Sv: Boksing - ja eller nei?
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Som sagt så tenker jeg det går en grense et sted. At basehopping og frikjøring er mer regulert nå enn tidligere er helt greit synes jeg.
Mener du at det ikke finnes grenser for hva man kan tillate?
Det finnes mye ekstremt ute i verden både når det gjelder kamper med sverd og andre våpen. Er det helt greit? Er samfunnskostnader irrelevant i dine øyne?
Jeg har svart på dette før, og ja, jeg synes fortsatt det er grenser for hva man skal tillate. Jeg har svart tidligere at proffboksing er en internasjonalt anerkjent idrett, og at det får vi bare finne oss i, men at forbundene har mye å gå på når det gjelder sikkerhet. Jeg har ellers svart at hvis det var opp til min personlige mening er all toppidrett forskrudd og burde forbys, fordi det er forbundet med doping, skader, korrupsjon, motbydelige pengesummer, kroppspress, vold blant supportere og mye annet.
Jeg synes samfunnskostnader er irrelevant akkurat når det gjelder proffboksing, fordi den er svært liten sammenlignet med hva andre selvpåførte skader koster samfunnet, idrettsskader generelt, siden omfanget (antall utøvere) er så lite. Snakker man om kostnader for samfunnet som faktisk vises på statsbudsjettet burde man jo heller forby røyking, fotball og håndball.