Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vafler til frokost???

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 14:43   #61
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Vafler til frokost???

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det samme tenkte jeg. Vi har aldri vafler til frokost, men hadde vi hatt overnattingsgjester, kunne vi godt ha funnet på å slå på stortromma og servere vafler. Og ikke hadde de vært grove heller, nødvendigvis. Jeg ser virkelig ikke på en vaffelfrokost i ny og ne som en potensiell fare for helsa.

helt enig

Gammel 08-10-06, 22:48   #62
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikker på at det var riktig moro for guttene og at de koste seg! Ingen tar nok skade av en vaffelfrokost i ny og ne nei. Selv har ikke tanken slått meg, men det er fordi jeg synes det høres ut som en uggen start på dagen.
Vi får jo kanskje håpe at de guttene besøkte ikke har vaffelfrokost som en vane, men det er det nok ingen grunn til å regne med, og uansett er det jo ikke noe du trenger bekymre deg over .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 12:19   #63
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er sikker på at det var riktig moro for guttene og at de koste seg! Ingen tar nok skade av en vaffelfrokost i ny og ne nei. Selv har ikke tanken slått meg, men det er fordi jeg synes det høres ut som en uggen start på dagen.
Vi får jo kanskje håpe at de guttene besøkte ikke har vaffelfrokost som en vane, men det er det nok ingen grunn til å regne med, og uansett er det jo ikke noe du trenger bekymre deg over .

Nei, jeg er jo ikke bekymret, og ser jo av denne tråden at jeg er på jordet. Men, som for deg er vaffelfrokost for meg en uggen tanke.
Jeg tror dette er fast takst i helgen hos min venninne, men det er jo opp til dem.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 13:11   #64
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville aldri servert vafler til frokost. Hos oss er helgefrokostene tilnærmet hellige, og det skal mye til for at jeg ikke dekker på all slags pålegg og lager noe av egg (uten sukker ) samt noe grovt brød av noe slag. Siden vi ikke spiser frokost sammen i uken, så er dette veldig viktig for meg. Det var visst en skikkelig avsporing, men jeg ville altså ikke servert vafler til frokost.

Ikke fordi jeg syns det er en helt forferdelig ting å gjøre altså, bare fordi jeg ikke syns det er frokost.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 13:13   #65
Hønni

Hønni sin avatar

Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ikke fordi jeg syns det er en helt forferdelig ting å gjøre altså, bare fordi jeg ikke syns det er frokost.

Som jo er mitt poeng. Hvorfor kunne jeg ikke bare ha skrevet det?

Gammel 09-10-06, 13:30   #66
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Nei, jeg er jo ikke bekymret, og ser jo av denne tråden at jeg er på jordet. Men, som for deg er vaffelfrokost for meg en uggen tanke.
Jeg tror dette er fast takst i helgen hos min venninne, men det er jo opp til dem.

Fast i helgen? Det synes jeg høres litt voldsomt ut, men dersom de synes det er en ok start på dagen så. Personlig foretrekker jeg heller godt brød, pålegg, egg og kaffe til frokost og så ta vafler feks til kaffen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 13:48   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne vi kanskje funnet på, ja, hvis jeg hadde vært mer av en morgenfugl. I hvert fall hvis vi hadde besøk.

Mine vafler er av og til grove, av og til ikke, men de er sukkerfrie og har mye egg i forhold til mel, så de er relativt sunne uansett.

Så for meg er ikke vafler kake, mer å regne som litt sunnere enn loff (pga. eggene).

Gammel 09-10-06, 13:52   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten er jo pannekaker helt "normal" frokostmat i mange land, og det ligner jo. Det har vi forresten hatt til helgefrokost en gang jeg hadde røre til overs. Jeg trodde Storebror skulle hoppe ut av sitt gode skinn av begeistring. (Og det var grove pannekaker med mest egg og ikke sukker).

Jeg er ellers veldig glad de søte frokostene man spiser i "alle" andre land, jeg. Loff, honning, yoghurt, litt pastries.

Saltmat orker jeg ikke om morgenen. Kun ristet brød med syltetøy. Saltpålegg kan jeg spise dersom jeg har vært oppe en stund, og jeg har tid til å dandere det lekkert. Fedon: Come get me!

Gammel 09-10-06, 15:46   #69
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg synes ikke det var så ille, og ville neppe reagert på det, annet enn at jeg ville tenkt at de hadde hatt det fint og kost seg.

Det er vel ikke akkurat fare for at de skal tro at det er hverdagsfrokost bare fordi de fikk det til frokost på et overnattingsbesøk.

