Det stilles jo ingen krav til foreldre som lager sine egne barn?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, men de andre kriteriene er mer skjønnsbasert innenfor "bra nok"-spekteret. Kjønnssammensetning er veldig enten-eller, liksom.
|
|
|
#23 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Jeg tror ikke jeg helt skjønner hva du mener. Men det er også begrenset hvor godt jeg klarer å forklare standpunkter som tross alt ikke er mine egne, så det kan jo gå begge veier.
|
|
|
#24 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Nei, men det blir jo noe ganske annet enn å la hvem som helst adoptere? Uten sammenligning med homofili i det hele tatt. Mange som får egne barn burde slett ikke fått dem, det er mange gode grunner til å ha strenge regler for adopsjon. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Nei, jeg ble litt flytende jeg også, merka jeg.
|
|
|
#26 |
|
Mother of Dragons
|
Bondevik selv var jo opptatt av at kjønnspolariteten ble beholdt, og jeg synes at det også er en normativ moralsk rettesnor som rammer alle. Og det mener jeg som gift, heterofil kvinne med barn. Hvor kjønnspolarisert mener han at man bør være?
|
|
|
#27 |
|
maler
|
|
|
|
#28 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Eg synest det er mykje samanblanding av etikk og menneskesyn i desse diskusjonane. KrF har eit religiøst utgangspunkt (så kan vi diskutere om det høyrer til i politikken eller ikkje, til vi blir blå i trynet, men nå er dei i alle fall der). Dette religiøse utgangspunktet har eit menneskesyn. Saman med dette menneskesynet har det relgiøse utgangspunktet og ein etikk. Og denne etikken er det som seier noko om korleis ekteskapet skal vere. Det handler om ei tru på gudegitte retningslinjer for korleis mennesket skal leve.
|
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Jeg mener at man kan diskutere det ideologiske utgangspunktet til alle politiske partier i så måte, alle kræsjer med virkeligheten på noen punkter.
|
|
|
#30 |
|
Librocubicularist
|
Ja, det er eg veldig einig med deg i. Men eg reagerer på veldig upresis bruk av begrepet menneskesyn i desse debattane.
|
|
|
|
#31 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva ER egentlig KRFs standpunkt om homofili?Jeg forstår hva du mener Esme, og det var knakende godt oppsummert.
|
![]() |
|
|