|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Cameron - gutten som har levd før på Barra
Sist redigert av Pelen : 23-05-07 kl 10:55. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BarraJeg så programmet. Diskusjonen som pågår her er omtrent som vi skulle diskutert en bok kun halvparten av oss har lest. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Cameron - gutten som har levd før på Bara[quote=petra;403555] |
|
|
|
|
|
#104 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BarraFor noen hundre år siden trodde alle at jorda var flat, og dersom noen påstod noe annet ble det avfeid som sprøyt. Nordlyset var forbundet med overtro. Veldig mye var det, mye kunne man ikke forklare på rasjonelt vis. Etter den tid har menneskets kunnnskap vokst og vitenskapen kan brukes til å forklare mange ting som vi tidligere ikke forstod. Dersom noen tror at vi i vår tid har kommet til bunns i vitenskapen og tror at vi er i stand til å forstå og forklare alt på en rasjonell måte med den kunnskapen vi er i besittelse av i dag, og samtidig kaller alt som er uforståelig for oss som spøyt, vil jeg driste meg til å kalle det dårskap. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Textrovert
|
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BarraElinM: Du sier AKKURAT hva jeg tenker. Bare at jeg har ikke klart å sette ord på det så bra som du.
|
|
|
#106 |
|
|
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BarraJeg så ikke programmet, men går utifra at jeg hadde vært skeptisk. Og enda mer skeptisk til at noe som opplagt er traumatisk for en liten tass blir brukt som tv-underholdning. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
|
Det kan du si. Samtidig var det sikkert TV-bolaget (eller hva det kan hete) som betalte reisen dit. Etter at han hadde vært der så var han angivelig mye mer rolig og fornøyd. Han hadde vist de andre at han snakket sant og lengselen etter Barra-mammaen og Barra-pappaen la seg. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
|
Nå uttaler jeg meg selvfølgelig uten å ha sett det eller å ha sjekket TV-bolagets (funker det for deg så funker det for meg) regnskap, men de tjente sikkert mer på programmet ifht reklameinntekter enn det turen kostet. Det var vel ikke ren veldedighet. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
Selvsagt ikke. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Fantastisk bra innlegg! |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Cameron - gutten som har levd før på Bara
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Så da så da. Helt siden antikken (og nå snakker vi +/- 2000 år) så har det vært ganske så klart for de fleste utdannede mennesker at jorda var rund.
|
|
|
#114 |
|
By the Sea
|
Dette innlegget var så bra, at det må quotes én gang til!
Det er nå så. Men hvorfor tar du ikke høyde for at vi ikke vet alt - og at vi i framtiden vil vite mer?
|
|
|
#115 |
|
|
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BarraJeg tror at verden har blitt et så håpløst sted så enhver forsker som kan finne noe "åndelig" som kan gi et fnugg av håp om at ting ikke er så kjipt som det kan virke, får masse medieomtale og en hærskare av tilhengere. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
ræv med ører
Sv: Cameron - gutten som har levd før på BarraMen i alle dager- har jeg noensinne sagt at vitenskapen vet alt? Selvsagt gjør den ikke det, det er et hav, et univers av ting vi ikke vet noe om ennå, og det er utrolig spennende! Likevel så velger jeg altså å ikke tro uforbeholden på alt mulig, bare fordi det finnes en brøkdel av en promille av en sjans for at det kanskje stemmer. Visse ting har faktisk blitt undersøkt veldig grundig, i mange år, av mange forskjellige mennesker, og likevel har resultatet vært negativ. Da velger jeg personlig å stole på vitenskapen. Hadde det vært sånn at det aldri hadde vært gjennomført undersøkelser av "overnaturlige" fenomener hadde jeg aldri turt å si at det er sprøyt. Men med all forskning og vitenskap som faktisk har satt seg i materien og likevel ikke har funnet et snev av sannhet i det, så velger jeg å tro det inntil det kommer nye opplysninger som beviser det motsatte. Og det er jeg helt åpen for.
|
|
|
#117 |
|
By the Sea
|
Et eller annet sier meg at du ville blitt kjempeglad om dette hadde blitt 100% bevist og allment akseptert?
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 23-05-07 kl 21:24. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
By the Sea
|
Jeg synes heller ikke at man uforbeholdent skal tro på alt mulig rart.
|
|
|
#119 |
|
Livsnyter
|
Dette var vel ikke så vel gjennomtenkt før du skrev det ned? |
|
|
|
|
|
#120 |
|
ræv med ører
Selvsagt. Og vitenskapen har i utallige tilfeller måtte snu på hælen og forkaste alle teorier og tenke helt nytt. Og det kan godt skje igjen. Men inntil da så går den ut ifra det den vet nå, per dags dato. Og sånn skal det etter min mening også være.
|
![]() |
|
|