Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bonde skjøt hund

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-14, 01:19   #11
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bonde skjøt hund

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg reagerer på at alle roper høyt om at hunden ble skutt, men ingen løper til avisen når sauene dør av hundene. Hunder kan være et vel så farlig våpen som en hagle, og man ikke skyte hunder for å statuere et eksempel og man kan heller ikke drepe sauer fordi man er for trassig for båndtvang. Jeg ser ikke at det å skyte hunden med hagle er verre, begge deler er jo med viten og vilje.

Dette er nå feil.
Jeg leser til stadighet om sauer som er drept av hund dessverre. Men da har hunden altså gått til angrep på sauen.

Jeg har lest om bønder som har slått ihjel hunder med en pinne. Som har skutt hunder, osv osv.

Og stort sett tenker jeg, "Ja det var synd, men ditt ansvar som hundeier".

Men her blir det annerledes. For hunden har ikke angrepet.

Bonden driter i sauene han står å sier han er så glad i, og jeg kjenner jeg blir bare sint av hele greiene.

Jeg tror ren flaks har gjort at han ikke traff eieren av hunden gitt.

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Hunden jaget sauen utfor et lite stup. Sauen fikk store skader, deriblant indre blødninger. Vi klarte å redde han, men han lider hver dag og må slaktes til høsten, sier Hellestø.

Bare den setningen og det at han ikke sjekket sauene dagen etter hendelsen forteller meg at denne "bonden" driter i dyra sine og kun gjorde dette fordi han er lei av å løse hunder på eiendommen sin. Dette handler kun om penger for han, det er bullshitt at han bryr seg om dyra som han sier!

Våpen rett ved en annen person også. Han kunne i verste fall skutt eieren av hunden også i raseriet sitt ved en feiltagelse.

Mannen er en drittsekk og burde aldri fått lov å holdt på med dyr!

Amen kjenner jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.