Signerer denne jeg

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 16:15   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

De høres jo skikkelig gode ut, men jeg hadde nok ikke spist dem til frokost.
Kanskje jeg har et anstrengt forhold til frokost? Er det på tide med terapaut?

Jeg tror du har et veldig NORSK forhold til frokost. Grovbrød og saltpålegg, takk!

Egg og bacon?? Iiiiiik!
Søtsaker og pastrie? Iiiiiik!

Bare se på de lekre slanke franske damene - de spiser jo søtsaker til frokost hver dag, de! Men de spiser bittelitt!

Gammel 09-10-06, 16:33   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg, derimot har et amerikansk forhold til frokost, og spiser gjerne både søt og salt mat, og både varm og kald mat. Små, tykke pannekaker med lønnesirup og bacon er strålende frokost. (Særlig på hyttetur! ) Gjerne supplert med frisk frukt og tykk yoghurt med müsli. Liker også den britiske varianten med toast og bitter appelsinmarmelade ved siden av egg og bacon. Eller nybakte muffins eller scones, naturligvis, med ost og syltetøy/marmelade.

Men havregrøten jeg spiser så å si hver eneste morgen er den eneste varme frokosten jeg synes jeg kan satse på som hverdagsmat, både med tanke på sunnhet (veldig sunt) og hvor lang tid det tar (nesten ikkenoe).

Gammel 09-10-06, 19:37   #72
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror du har et veldig NORSK forhold til frokost. Grovbrød og saltpålegg, takk!

Du har helt rett!
Ett år i USA og fire år i England har ikke endret kostholdet mitt om morgenen nei. Jeg sliter når jeg er på hotell med continental breakfast.

Gammel 09-10-06, 19:45   #73
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vafler er digg. Har hatt det til frokost vi også. Til og med til middag. I fjor en gang.

Gammel 09-10-06, 21:29   #74
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi lager vafler uten sukker, og med speltmel, sammalt hvete og havregryn i røren. De blir knallgode, og jeg regner de ikke som spesielt usunne. Av og til serverer vi dette til kveldsmat faktisk.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:03   #75
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe.

FROKOSTPANNEKAKE
3 egg
1 dl cottage cheese (1/3 beger)
10 dråper vaniljeessens
2-3 ss store havregryn
Splenda etter smak
1 ts kanel
Ørlite salt

Miks alt sammen i hurtigmikser/blender til det er en glatt masse og stek på middels varme i mye smør på begge sider. Blir 2 middels eller 1 tykk pannekake. Server med bær, og evt. rømme og/eller meierismør.

Denne er god, men i dag røk blenderen, så jeg prøvde å bare vispe det sammen i en bolle. Det smakte godt, men pannekaka var umulig å snu og hang fast i steikepanna...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:06   #76
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg har servert vafler til frokost!

Laget uten sukker, med grovt mel, spelt, raspet potet og gulrot i. Kjempegodt med pålegg på :sikle:

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:09   #77
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jepp, vafler er herlig frokostmat. Jeg glemmer ofte å presisere at de er med grovt mel og uten sukker, håper ikke jeg har fått ond-mor-stempelet allerede.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:57   #78
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Et "vanlig" butikk brød innholder hovedsalkling fint hvetemel og litt industrifett og fint lite annet - er du heldig så er det noen frø. Serveres det i tilegg med margarin og nugatti; ja, da er det ikke mye å skryte av egentlig.
.

Nå vet jeg ikke hva du mener med vanlig brød, men dette er hva brødet vi stort sett kjøper inneholder:
Hvetemel, vann, rugmel, bygg, havremel, hvetekli, sesamfrø, solsikkekjerner, havrekjerner, maisgryn, naturlig surdeig, gluten, gjær, matfett (vegitabilsk fett og oljer), salt og maltekstrakt.

Lørenskogbrød heter det forrestn og er kjempegodt. Hlder seg ferskt ganske lenge også synes jeg.
(vi pleier å kjøpe ganske mange brød, skjre det opp i butikken og fryse det, men det går ca 1 brød her hver dag til matpakker)

Gammel 13-02-07, 21:00   #79
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Per definisjon er jeg enig i at det ikke er frokostmat, men at det hadde blitt servert en søndag hvert jubelår hadde jeg ikke reagert nevneverdig på.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 21:14   #80
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så lenge de ikke får det hjemme så forventer de det ikke flere ganger, så jeg tror ikke jeg hadde brydd meg.

Ikke SUPER frokost da, er enig i det

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.