Sv: Cameron - gutten som har levd før på Barra
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Men i alle dager- har jeg noensinne sagt at vitenskapen vet alt? Selvsagt gjør den ikke det, det er et hav, et univers av ting vi ikke vet noe om ennå, og det er utrolig spennende! Likevel så velger jeg altså å ikke tro uforbeholden på alt mulig, bare fordi det finnes en brøkdel av en promille av en sjans for at det kanskje stemmer. Visse ting har faktisk blitt undersøkt veldig grundig, i mange år, av mange forskjellige mennesker, og likevel har resultatet vært negativ. Da velger jeg personlig å stole på vitenskapen. Hadde det vært sånn at det aldri hadde vært gjennomført undersøkelser av "overnaturlige" fenomener hadde jeg aldri turt å si at det er sprøyt. Men med all forskning og vitenskap som faktisk har satt seg i materien og likevel ikke har funnet et snev av sannhet i det, så velger jeg å tro det inntil det kommer nye opplysninger som beviser det motsatte. Og det er jeg helt åpen for.
La oss f.eks. ta eksempelet med spøkelser, gjenferd, osv. : Mange mennesker påstår at de har opplevd dette, og ikke bare det, mange mennesker mener også at de kan ta kontakt med slike hvis de ønsker det. Likevel har INGEN NOENSINNE kunnet bevise noe som helst. Med tanke på hvor utrolig mye penger det er å hente hvis nettopp DU greier å bevise at gjenferd og et liv etter døden finnes, så er det helt utrolig at ingen har greid å komme med så mye som et fnugg av bevis for slik overnaturlig eksistens.
Det er faktisk ikke sånn at vitenskapen snur ryggen til de som påstår at de har visse evner. Det er bare sånn at ingen har greid å overbevise noen når det faktisk gjelder.
Jeg synes heller ikke at man uforbeholdent skal tro på alt mulig rart.
Men jeg tenker at selv om disse tingene du henviser til ikke er blitt bevist til nå, så skyldes det kanskje at vitenskapen ikke har de riktige metodene/måleapparatene/instrumentene etc. ennå.
Metodene er jo også i stadig utvikling.