Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn
Opprinnelig lagt inn av emm, her.
Jeg synes også det er vanskelig å konkludere med noe som helst utfra et tabloid oppslag. Men det kan også virke som denne moren er trengt opp i et hjørne. Hun er helt alene om omsorgen, kanskje for et barn med store problemer. Selvfølgelig vil ikke en god mor rømme sitt ansvar, la oss sitte og se ned på henne å dømme litt fra dette perspektivet. Eller la oss forsøke å se at hun har levd med dette i åtte år, kanskje hver dag har føltes som en endeløs kamp, uten særlig hjelp å få.
Det er selvsagt mye,mye mer i denne saken enn Mors
advokat forteller pressen.
Klart det er utmattende å ha omsorgen for barn med store behov, de aller, aller fleste foreldre klarer det netopp fordi de har evnen til å gi omsorg. Det er vel omsorgsevnen hos mor som ikke er så sterkt tilstedeværende i denne saken?
Opprinnelig lagt inn av emm, her.
Jeg tror uansett dette er et ekstremt enkelttilfelle. Hvis ikke ville avisene svømt over av slike historier, eller rett og slett ikke giddet å nevnt de i det hele tatt. Det hadde vært for hverdagslig og vanlig. Jeg mener; hvor ofte leser dere tabloid at en narkoman har mistet omsorgen for sitt barn?
Ekstremt skjeldent er det nok ikke, men det er langt færre slike saker enn det er narkomane og veldig psykisk syke som mister omsorgen for barna sine. I tilegg har som oftes ikke narkomane resursser til de (dyre) advokatene som kjører saken ut i media på denne måten. Ikke det at media synes det har nyhetens interesse heller, "narkoman ruset seg for mye- minstet omsorgen" fenger nok ikke like mye som "mor jobbet for mye- ble fratatt sønnen" 
|